Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 19 Apr 2024, 06:16

masina de teren favorita

Membrii nostri sunt rugati sa-si posteze aici experientele legate de pasiunile lor extra vanatoare , legate strict de ceea ce inseamna MOTOARE !

Moderatori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP

4x4 favorit

nissan patrol, terrano, navarra
30
14%
mitsubishi pajero, l 200
26
12%
toyota land cruiser, hilux
35
16%
mazda B2500
1
0%
mercedes G
21
10%
lada niva
23
11%
suzuki vitara, samurai
44
21%
daihatsu
2
1%
isuzu
3
1%
aro, ims
12
6%
jepp wrangler, grandcherokee
17
8%
 
Voturi totale : 214

masina de teren favorita

Mesajde Marius pe 24 Feb 2007, 00:10

claudiu tinca scrie:intentionez sa imi achizitionez in acest an una si as fi curios de preferintele voastre si mai ales de aspectele pozitive sau negative ce v-au determinat sa alegeti, sau nu, o masina sau alta.


In alegere ai nevoie de criterii.
Dupa ce iti raspunzi singur la cateva intrebari, vei identifica un numar redus de masini intre care trebuie sa alegi, si e mai usor.
1.Bugetul e foarte important.
2.Gabaritul masinii. Te descurci cu o Niva sau un Samurai, sau ai nevoie de ceva mare precum un pick-up.
3.Avand in vedere ca faci off road un numar mic de km, inclini spre un off road autentic (gen Defender) sau va fi o masina si pt. familie, concedii etc (gen Tuareg).
Cred ca mai sunt si alte criterii.

Eu, impreuna cu colegul si prietenul meu Bogdan, avem un B2500, cu care incheiem curand al patru-lea sezon. Pentru genul de vanatoare pe care o facem, un pick-up este masina ideala. Chiar daca vom schimba marca, urmatoarea va fi tot un pick-up. Totusi, exista si dezavantaje (nu cred ca gasesti varianta care sa imbine perfect toate aspectele dorite), cum ar fi lungimea prea mare. Din cauza asta, alaltaieri am ramas blocati in suportul carligului de remorcare la trecerea printr-un sant.
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde silver pe 24 Feb 2007, 00:48

din ceea ce am vazut si citit despre masini de teren zic ca un land rover ar fi foarte indicat. poti opta intre defender, discovery si range, functie de ceea ce vrei.
ps: nu stiu de ce nu ai inclus land roverul in vot? e o marca cu un cuvant greu de spus in materie de off-road
Avatar utilizator
silver
Veteran
 
Mesaje: 354
Membru din: 01 Feb 2007, 18:41
Locaţie: Timis, Brasov

Mesajde Ursus2006 pe 24 Feb 2007, 08:25

Am fost in acest an cu o Toyota Land Cruiser cu V8, 275 CP, 5700cm.Nu ma pricep la masini de nici o culoare( adica stiu sa schimb roata si atat ).Aceasta Toyota de care zic, mi s-a parut cea mai tare masina de teren cu care am fost. Dar mi-a zis amicul ca ar costa 98000 euroi una noua, asa ca... din aceasta cauza, luam o scurta pauza.
MELANISM: orice, cu conditia sa fie vopsit de catre doamna Melania!
Avatar utilizator
Ursus2006
Veteran
 
Mesaje: 2473
Membru din: 08 Iun 2005, 17:21
Locaţie: Deva. HD

Mesajde razvy pe 24 Feb 2007, 08:30

Ursus2006 scrie:Am fost in acest an cu o Toyota Land Cruiser cu V8, 275 CP, 5700cm.Nu ma pricep la masini de nici o culoare( adica stiu sa schimb roata si atat ).Aceasta Toyota de care zic, mi s-a parut cea mai tare masina de teren cu care am fost. Dar mi-a zis amicul ca ar costa 98000 euroi una noua, asa ca... din aceasta cauza, luam o scurta pauza.

Spunei amicului tau ca ii trimit 2 buc noi noute l abanii astia ::))
Mie imi place masina mea dar vad ca nu e in lista poate ca prea mare :cry:
Hunt Safe
razvy
Veteran
 
Mesaje: 1064
Membru din: 09 Ian 2006, 08:59

Mesajde the_mav pe 24 Feb 2007, 12:37

din lista pusa pot spune ca am incercat o mare majoritate. si singura care le-a intrecut pe toate celelalte (DIN LISTA PUSA) a fost G-ul. Dar cum s-a spus si mai sus, cand te joci cu un G classe si un range (eventual si vogue) se cam incurca discutia si alegerea :wink: :P

nu conteaza numai masina totusi... conteaza de asemenea si echipamentele auxiliare si dotarile masinii ca se te poti baza pe ea (ele). a, si sa nu uit: conteaza si mai mult cel care sta in spatele volanului :wink: :P :wink:
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3348
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde valpangica pe 24 Feb 2007, 14:42

Am sofat un Discovery de la Land Rover si nu are egal pe teren greu . Confort spartan dar abilitati in teren incomparabile cu orice jeep din piata la numai 22.000 EUR !
Vad ca in sondajul vostru nici nu apare aceasta masina , care nu are egal in teren accidentat .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Ghinda pe 24 Feb 2007, 14:56

Nu ai pus in sondaj si Subaru, asa ca nu pot vota. Pe locul 2 este un Aro 10, dar echipat cum trebuie de teren. Si asta daca il tii doar de vanatoare.
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 7686
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Mesajde greier99 pe 24 Feb 2007, 15:03

Eu as vota masinile pana in 3000 cm, pentru ca la toate peste 3000cm impozitul este 1960 ron pe an. Am facut un Aro numai pentru vanatoare si acum l-am radiat. :cry: (voi incerca alt model) :idea:
Si greieru' poate sa vaneze!
Avatar utilizator
greier99
Veteran
 
Mesaje: 472
Membru din: 29 Noi 2006, 11:10
Locaţie: Cheia

Mesajde vlad_rzv pe 24 Feb 2007, 16:53

claudiu o sa ma supar ca nu ai bagat si ultima mea achizitie in sondaj 8) , Val mi-a luat-o inainte, eu am ales :
Land Rover Discovery I,3 usi, 2,5 Td, 113 cai, diferentiale autoblocante,ce mai tanc sau bivol african, iar despre confort, Val o sa te iau o tura frate sa vezi ca spartani traiau bine daca aveau sub fund asa scaune :lol: ce imi place la el, este consumul care nici nu se apropie de o insetata toyota, e undeva cam ca la un mitsubishi pajero. asa ca votul meu merge catre land primul iar un samurai de 1.3 e perfect pt paduri dese unde gabaritul nu te ajuta dar e masina de un om, 2 caini, o pusca si o geanta cu ceva merinde si e cam plina :lol: dar la cele 800 de kg pluteste pur si simplu si pe zapada (doar am incercat)
Born to hunt, forced to work...
Avatar utilizator
vlad_rzv
Membru activ
 
Mesaje: 63
Membru din: 18 Sep 2005, 15:00
Locaţie: Baia Mare ,Maramures plai cu flori

Mesajde vlad_rzv pe 24 Feb 2007, 18:08

revin sa le disec pe toate in parte:
mitsubishi: consum ok, 10 regim mixt urca in off-road si oras, motoare bune fiabile se pot dopa cu cate un cip modele mai noi, raport la diferentiale 50-50 putine 4x4 se pot lauda cu chestia asta, diferential blocabil, minusuri au scazut din garda la sol la modele pajero, tendintele SUV bata-le vina, L 200 e indicat daca are echipat si un kober din fibra peste platforma daca vrei sa duci si caini.pret acceptabil cam mare la second dupa parerea mea.
toyota: consum mare, 14-15 in urcare in off-r si oras, diferentiale blocabile, in general ok la confort calitate in materiale, nu pot sa zic ca am testat, doar o parere din afara, garada la sol dcenta pt un 4x4 se mai poate lucra la ea, modelul land cruiser are cam multe gadgeturi si pret pe masura, modele mai vechi sunt mai de vanatoare decat cele noi stil SUV, un 4Runner.
suzuki: vitara:consum bun 8.5-10 mixt dar are motor mai mic de 2.0 100 cai, nu se blocheaza diferentialul, merge bine la mic, garda la sol cat o dacia papuc 4x4 cam agata. suspensia oboseste repede in general isi merita banii chiar si de noua, putin cam grea pt motorul pe care il are ii trebuie turatie, am avut una si la vreo 80.000 a inceput sa aiba probleme la alimentare o valva nu mai dadea presiune la motorina si ii taia turbo, dupa aceea am schimbat de doua ori aceea minune tot la 15 20 de mii
samurai: o inima de leu in corp de popandau, mica, da face ce nici nu te astepti, cel mai mic motor din clasa 4x4 , consum pe masura, rapoarte bune si diferentiale rezistente, f mica si la interior si la exterior, singura masina cu care am mers in padure rara fara drum forestier, daca ai si un troliu bun o poti lifta in copac pana te intorci din stand :lol: ce mai merita banii pt o masina exclusiv de vanatoare si off-road pt cine prefera
mercedes G de M nu are rost sa vb ca e un merc de strada dopat, G dupa mine e regina off road, motoare tari, suspensii pe viata,confort super, un fel de panzer varianta mercedes, nu am condus si mi-as dorii, nu prea stiu consumul, dar pretul e cam piperat pt o masina de vanatoare sau mai bine zis numai de vanatoare, din nou raport 50-50 din reductor, numai cand nu il ai sti la ce e bun :lol:
lada niva: face cat costa :D la cei 8000 eur noua, cred ca are si cele mai mici taxe cu motorul de 1.7 i, ungiuri de atac f mari poate aborda santuri f abrupte fara sa atinga cu botul sau spatele, o gaselnita buna cand ai de urcat sau coborat penti f abrupte,de o luna am vazut una cu 3000 km la care i sa rupt un arc in off-road, dar a mers mai departe, se face mult rabat la calitate, tabla f slaba transmisie ok dar trebuie talpa ca sa dea randament, destul de mica, un pic mai mare ca un samurai, in general e ok dar se strica, cam des
jeep: nu prea au diesel, si motoare cam mari si insetate, confort ridicat, in off road merg bine wrangler ca sunt mai usoare, cherokee cam mari si greoaie, nu cred ca asa avea curaj sa merg cu unul pe un drum forestier proaspat plouat si mocirlit, peise cam scumpe si mecanici cam putini pt fiare, in rest sunt ok dar cu motoare de 3.5 cam de state ca la noi nu prea sunt benzinarii langa padure :D
nissan: merg bine off-road comparabile cu mitshu mai mult decat cu toyota, nissanul e dintre japoneze "ala care scutura" no offence pt detinatori, motoare puternice, rapoarte bune, patrolul dupa un timp pierde lichid pe la planetarele fata, boala modelelor mai vechi 90-99,
terano e cel mai reusit dupa parerea mea, usor si robust, despre navara nu stiu multe ca e nou nu m-am documentat :oops:
restul asiaticelor in general sunt bune raport calitate pret
ai uitata de ford care la noi in piata sunt cu ranger si maverick, care cat de cat fac fata unui teren accidentat nu stiu in conditii grele noroi adanc, mazga in ce fel se comporta
mai este un model de 4x4 care l-ai uitat si care vrea o cunostinta sa il cumpere Hummer H3, eu unul as prefera H1 da nu am cisterna de benzina acasa :twisted:
autohtonele le-am lasat la urma ca sa ramana bine in minte, dupa parerea mea IMS e o masina f buna pt off-r daca intrati pe site-uri din cehia o sa ramaneti uimiti de ce IMS-uri vedeti,suspensii tari, difernetiale bune garda mare la sol, motoare, aici avem toate combinatiile posibile, cu motoare de: mercedes, ford, volkswagen si lista e deschisa ca romanul poate inventa orice, piesele sunt din ce in ce mai rare la IMS asa ca urmatorul e Aro, primul SUV din lume l-au inventat romanii... celebrul ARO 10 este primul SUV din lume :lol: asa ca americanii ne-au copiat pe noi, Aro are totusi un nume la noi in tara si nu numai dar nu cred ca pe claudiu o sa il tenteze nici daca ii dau un milion de motive pro :wink: asa ca renunt la idee.
dacia 4x4; poate ca multi o desconsidera dar este f. usoara si cu o cutie buna pe un motor cat de cat reusit, echipata cu un set de cauciucuri bune poate sa faca chiar si minuni desi nu e o dedicata 4x4, probleme sunt cu electorvalvele de cuplare 4x4 si cu unele piese de fabricatie turceasca, dar isi face datoria cu varf si indesat, o spun din experienta.
vreau sa inchei prin a scrie ca toate aceste randuri sunt pareri personale ca urmare a experientelor mele si a consultarilor cu diversi prieteni, fratele meu e pasionat de off-road asa ca am foiletonul in casa 8) sper sa il ajutam pe claudiu sa isi ia o masina buna, ieftina, care sa nu consume mult, sa nu ramana impotmolita, sa arate bine, confortabila si in care sa nu ii fie mila sa puna un mistret plin de sange in portbagaj si inca vreo 2 dulai peste el :lol:
P.S ati observat ca nu am zis nimic de land ca ziceati ca il laud dar spun acum: defender: cam spartan si la infatisare si la interior (cred ca la el se referea val) masina clasica de safari, expeditii, cred ca a fost declarat cel mai bun 4x4 din lume, cu rugina nu sunt probleme caroseria fiind toata din aluminiu, un plus la greutatea finala, motoare tari,diferentiale puternice autoblocante, pierde la spect castiga la anduranta, modelul cu trei usi e cam mic in interior
discovery: masina camel trophy care de altfel ia si adus renumita faima, 4x4 permanent cu reductor mare - mic, pe vitezele mici le folosesti doar cand e bai mare :lol: , caroseria la fel aluminiu,sasiu galvanizat cu garantie pe viata, tot sistemul de transmisie este f robust de la planetare, sateliti etc. motorul de 2,5 este suficient sa propulseze cele 2 t ale masini + pasageri, o masina clasica de off road, chiar si specialistii o recomanda ca o a doua masina pt uz extra drumuri asfaltate, eu am ramas uimit de usurinta cu care poate aborda obstacole si rampe f abrupte, santuri cu noroi etc si aventura e deabia la inceput :twisted:
Born to hunt, forced to work...
Avatar utilizator
vlad_rzv
Membru activ
 
Mesaje: 63
Membru din: 18 Sep 2005, 15:00
Locaţie: Baia Mare ,Maramures plai cu flori

Mesajde Ghinda pe 25 Feb 2007, 21:50

Bravo Scooby!
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 7686
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Ghinda pe 25 Feb 2007, 22:54

Si eu. Uitate in album ca l-am postat. Batran dar profesor. Am uluit o haita de 4x4 la teren.
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 7686
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Mesajde razvy pe 26 Feb 2007, 16:51

Nici eu nu consider o masina 4X4 daca nu e capabila sa blocheze dif fata / spate, la a mea e o mare diferenta intre 4x4 high care e slip , si 4x4 low care s eblocheaza . Nu se compara mai ales cind tragi ceva greu pe un teren greu . Pot sa spun asta pentru ca am urcat cu un escavator si un triler la spate care citareau cel putin 12.000 lb cam 5 tone (masina are 7000 lb) pe un drum cu pietris in pata cam 25-30 grade si cu 4x4 high in viteza 2 nu am putut cu 4x4 low in a 2 -a nici o problema a mers ca untu .
Masinile cu 4X4 slip sint figuri alea sint pentru dame care urca la Poiana Brasov pe nitica mizga :lol:
Hunt Safe
razvy
Veteran
 
Mesaje: 1064
Membru din: 09 Ian 2006, 08:59

Mesajde violiv pe 01 Mar 2007, 23:29

IMS......Un alt vis!
Prima masina care a urcat in Nepal!
In ziua de azi, bun de tinut in garaj si scos la plimbare duminica, la intalnirea posesorilor. Serios, dincolo de toate performantele native (in fond nu este decat un nepotel al Willis-ului, tatal fiindu-i GAZ-ul) care au facut din ea o masina foarte apreciata la vremea ei, astazi, sa tii una in functiune si sa mai si mergi la vanatoare, macar 100 km/saptamana cu ea e o adevarata aventura. Chiar daca vorbim de modelele cumparate cu 4-8 ani in urma de la armata, cu '0 km'. Iar cele in circulatie de cand s-au fabricat nu prea mai au nimic din original.
Eu votez NIVA! Pentru un echipaj de 2+caine, imbatabila!
violiv
Veteran
 
Mesaje: 8519
Membru din: 18 Iul 2006, 10:11
Locaţie: Constanta

Mesajde Marius pe 06 Mar 2007, 22:27

eltorro scrie:Cei mai multi care cumpara Rover il iau pentru oras, ca masina de lux.


Nu confunzi Range Rover cu Land Rover Defender?
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde silver pe 06 Mar 2007, 23:14

IMS-uri ai vazut? :D :D :D
Avatar utilizator
silver
Veteran
 
Mesaje: 354
Membru din: 01 Feb 2007, 18:41
Locaţie: Timis, Brasov

Mesajde razvy pe 07 Mar 2007, 03:23

Nici nu se mai importa Land Rovere defender in US....
Hunt Safe
razvy
Veteran
 
Mesaje: 1064
Membru din: 09 Ian 2006, 08:59

Mesajde Marius pe 15 Mar 2007, 12:34

Cat mai multi km fara pana!!
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde silver pe 15 Mar 2007, 13:55

daca schimbi piesele care "bat" are sa te mai tina 19 ani :D . felicitari pentru achizitie, si sa ai parte de el!
" Unde este vointa se gaseste si posibilitate ! "
Avatar utilizator
silver
Veteran
 
Mesaje: 354
Membru din: 01 Feb 2007, 18:41
Locaţie: Timis, Brasov

Mesajde Marius pe 15 Mar 2007, 16:28

mmarius scrie:Vad ca Lada Niva conduce. Va rog sa ma convingeti sa cumpar aceasta masina in afara ca pretul este mic. Consum ridicat de benzina, confort limitat, nu are aer conditionat, servo, doar la unele modele.
Daca padurea este la 2,3 km de casa e ok sa zicem. Ma duc doar eu cu copilul sa zic si vreo 3 caini. Dar daca trebuie sa merg 30 sau 80km pina la locul de vinatoare. Mai merita :?: :idea: Eu fac vinatoare la 30km de oras.


De curand, vorbind cu un amic despre Lada Niva, mi-a povestit ca in perioada cat a condus o firma cu niste santiere in Germania, a cunoscut un neamt fff bogat, cu domeniu de vanatoare, cu o "flotila" de masini de vanatoare precum Mercedes G class sau Toyota Land Cruiser (aia mare si scumpa). Neamtu' spunea ca masina lui de suflet cu care intra efectiv in terenurile grele e Lada Niva (culoarea olive :lol: ).

Parca am mai povestit ca am cunoscut un tip din Italia care are agentie de turism de vanatoare si care zicea ca e la vanatoare 300 de zile pe an, peste tot pe mapanond. Mai zicea ca a mers in toate tipurile si marcile posibile de masini de vanatoare dar ca singura pe care te poti bizui cu adevarat e Niva.

Cu toate astea, eu nu mi-as lua Niva din doua motive;
1. Muuuult prea mica fata de nevoile mele.
2. Eu nu fac vanatoare aproape de casa (decat rar) asa ca ma intereseaza si confortul.
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 15 Mar 2007, 18:40

mmarius scrie:Pai vedeti. Cu asa consum de benzina. Mie nu cred ca imi e utila. Ca ma deplasez destul pina la terenul de vinatoare. Am auzit ca este o versiune pickup, si ce stiu e ca la italieni au motoare diesel sau chiar gaz. Eu tot un mithsubishi l200 diesel noul model as alege. Pretul de 20000 eur nu cred ca e exagerat. Pacat ca nu au culoare verde inchis.


1.Ce-ti pasa cat consuma la cat costa? De diferenta pana la un L200, poate sa consume cat vrea.
2.Crezi ca un L200 in 4x4 consuma mult mai putin?
3.Nici eu n-as lua Niva, dar nu pt. motivul cu consumul. :lol:
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 15 Mar 2007, 21:48

SCOOBY scrie:Ce sa fac cu L200, ca nici nu cunosc patru vanatori in zona, sa se merite sa o iau. :D :D :D


Treci prin Buc, ca o umplem noi cumva! :wink:
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 15 Mar 2007, 21:50

nicu.m scrie:Niva are tractiune 4x4 permanenta, reductor, diferential central blocabil. O am de 2,5 ani.


Bravo Nicu! Stie prin vadurile cu apa de pe Chituc? La ce adancime ai bagat-o in apa?
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 16 Mar 2007, 15:15

8x57 scrie:,incearca figura asta cu UN priten pe platoul unui pickup :wink:


Eu am la pick-up un "capitonaj bena" din plastic, in care, din cand in cand putem baga furtunul cu apa. Cuva respectiva e etansa, apa se scurge afara (daca masina e putin inclinata spre spate), se usuca, si gata, e din nou curata. 8)
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3243
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde violiv pe 16 Mar 2007, 16:45

Niva cu motor diesel (1,9 TD de la Peugeot) se construieste in sudul Italiei, intr-o uzina patronata de italieni ce au facut ceva colaborare cu rusii. Costa peste 10.000 E noua dar este o masina foarte populara - toate primariile comunelor din zonele montane o au in dotare pentru situatiile ce necesita interventii pe terenuri mai dificile sau iarna.
Motorul subtirel pe benzina nu o penalizeaza prea tare, cu reductorul cuplat face treaba foarte buna. Problema ei este tocmai unul din avantaje - ampatamentul scurt! Desi este foarte manevrabila si incape pe unde nici nu crezi, pe pante accidentate urca mai greu decat o masina ceva mai lunga din cauza ca se intampla sa fii cu toate rotile sau cu cele de o latura, in aceeasi belea si pierde mult din tractiune. Acelasi lucru se mai intampla si pe zapada amestecata cu noroi cand portiunea dificila e mai lunga decat masina si risti sa ai toate rotile in belea. Dar trece peste praguri peste care multe dau cu podeaua.

Am un almanah auto din anii 75-80 unde era un clasament international al tot-terenurilor adevarate strict in ceea ce priveste comportamentul in teren. Primele 4 locuri erau Defenderul de la Rover, G-ul de la Mercedes, Niva si ARO, fara prea multe diferente.
violiv
Veteran
 
Mesaje: 8519
Membru din: 18 Iul 2006, 10:11
Locaţie: Constanta

Mesajde valpangica pe 16 Mar 2007, 19:55

@8x57

mai exact de unde esti de loc ?
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 16 Mar 2007, 20:01

Despre Lada Niva . UIte ce scrie pe situl comerciantului :

Tip motor
Benzină cu injecţie
Cilindree (cmc)
1690 cmc
Cursa / alezaj
80 x 79
Nr. de cilindri
4
Nr. total de supape
8
Putere maximă (Kw/CP)
59,5 Kw
Momentul maxim N x m
125 / 3000 rot/min
Tip injecţie
Bosch multipunct computerizată
Carburant
Benzină fără plumb 95
Transmisie
Tip
manual
Cutie viteze
5+1 sincronizate
Reductor + diferenţial blocabil
Sistem de frânare
Tip
SERVO hidraulic dublu circuit
Faţă
Discuri de frana
Spate
Tambur
Roţi
Jenţi
R16
Pneuri
175/80 205/75
Tractiune
4 x 4
Capacităţi
Volum portbagaj (l)
-------
Volum rezervor carburant (l)
63 l
Performanţe
Viteza maximă
137 km/h
Consum
Consum urban
15,1 l/100 km
Consum extra-urban
9,2 l/100 km
Consum mediu
11.4 l/100 km
Emisiile CO2
Urban
375 g/km
Interurban
229 g/km
Mixt
282 g/km
Mase
Masa proprie
1350 kg
Masa total autorizată
2000 kg
Masa utilă
650 kg
Gabarit
L 4540 l 1680 h 1930
Distanta intre axe
2700
Marimea platoului
1150 x 1350
Garda la sol
220 mm
Număr locuri
4
Garanţie
18 luni fără limită de kilometri

Performante incredibil de mici pentru tehnologia anului 2007 . Ma refer aici la urmatoarele :

- raport masa maxima totala - masa maxima utila - 2000/650 kg
- consum extraordinar de mare in toate ciclurile ( urban , sosea , mediu )
- cuplul motor comparabil cu al unui Logan sau Megan ( masini fara pretentii de tot - teren ) si care se atinge la 3000 rotatii / min - consum excesiv !
- garda la sol - relativ redusa pentru un tot teren - 22 cm !
- lipsa ABS - frine pe tambur spate - adica frine slabute
- plus alte facilitati - AC , ASR , DHC , 4 usi , etc

Concluzia - masina e un soi de ARO mai cizelat dar de 2 ori mai scump .
Fac aceste afirmatii nu ca vanator - ci ca inginer mecanic auto si proprietar de service auto . Subtire rau - zau !
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 16 Mar 2007, 20:15

Cu 2000 EUR iti iei un ARO 10.4 - tot la 2 usi , de vreo 5-6 ani vechime

- platesti vreo 500 EUR vopsitul si grunduitul la caroserie
- iti inlocuiesti articulatiile cu piese de off - road - cca 600 EUR
- 4 amortizoare pe gaz off- road - 400 EUR
- placat interior cu tabla striata - ca sa poti spala cu furtunul cind vii de la vinatoare - 200 EUR
- schimbat motor cu un 1.6 Diesel de la VW Golf - 1000 EUR

Plus manopere - iesi tot la banii de Niva , daca nu mai jos ( depinde de confort ) - dar ai alta masina cu adevarat fiabila si preparata pentru iesit in teren .
Va spun din experienta pentru ca la acest proiect voi lucra anul acesta si am strins informatiile necesare .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde jon2004 pe 16 Mar 2007, 20:17

Are , probabil , si partile ei bune !Cei care au cumparat-o au avut motivele lor !
jon2004
Veteran
 
Mesaje: 1743
Membru din: 19 Aug 2004, 12:04
Locaţie: BARLAD,VASLUI

Mesajde valpangica pe 17 Mar 2007, 10:53

@8x57

Am avut pina acum Aro 10.1 si Mitsubshi Pajero 2.8 TD ( cel cu 7 locuri ) si am condus si Land Rover Defender in teren ( Delta ) . Din astea 3 eu unul , avind si avantajul service propriu , nu ezit pentru Aro - din considerente de piese ieftine si costuri reduse .
Nu am mers cu Lada Niva - observatiile mele au fost facute pe baza datelor tehnice preluate de la producator .
Eu cred ca este o masina suficient de fiabila la motor si propulsor , robusta in teren , cu unghiuri bune de atac ( adica console scurte fata - spate ) care favorizeaza mersul in teren accidentat , cu o caroserie suficient de rigida , sub motorizata si cu un grad scazut de confort .
Diferenta intre Lada si Aro10.1 sau 10.4 o face fiabilitatea si pretul initial - in rest caracteristicile sunt sa zicem egale ( adica pe unde trece una trece si cealalta ) .
Avantajul meu este faptul ca reparatiile nu ma costa nimic ( doar cv pieselor ) si pot face tuning pe modelul Aro mai usor decit pe Lada astfel incit sa imi maresc gradul de confort . Cin voi finaliza proiectul voi posta aici imagini cu masina pe care mi-o doresc la vinatoare .
Si Defenderul face parte din categoria asta ( un pic mai high ) - dar aici traditia si fiabilitatea este la nivelul maxim - de aia si costa cam 20.000 EUR bucata .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Următorul

Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 30 vizitatori

Publicitate