tehărău scrie:Discutia a inceput pe la "Taxe pentru masina vanatorului". Socotesc ca e mai nimerit sa continui aici. Am cumparat un Hilux. Banal. Apoi, ca noi toti, am inceput s-o iau razna: sa ma uit la toate Hilux-urile. Ba chiar l toate alte caracatitele. Nu ca nu le stiam, da´ asa se intampla. Am cochetat cu ideea de a umbla pe la ea (vezi topicul pomenit mai sus), dar ori lipsa timpului, ori "ariciul" situat intre pliurile portmoneului nu m-au lasat sa "ma bag"... Eeee, dar saptamana trecuta mi-a sarit in fata un maidanez... fara alte detalii, mi-a crapat bara. Parere de rau pentru bietul catel! Chiar nu am putut evita... Asa ca am intrat in calcule: ba, alta bara; da`iar crapa pe unde o bag eu... Fac astia acu`camionetele cu barele mai joase decat Daciile de odinioara! O sa postez eu vreodata (ca tot au deschis colegii topic dedicat), niste aventuri cu Dacia Ninja! Gata, merge o bara d´aia smechera! Asa ca il sun pe @RazvanGTC: "am mai vorbit, am numarul de pe vinatorul, forumist, vrajeala, politeturi...". Ii spun naduful... Atat mi-a trebuit! Iar m-a luat la "bani marunti": bara nu prea merge fara suspensii, ca e grea si bla, bla... am mai scris eu pe aici dar trebuie sa ma repet: le si stie si e si de treaba: te lamureste clar fara sa insiste ca e mai bine sa faci cum zice el, cauta solutii dupa om... In cazul meu, i-am dat mana libera. Treaba era sa fac treaba vineri si sa termin seara. Schimb de telefoane si hotaram: vineri dimineata! Dimineata o p_la, ca am fost blocat in trafic la intrare in bucale. Dau telefon ca sunt pe drum dar vin. Apoi intru la spalatorie pe colt si cer sa spal masina doar pe dedesubt. Se uita strab si executa. Intru in GTC. Gasesc unicul loc de parcare liber. Trag acolo cu retinere. Poza spune mai bine de ce:
Pai ce sa caute asfaltina aia intre d´alea de competitie?!? De aici incolo cred ca tot pozele explica mai bine transformarea:
DOTZ 16", otel, +(sau -, ca n-am tinut minte si n-am timp sa caut cand e pozitiv si negativ) 4 cm BFGoodrich 265 x 75 x 16", AT Flanse distantiere 3cm:
Scuturi ASFIR 8mm, dural: motor, cutie, rezervor:
Suspensie OME, chit de inaltare +5cm:
Bara ARB, troliu WARN 4300Kg, proiectoare WARN cu telecomanda:
Datorita faptului ca am venit mai tarziu decat am convenit, operatiunea a durat mai mult decat aveau oamenii program. Cu toate ca era cam vina mea, o gramada din personal a stat pana masina a fost gata si ultimul surub din piesele originale ale masinii a fost ambalat si incarcat in masina, fara a fi taxat suplimentar! Multam baieti! La final am avut din nou prilejul sa parchez langa un "baiat mare". De data asta nu mi-a mai fost aja de jena...
PS: pentru ca trebuie sa mai si produc, o sa lipsesc o perioada de pe forum. Sper sa pot macar sa va citesc din cand in cand... O sa-mi fie dor de voi! Sarbatori fericite!
Multumim pentru aprecieri !
Mici completari tehnice la cele spuse mai sus; -jantele Dotz de tabla special facute pentru Hilux Vigo au ET +36 si scot 1 cm roata mai in afara; pot fi gri sau negre -scuturile Asfir din dural au grosime 6 mm -troliul montat este Superwinch de 9500 lbs, adica 4300 kg, suficient pentru o masina de 2.0 tone- troliile se aleg astfel: greutatea masinii x 1.5
Acum masina poate face offroad linistita- si tehnic si estetic este echipata corespunzator.
cam asta este varianta inspirata de a folosi o masina de teren, o cumperi nu cu maximul de buget, acolo , aun 75% din cati bani dispui, apoi mai investesti in ea pentru pregatirea corespunzatoare sa o poti folosi la maximul de performante. varianta neinspirata, cumperi o masina de cati bani dispui, intri in teren nepregatit si strici la ea mai multe piese scumpe (de obicei ambreajul, planetare sau diferential se duc cand masina este impotmolita si se incearca diferite improvizatii sa o scoti singur), sau spargi bara fata, uneori si radiatorul, baia de ulei, etc. Cheltuia a sa o repari depaseste de cele mai multe ori pregatirea decenta (cauciucuri, bara fata, troliu, scut). parerea mea
Concluziile mele: -este bine sa alegi o masina care sa ti se potriveasca, atat ca si utilitate cat si ca buget -cea mai buna echipare este cea pe care o faci o singura data- incercarile si solutiile de provizorat nu fac decat sa toace bani fara a obtine performanta dorita -e bine sa pastrezi masina cel putin 3-4 ani pentru ca investitia in echiparea de off-road sa se amortizeze -doteaza masina intai cu ce trebuie din punct de vedere tehnic apoi cu accesorii de estetica -dupa fiecare iesire mai hotarata in teren mergi la service pentru o scurta verificare- astfel vei avea o cheltuiala mai mica in timp la reparatii -cum a zis foarte bine Soimu, bugeteaza achizitionarea unui 4x4 pentru offroad/ vanatoare ca si masina + accesorizare
[quote="RazvanGTC"]Se fac deja 15 ani de cand prepar masini 4x4...
Absolut corect Razvan, asa am facut un sezon intreg, masina e ok dar fiecare iesire ma costa: 60 Roni spalatul +150 Roni diverse la service +motorina alti 150. La banii astia de 2-3 ori pe sapt perpedesul e sfant unde se poate.
yoghi scrie:domnilor ! Cu ceva zile in urma am ramas fara frana la Range .Pedala s-a dus la fund si ....gata (am ratat la 10cm un Focus ce iesea de la o spalatorie),acum nu mai tine deloc ,poate dupa ce apas de scurt de trei patru ori-poate poate. ce ma doare ?? stie cineva ,pe undeva ''o tulumba'' de la servo,pentru Range Rover clasic. sau macar o masina ca restul vad eu cu piesele ?
Ghinda scrie:Grigule, pe 8 unde? Daca oi fi pe zona vin si eu in vizita cu janghina(asa ii zice nevasta la Subarica) . Si daca e cu umanitare, de ce nu bagi si aici un topic cu treaba asta, se mai aduna lume!
Uite Ghinescule, detalii pentru intalnire gasesti aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php? ... NIEL-quot- In linii mari este f simplu, se ia o masina 4x4 pe care vrei sa o vezi ce poate si iti mai iei un copilot sa te ajute in caz de ceva, pentru orice probleme de gen ramas inpotmolit, pe burta sau mai stiu eu ce, exista masina de recovery. Taxa de participare este constituita intr-o donatie de 200 ron/masina facuta in numele lui Dani, baiatul de 7 ani al colegului nostru Ovidiu Nedelcu ce are pseudonimul Nessum, el fiind mai activ pe forum.club4x4.ro . Cum spuneam si in postul: viewtopic.php?f=55&t=13358&p=196231#p196231 baiatul lui Nessum are probleme mari si trebuie neaparat ajutat. Asa ca la initiativa colegului GPScu, am decis o mana de prieteni sa il ajutam organizand aceasta intalnire, Razvan GTC este unul dintre organizatori si si-a asumat un rol foarte important. Alaturi de ei se afla Tiger Security, Aquatech Systems si altii. In aceste conditii evenimentul nu poate fi decat un succes. Oricine vrea sa se dea, este binevenit cu conditia sa se inscrie pt ca locurile sunt limitate, nu poti baga 100 de masini intr-o zi. Deci primul Inscris cu donatia facuta in cont, intra pe liste. De asemenea oricine vrea sa vina sa caste gura si sa se informeze mai ales cu privire la ce inseamna masini 4x4 cu oarece pregatire, incepand de la cele mai simple pana la masini de extrem, este invitat, faptul ca nu va dati nu va opreste sa faceti donatii in cont sau direct la fata locului chiar si de 1 leu. Dani are nevoie de orice sprijin. Asa ca astea fiind spuse, va asteptam!
Cine va veni la aceasta intalnire 4x4 cu caracter umanitar sigur nu va regreta; va face sau se va uita la altii facand offroad, va ajuta un copil sa treaca prin acest moment grav al vietii sale, va socializa, va petrece o Sambata in natura, va studia masini 4x4 preparate... Din punct de vedere al offroad-ului, clasa Standard va permite oricui, cu orice masina 4x4 sa participe, sa simta adrenalina unui concurs, dar sa plece cu masina intreaga acasa. La clasa Open Hard vor veni masini care se dau in campionatul national de offroad si care vor oferi spectacol garantat; sunt si ambitii personale implicate, intrucat vor fi prezenti ocupanti ai podiumului national la Trial, clasele Standard si Open. Vom avea si catering- mancare si bautura, muzica, mici surprize... Nu trebuie insa sa uitam ca ne vom afla acolo pentru a strange fonduri pentru Dani, baiatul lui Ovidiu. Orice ajutor, cat de mic, conteaza. Va asteptam cu drag!
Multa bafta,prieteni, Chiar daca sunt departe de voi,gandul meu ramane la Daniel.Si eu am 3 copii si ...Multa bafta si sa auzim de bine.Daniel,ti-am promis candva o vanatoare pe meleaguri oltene si eu ma tin de promisiune .Capul sus! Ovidiu.
Este un eveniment frumos, de anvergura, in care puteti vedea pe viu ce pot face masinile 4x4 preparate mai mult sau mai putin si pilotii mai experimentati sau chiar incepatori. Concursul este gandit astfel incat fiecare participant sa poata evolua la nivelul dorintei si masinii pe care o are.
Daca veniti, nu veti regreta! Sigur veti avea o Sambata agreabila.
Au fost prezente 101 masini la Startul celor 3 clase. A fost frig, dar lumea a rezistat. S-au strans vreo 7-8000 euro pentru Daniel si s-a mediatizat destul de mult cazul lui. Deci scopul a fost atins...
intentionez sa cumpar in prima parte a anului un suzuki samurai .. cine imi poate spune la ce sa ma uit prima data.. sa fie pe foi, elicoidale.. etc ... mentionez ca voi merge mai mult la campie pe drumuri sapate de tractoare, etc. asta nu inseamna ca nu o sa o bag si in oras unpic pe la serviciu sa nu se puturoseasca motorul:) bugetul e undeva la 2000e ... asa ca orice sfat e binevenit. Mersi!
Lucrurile bune se intampla celor care stiu sa astepte!
la bugetul asta nu cred ca o sa gasesti samurai pe elicoidale, cae sunt facute doar in ultimul an de productie sau a fost modificat ( si atunci mare atentie cum este modificat si de ce se vinde) eu spun ca sa iti iei cel mai bun samurai standard ce il gasesti, cu tabla cat mai buna si motorul fara scurgeri si sa mearga cat mai bine. Astea sunt cele mai costisitoare reparatii si dureaza mult. Transmisia nu este foarte scump sa o repari, dar este preferabil sa fie in stare buna. Dupa aceea iti modifici supensia in functie de ce vrei sa faci cu ea si ce anelope ai nevoie, pui troliu (cu sau fara bara metalica)...etc pentru inceput, cauta cel mai bun samurai standard ce il poti cumpara, nu te lasa ffurat de cele modificate, care au si vazut mut teren si nu toate modificarile sunt reusite, asa ca, de multe ori, mai ieftin este sa se cumpere alta si sa se faca modifcarile bine decat sa le schimbe...
Ahotnic scrie:intentionez sa cumpar in prima parte a anului un suzuki samurai .. cine imi poate spune la ce sa ma uit prima data.. sa fie pe foi, elicoidale.. etc ... mentionez ca voi merge mai mult la campie pe drumuri sapate de tractoare, etc. asta nu inseamna ca nu o sa o bag si in oras unpic pe la serviciu sa nu se puturoseasca motorul:) bugetul e undeva la 2000e ... asa ca orice sfat e binevenit. Mersi!
pentru bugetul si nevoile tale iti recomand un daihatsu feroza. e net superioara fata de samurai, cel putin din punct de vedere al confortului atat pe strada cat si in teren. n-o sa ii fac eu reclama, intereseaza-te ce poate. tot ce o sa iti spun e ca poti merge confortabil pe autostrada cu 130 si ca o sa te aduca intotdeauna acasa din teren.
Cand incheiati si cu portbagajul dati un semn si, cu o sigla de TOYOTA va cadorisesc eu si atunci proiectul va fi complet si obiectivul atins Felicitari ptr ce ati reusit si ptr atentia la detalii (misto pragurile si bara fata). La cat mai multe istorioare vanatoresti pe care sa le aveti de impartasit impreuna in timpul calatoriilor de intoarcere de la vanatoarre
@adisan77ro, Multumesc pentru aprecieri si spirit de observatie (asa e nu am sigla... ).Saptamana aceasta vine si potbagajul.Ieri am fost la mistret (noroie,padure,catina ) m-am intors la 21 30 acasa nu mi-a mai ars de poze,dar arata intr-un mare fel...Dimineata,cand a iesit din curte sotia a facut cam asa !!!
Poate la un moment dat cand ai ceva timp, postezi si cateva poze dupa dupa o iesire , asa ca sa ne mai alinam si noi "durerea", cei care nu avem (inca) un asemenea partener. PS: daca nu e o indiscretie prea mare, poti sa ne spui cu cat ai gasit maina si la cat ai ajuns dupa toata actiunea de reimprospatare?
Am un amic care zice ca indiscretia incepe cand intrebi un cuplu,el saten si ea blonda,cum a iesit asta micu' negru Mare iubitor de "fuga,fuga,prin porumb",am inceput cu un Aro 10 camioneta.Dupa a venit un Isuzu 4x4 in 2 usi...Cand am descoperit ca e mica ,a venit un Hover cu care m-am distrat cel mai mult.Dar s'uprizaaa!Am descoperit ca e prea mare . Am vazut intr-o zi in oras,un Samurai verde care arata decent. Am cautat 6 luni,musai din Germania,musai verde,musai un singur proprietar (daca e ticneala ...e...) Cand l-am gasit,am imprumutat o platforma de la un prieten si am plecat sa-mi iau masina (spre stupefactia familiei ) Costuri: 1200€ masina 350€ cheltuieli de drum (la care s-au adaugat si alte sume,ca stiti cum e cand pleci "afara",la intoarcere,la Arad mai ai bani doar fix de combustibil si meniu de 12 lei la OMV ) S-au adaugat: Baterie Schimbat ulei (motor,cutie,grup,etc) Bucsi arcuri Starter electromotor Reglaje si reparat mecanisme usi,stergatoare,becuri,beculete,alarma sonora faruri aprine.demontat curatat montat cam tot etc Total aprox 400 euro Anvelope:380 euro Flanse 4 cm:90 euro Tabla,antifonat,bara fata,praguri si portbagaj:1500 euro Alte nimicuri(dupa primii 200 km) : 150 euro Total:4070euro Toata povestea de la cumparare pana la final a durat fix 9 saptamani si jumatate...E adevarat ca mi-a placut si filmul..
Da' ati muncit ceva nu gluma. La cate chestii ati schimbat in acei 400 euro, vad ce sunt mult mai ieftine piesele de schimb decat la Jimny. Oricum la cum ati reusit s-o faceti sa arate acum merita toti banii din plin.