Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 22 Dec 2014, 16:53
Arrow International
Beretta Romania
MLD Guns
Lampi tactice
Trivetorex
articolevanatoare.ro

Diferential autoblocant

Membrii nostri sunt rugati sa-si posteze aici experientele legate de pasiunile lor extra vanatoare , legate strict de ceea ce inseamna MOTOARE !

Moderatori: Alin3006, the_mav, GTC Auto SHOP, RazvanGTC

Mesajde violiv pe 28 Iun 2007, 18:49

La un diferential normal, daca o roata patineaza sau e suspendata cealalta roata legata la acel diferential nu mai trage - ramai in zapada, noroi, damb, etc.
Un diferential cu blocare face ca fiecare roata sa traga in legea ei, indiferent de ce face roata opusa - daca blocarea se face la mana e mai anevoios si atunci s-a inventat cel cu autoblocare. Dar, daca ai de mers mai mult prin teren nasol si diferentialul ramane blocat, dispare tocmai functia pentru care a fost creat si apar tensiuni foarte mari intre cele doua roti ale puntii.
Atunci apelezi la unul din astea: semi-autoblocant sau cu alunecare limitata, diferentiale care imbina cumva toate functiile si se descurca rezonabil in terenuri nu extreme.
Da! Se poate monta dar sunt destul de scumpisoare astea noi care se gasesc pe piata - mai toate sunt cu actionare electro-hidraulica sau din cele sofisticate.
Mai bine cumperi o NIVA ca are din fabrica tot ce-i trebe :wink: :roll:
violiv
Veteran
 
Mesaje: 5727
Membru din: 18 Iul 2006, 10:11
Locaţie: Constanta

dif blocabil

Mesajde mopeka pe 28 Iun 2007, 21:55

Diferentialele cu alunecare limitata (LSD)rezolva partial unele probleme din teren.Dif.blocabil este sfint in momentele "dureroase" din terenul accidentat,cumparat separat de la firmele de profil ,face peste 1200 eur.Din fabrica gasesti pe Niva,Mercedes G(are 3 buc.,fata,central si spate),unele variante de Toyota ,etc.etc.Am pe o Navara diferential spate tip LSD dar este departe de asteptari.
Ai grija ceea ce-ti doresti.S-ar putea sa se indeplineasca!!
(Silva)
mopeka
Membru important
 
Mesaje: 214
Membru din: 02 Aug 2006, 16:50
Locaţie: Timisoara

Mesajde crysst pe 29 Iun 2007, 20:46

cred ca glumesti cu blocant punte Niva. Niva nici nu viseaza sa aiba blocant pe spate sau fata.
Are un blocaj central care cupleaza ambele punti adica trage cel putin o roata pe punte...deci daca esti in rahat cu 2 roti, una pe fata si una pe spate....bagi troliu sau astepti tractoru.
Cu G este alta mancare de peste...blocaj central, fata si spate....din fabrica.
Niva are din fabrica tot...mai putin confort, spatiu, blocaje pe punti, servo directie, aer conditionat, viteza prea mare, si multe altele.
crysst
Membru activ
 
Mesaje: 112
Membru din: 05 Aug 2006, 00:12
Locaţie: Alexandria

Mesajde mopeka pe 30 Iun 2007, 15:45

O.K.,recunosc ca nu stiu daca pe Niva era din fabrica sau nu,dar avea blocante!
Ai grija ceea ce-ti doresti.S-ar putea sa se indeplineasca!!
(Silva)
mopeka
Membru important
 
Mesaje: 214
Membru din: 02 Aug 2006, 16:50
Locaţie: Timisoara

Mesajde valpangica pe 01 Iul 2007, 09:11

Diferentialul este un ansamblu cinematic care permite rotilor de pe aceeasi punte sa ruleze cu viteze unghiulare diferite . Diferentele de viteze unghiulare apar in curbe sau pe teren acidentat . Fara aceste diferentiale la viteze mari o roata ar fi tirsiita si s-ar produce derapaje .
Rotatia transmisa arborelui central al diferentialului este distribuita catre cele 2 rotii - dar intotdeaua suma vitezelor unghiulare va fi constanta si direct proportionala cu rotatia la intrare . De aceea daca o roata este blocata in namol - ea va avea viteza unghiulara zero , iar roata opusa se accelereaza de nebuna . Trebuia ca suma sa fie constanta !
Din acest motiv s-a inventat diferentialul blocabil care rigidizeaza puntea ( practic ca osia la caruta ) facind posibil ca roata care are aderenta sa poata lucra si sa traga si roata blocata din namol . Nu se mai impart vitezele unghiulare astfel incit daca o roata apuce sa se miste automat o trage si pe cealalta dupa ea , pe baza rigiditatii osiei .
Diferentialele blocabile pot fi montate si pe puntea fata si pe puntea spate , astfel incit la extrem daca ai macar o roata pe teren ferm , teroretic poti scoate masina din namol .
Blocarea direntialelor se face numai pentru situatii de namol , zapada , etc si numai ca sa iesi din belea . Altfel daca circuli cu masina blocata , faci praf difentialele in maxim 2 km .
Diferentialele autoblocante se construiesc ca sa sesizeze singure atunci cind o roata are viteza unghiulara zero si sa opreasca fenomenul de patinare accelerata la cealalta roata , rigidizind osia puntii usor - usor , pina la maxim , sau pina la un moment in care roata blocata incepe sa se invirta . Sunt electrice , hidraulice , samd si in principiu functioneza pe principiul unui ambreiaj ( ca la motor - CV ) . De exemplu la cel electric , exista un traductor care sesizeaza ca o roata se invirte foarte repede , se induce un curent , si i se da comanda ambreiajului din mijlocul puntii sa se inchida usor - usor , pina la capat - acolo unde puntea devine rigida - adica componentele sunt pe direct .
Stiu ca Mitsubishi Pajero are diferentiale blocabile si pe fata si pe spate . La restul masinilor nu stiu ca nu am avut .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Ghinda pe 02 Iul 2007, 07:10

violiv scrie:Mai bine cumperi o NIVA ca are din fabrica tot ce-i trebe :wink: :roll:

Rusul tot rus :D
Studiaza piata de 4x4 si o sa afli o gramada de chestii interesante. Eu am autoblocant la Subaru. Aro are un buton la bord. Toyota Land Cruiser are unul sub volan, Renault Kangoo are etc.
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 5245
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Mesajde violiv pe 02 Iul 2007, 22:06

Eu am mers multi ani cu masini 'normale' din punct de vedere al tractiunii - o punte, diferential normal. Si azi, tot cu asa ceva merg in cea mai mare parte a timpului. De la un coleg ce facuse un pic de scoala de pilotaj am invatat o smecherie ce te poate scoate dintr-o imprejurare mai neplacuta (nu din rapi sau din mlastina dar merge la un pic de noroi sau zapada). Sa pacalesti diferentialul din frana! Roata ce patineaza, practic se invarte liber, nu i se opune nicio forta. Diferentialul normal suspenda transmisia fortei catre roata opusa astfel incat aceasta nu se mai invarte neam. Apasand usor frana cu calcaiul si mentinand varful piciorului pe acceleratie ca sa asiguri un pic de turatie motorului reusesti sa pacalesti diferentialul - miscarii in gol a rotii i se opune forta de franare care determina transfer de cuplu catre roata ce mai are aderenta. Manevra te poate scoate dintr-o situatie neplacuta (in oras cu o masina normala) si mai putin in teren greu. Daca ai norocul la o masina cu frana de mana pe aceeasi punte cu cea motoare e mai usor s-o lucrezi din frana de mana.
Ceva asemanator fac sistemele electronice de control al tractiunile de pe SUV-uri, cele care lucreaza impreuna cu ABS-ul - franeaza roata care are tendinta de a pierde aderenta si transfera cuplul catre celelalte si, in ultima instanta, daca esti nauc si turezi in continuare in gol, iti taie si acceleratia. Nu au eficienta unui diferential blocat dar merg in situatii mai neplacute.
violiv
Veteran
 
Mesaje: 5727
Membru din: 18 Iul 2006, 10:11
Locaţie: Constanta

Mesajde crysst pe 13 Iul 2007, 18:57

claudiu tinca scrie:
valpangica scrie: Stiu ca Mitsubishi Pajero are diferentiale blocabile si pe fata si pe spate .


Poate la modele mai noi. Jucaria mea din '88 nu are.


Majoritatea nu au blocaje fata spate...unele au doar spate iar foarte putine au si spate si fata din fabrica.
crysst
Membru activ
 
Mesaje: 112
Membru din: 05 Aug 2006, 00:12
Locaţie: Alexandria

Mesajde ugly_kid pe 23 Iul 2007, 08:16

eu tocmai mi-am cumparat un suzuki samurai cu diferentiale blocabile, dar nu stiu cum se blocheaza diferentialele, este o maneta intre scaune pe care este o sageata, se ridica in sus si se rasuceste in fata sau in spate banuiesc ca este pentru puntea fata-spate depinde in ce directie se rasuceste maneta, in plus in fata am un indicator chiar langa cel care imi indica ca sunt cuplate rotile ( 4WD) pe care scrie diff.lock dar am tot incercat dar nu se aprinde indicatorul in semn ca ar fi blocate diferentialele. Mai are cineva samurai cu diferentiale blocabile sa-mi explice si mie cum se blocheaza sau poate e defect ceva la mine ???
ugly_kid
Nou membru
 
Mesaje: 22
Membru din: 22 Feb 2007, 16:49

Mesajde flandra pe 04 Sep 2007, 15:50

ugly_kid scrie:eu tocmai mi-am cumparat un suzuki samurai cu diferentiale blocabile, dar nu stiu cum se blocheaza diferentialele, este o maneta intre scaune pe care este o sageata, se ridica in sus si se rasuceste in fata sau in spate banuiesc ca este pentru puntea fata-spate depinde in ce directie se rasuceste maneta, in plus in fata am un indicator chiar langa cel care imi indica ca sunt cuplate rotile ( 4WD) pe care scrie diff.lock dar am tot incercat dar nu se aprinde indicatorul in semn ca ar fi blocate diferentialele. Mai are cineva samurai cu diferentiale blocabile sa-mi explice si mie cum se blocheaza sau poate e defect ceva la mine ???


Hello!! Kid...ca sa blochezi diferentialul trebuie sa te asiguri mai intai ca ai cuplat cutia de transfer pe greu...dupa ce ai facut lucrul asta poti sa blochezi dif. spate.
flandra
Veteran
 
Mesaje: 500
Membru din: 15 Aug 2007, 17:21
Locaţie: BUCURESTI

Mesajde flandra pe 04 Sep 2007, 16:04

crysst scrie:
claudiu tinca scrie:
valpangica scrie: Stiu ca Mitsubishi Pajero are diferentiale blocabile si pe fata si pe spate .


Poate la modele mai noi. Jucaria mea din '88 nu are.


Majoritatea nu au blocaje fata spate...unele au doar spate iar foarte putine au si spate si fata din fabrica.


Pajero daca e dotat cu cutia de viteze Super Select 4WD atunci lucrurile sunt simple: masina are un diferential blocabil din fabrica indiferent de nivelul de echipare si este vorba de diferentialul central (33% fata si 66%spate) care se cupleaza automat cand se trece schimbatorul in pozitia 4HLC. Daca masina a fost comandata optional cu diferential blocabil spate atunci acesta poate fi blocat doar cand se merge cu masina in regim greu cu levierul cutiei de transfer in pozitia 4LLc. Atentie: cu dif. spate blocat nu se circula decat drept si f. incet...oricum la Pajero se decupleaza automat la 12 km/h.

Singura masina care are trei diferentiale blocabile (inclusiv pe cel din fata) este Mercedes clasa G. Cu cele trei diferentiale blocate ai garantia ca toate rotile se invart. Oricum nu-ti folosesc la nimic diferentialele blocate daca nu ai masina incaltata corespunzator.
flandra
Veteran
 
Mesaje: 500
Membru din: 15 Aug 2007, 17:21
Locaţie: BUCURESTI

Mesajde Alin3006 pe 22 Oct 2007, 16:44

http://4x4abc.com/jeep101/engage-diff-lock.html

Legat de diferentiale - sa se faca lumina!
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde Alin3006 pe 22 Oct 2007, 16:48

Dupa cum spune autorul link-ului, in discutia despre diferentiale e material suficient de scris o carte ( omul chiar o scrie ). Dar daca urmariti link-ul se va face ceva lumina.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde Alin3006 pe 22 Oct 2007, 17:00

Flandra a scris : Singura masina care are trei diferentiale blocabile (inclusiv pe cel din fata) este Mercedes clasa G. Cu cele trei diferentiale blocate ai garantia ca toate rotile se invart. Oricum nu-ti folosesc la nimic diferentialele blocate daca nu ai masina incaltata corespunzator.

Asta e corect pt modelele noi de G ( care au diferential central ) si tractiune exclusiv integrala ( nu stiu sa mearga cu 2 roti). Modelele vechi au 4 pozitii pe reductor ( 1. trage numai spatele. 2 Se cupleaza si fata dar nu ai demultiplicare de turatie ; e un soi de 4x4 de sosea pt asfalt ud sau zapada . 3. Face acelasi lucru ca si 2 ; practic a aparut din motive de geometrie a reductorului ; la G trecerea de la Hi la LOW se face DIN MERS ( SAC ! ) si pozitia asta e una de tranzit pana sa-l dai pe greu.( care e pozitia a 4-a. In varianta asta G-ul are doar 2 diferentiale dlocabile ( fata si spate ) care blocheaza puntile definitiv. Atentie !!! Cand se blocheaza fata evitati manevrele stanga - dreapta de volan ca se face puntea tandari ( oricum numai in noroi mai mare de genunchi poti sa misti volanul ).
Sunt de acord ca fara gume de noroi blocantele nu fac 2 bani.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde Alin3006 pe 22 Oct 2007, 17:03

PS. Masini cu trei blocante a mai facut si Toyota ( Land Criuser HDJ 80 ) dar numai pe un numar limitat de masini.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde floriandan pe 21 Ian 2008, 11:45

si cu 2 diferentiale blocabile ai garantia ca toate rotile se invart nu trebuiesc 3 :wink:
floriandan
 
Mesaje: 2
Membru din: 04 Oct 2007, 21:18

Mesajde Alin3006 pe 21 Ian 2008, 15:12

floriandan scrie:si cu 2 diferentiale blocabile ai garantia ca toate rotile se invart nu trebuiesc 3 :wink:


N-am prea inteles ce-ai vrut sa spui pentru ca nu te-ai exprimat clar. Daca te referi la faptul ca nu ai garantia ca daca ai tractiune pe 2 roti iti trebuie 3 ca sa iesi inseamna ca n-ai iesit niciodata de pe asfalt cu o masina echipata cu asa ceva. De multe ori e suficient sa ai aderenta pe 1 roata si ai iesit din rahat. Iarasi multi fac confuzie intre diferential autoblocant ( care e limitat ) si diferential BLOCABIL MANUL . Pimul se blocheaza cand si daca vrea el si la o anumita tensiune pe punte se deblocheaza ( practic atunci cand ai mai mare nevoie de el ) iar al doilea se blocheaza cand vrei TU si nu se deblocheaza decat cand vrei Tu ( sau cand se rup pinioanele pentru ca l-ai fortat prea tare - dar pentru asta trebuie sa fii chiar idiot ).
Daca tot mai ai nedumeriri intra pe link-ul de mai jos, e un filmulet lamuritor
http://arb.com.au/arb-air-locker-video.php
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde razvy pe 21 Ian 2008, 15:55

Aline am vazut clipul ala dar al ae un Nisan fara air lockerul ala e vai de mama lui .
Eu nu consider masina de teren daca nu are Full Detroit Locker.
Hunt Safe
razvy
Veteran
 
Mesaje: 1066
Membru din: 09 Ian 2006, 08:59

Mesajde Alin3006 pe 21 Ian 2008, 17:32

Razvy, tocmmai aia era ideea. Patrolul era vai mama lui FARA air locker. Clipul arata ce face blocantul nu masina. ARB-ul face exact ce face si cel de care spui tu. Unele masini vin cu blocante din fabrica . ARB si-a propus sa-i ajute pe restul. :lol:
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde flandra pe 21 Ian 2008, 17:52

Senzational filmuletul :)
flandra
Veteran
 
Mesaje: 500
Membru din: 15 Aug 2007, 17:21
Locaţie: BUCURESTI

Mesajde Alin3006 pe 21 Ian 2008, 18:20

Se potrivesc si la Mitsubishi :wink: Aviz amatorilor.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 5407
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Mesajde flandra pe 22 Ian 2008, 13:22

Alin3006 scrie:Se potrivesc si la Mitsubishi :wink: Aviz amatorilor.


Am deja 2 dif. blocabile pe masina dar pe axa fata nu ma risc...puntea fata e diferita la Pajero fata de G sau Patrol. Pentru moment e suficient...ma descurc cu ce am :lol:
flandra
Veteran
 
Mesaje: 500
Membru din: 15 Aug 2007, 17:21
Locaţie: BUCURESTI


Înapoi la ATV , moto , auto , etc !

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: nineinchfly şi 9 vizitatori

Publicitate