Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 22 Sep 2019, 18:56

ce mai zice la lege?

Modificari recente ale legilor legate de vanatoare

Moderator: biriuck

ce mai zice la lege?

Mesajde puscasumarin pe 17 Noi 2005, 21:41

deocamdata ca treaba-i buna dar mai dureaza
ceea ce s-a facut, in sfarsit, pe pagina de start a vinatorului este un inceput promitator.

orice ajutor este binevenit

tineti aproape
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 21 Noi 2005, 10:37

la proiecte legislative gasiti propunerea de modificare a anexelor legii nr 462/2001 privind ariile protejate.
de ce ar trebui sa ne intereseze?
pentru ca:
legea 462 si ordonanta 236/2000 (pe care o modifica aceasta lege) sunt actele de drept intern care transpun in legislatia romaneasca directivele pasari si habitate din legislatia comunitara cu precizarea ca aceasta modificare a anexelor legii 462, printr-un ordin al ministrului mediului (procedura este absolut legala) este conditia esentiala pentru ca implementarea acquis-ului comunitar sa fie considerata incheiata.
proiectul de ordin pentru modificarea anexelor respective este initiat de catre ministerul mediului, cel care este/ar trebui sa fie de fapt principala institutie cu care sa se poarte un dialog constructiv.
de asemenea, la legislatie gasiti capitolul 22 al negocierilor cu ue, cel referitor printre altele si indirect si la vanatoare.
majoritatea documentelor sunt in pdf asa ca va sugeram sa le copiati pe "mut" inainte de a le deschide
spor la treaba si ne auzim
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 21 Noi 2005, 10:41

sa va mai spun ca in ordonanta de urgenta nr.236/2000 la art.25 si urmatoarele (capitolul III) gasiti "conservarea habitatelor si a speciilor" care face trimitere la anexele despre care vorbim
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 13:22

dragilor, dau astia in noi!
nu ne intereseaza?
anexele le gasiti la http://www.vinatorul.ro/anexe.pdf si e novoie de un specialist in biologie ca se le citeasca :lol:
totusi, ursul, lupul, rasul, sunt si in anexa 3 - necesita arii speciale de conservare(cu * inseamna ca este specie prioritata) dar si in anexa 4 - specii de interes comunitar (adica interes al comunitatii europene)
ceea ce inseamna ca in ariile speciale de conservare vor putea fi vanate, iar in cele de regim strict de protectie nu.
cu pasaretul la fel: mi se pare ca s-a negociat mai mult (in bine!) decat au propus in proiectul de lege de inlocuire a legii 103
dupa aia: specii admise sa se comercializeze: pica pica :lol: :lol: :lol: printre altele
sunt curios cu perioadele de vanatoare; din cate am citit in directive, nu trebuie vanate in perioada de inmultire, de crestere a puilor sau atunci cand se intorc din migratie (referitor la pasaret)
care sunt perioadele astea?

este nevoie de un specialist care sa le desluseasca 8)

ajutati-ma :!:
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 13:32

de asemenea, ariile protejate sunt un subiect la care va solicit ajutorul: care sunt astea, de cate feluri etc. (gasiti in ordonanta 236)
si sa ne uitam in proiectul de lege; de ce zonele umede nu sunt cuprinse in fondul de vanatoare?!? sunt state care au cate 50-100 de situri ramsar, si nu cred ca acolo nu se vaneaza.
eu stiu ca directivele europene vorbesc de arii de protectie speciala si asta pentru vreo 192 specii de pasari; in anexa II/1 sunt 25 specii care se pot vana oriunde si in anexa III/2 19 specii care pot fi vanate daca legislatia interna permite. ei bine, in proiectul lui flutur gasim exact 34 de specii de pasaret
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 13:49

AJUTOR!
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 14:01

in anexa II/2 sunt 58 de specii de pasari care pot fi vanate in tarile nominalizate acolo
ROMANIA NU VA FI NOMINALIZATA IN ACEASTA LISTA PENTRU CA, ESTE EVIDENT, NICI LEGISLATIA INTERNA NU PERMITE VANAREA ACESTORA!!!!!
AJUTOOOOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 14:02

pasararii, nu va treziti?
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 14:26

rezultatul negocierilor - capitolul 22
http://www.vinatorul.ro/cap22.pdf
pentru Anexa I (specii de pasari protejate) din Directiva nr.79/409/CEE:
o Falco cherrug
o Falco vespertinus
o Oenanthe isabellina
o Oenanthe pleschanka (ssp. pleschanka)
pentru Anexa II/2 (specii de pasari acceptate la vanat) din Directiva nr.79/409/CEE:
o Anser brachyrhynchus
o Anser albifrons
o Branta bernicla
o Netta rufina
o Aythya marila
o Somateria mollissima
o Clangula hyemalis
o Melanitta nigra
o Melanitta fusca
o Bucephala clangula
o Mergus serrator
o Mergus merganser
o Bonasa bonasia
o Tetrao urogallus
o Coturnix coturnix
o Gallinula chloropus
o Philomachus pugnax
o Limosa limosa
o Columba oenas
o Streptopelia decaocto
o Streptopelia turtur
o Turdus pilaris
o Turdus philomelos
o Turdus iliacus
o Turdus viscivorus
o Sturnus vulgaris
o Garrulus glandarius
o Pica pica
o Corvus monedula
o Corvus frugilegus
o Corvus corone
• pentru Anexa III/2 ( specii de pasari ce pot fi comercializate) din Directiva
o Netta rufina
o Clangula hyemalis
o Melanita fusca
o Bucephala clangula
o Pica pica
o Corvus corone cornix
o Anser fabalis
o Anas querquedula
o Anas strepera
o Coturnix coturnix
o Streptopelia turtur
o Fringila coelebs

le-am ingrosat pe ale pe care cred ca stiu ce sunt si ma mir ca nu se regasesc in proiectul de lege :!: :!: :!:
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 14:35

banuiesc ca un ecologist nu este multumit nici cu astea :wink: (fie vorba intre noi)
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde Dima pe 22 Noi 2005, 15:06

Anser fabalis = Gisca de semanatura
Anas strepera = Rata pestrita; Pentru prima, mai fac sapaturi.
Dima
Veteran
 
Mesaje: 411
Membru din: 28 Oct 2005, 13:02
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 22 Noi 2005, 16:08

Puscasulemarin,
m-ai confuzat de tot :lol: .
Din lista postata de tine pentru anexa II/2 (pasari care se vaneaza), lipseste rata mare(Anas platyrhynchos) , gasca mare(Anser anser) si alte pasari care se vaneaza.
In schimb, in lista pentru anexa III/2 (pasari ce pot fi comercializate) gasim rata caraietoare (Anas querquedula ) care, prin noul proiect de lege, a trecut in categoria "interzise".
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3051
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 18:57

sa fie cu iertare, boierule, da' trebuia sa incep si eu de undeva.
asta a fost de incalzire. sper sa gasesc suficienta putere de sinteza pentru a va prezenta esenta lucrurilor.
dar am un handicap: prea multa informatie dintr-o data. prea multa pentru un singur "puscas", chiar "marin". eu ma simt magulit ca cititi ce scriu, dar nu pot de unul singur.
actele despre care vorbim sunt pe vinatorul. haideti sa le studiem impreuna :idea:
ps: boierule, rata mare este in anexa II/1 :wink: . cat despre rata caraitoare, gasca de semanatura, potarnichea astea sunt tot in anexa II/1 (adica se vaneaza in europa si se vor vana si la noi daca n-o sa mai dormim!)
anexa II/2 este un fel de bonus pentru tarisoarele cu vanatori cuminti
:wink:
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 22 Noi 2005, 19:03

multe specii seamana intre ele (pot fi usor confundate). marius, cristi, voi stiti mai multe si va rugam sa ne explicati cum stam la acest capitol, adica pe care ar trebui sa le protejam.
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde Marius pe 22 Noi 2005, 19:43

E foarte adevarat, pot avea loc f. usor confuzii. E deci de inteles ca o serie de organizatii protectioniste/ecologiste/birdwatcher-riste au mare boala pe vanatori.
Voi posta cofuziile clasice la capitolul "Vanatoare de pasaj"
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3051
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde puscasumarin pe 23 Noi 2005, 08:52

vedeti lista de discutii de pe www.ngo.ro pentru a va convinge ca ceea ce incercam sa facem este bine! adica fara exagerari si protectionism feroce! istoria ne invata ca orice abuz atrage dupa sine un alt abuz, asa ca puneti umarul la treaba; altminteri, o sa vanam grauri la greu!
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 23 Noi 2005, 08:55

sa nu ne amagim! cateodata, au si ecologistii dreptate (vezi exemple cu distrugatori - italieni - care rad tot) iar trendul este in directia protectiei naturii. haideti sa fim noi cei dintai care protejam natura.
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde Marius pe 23 Noi 2005, 10:56

puscasumarin scrie:vedeti lista de discutii de pe www.ngo.ro


Unde e? N-am gasit lista de disc.
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3051
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde puscasumarin pe 23 Noi 2005, 11:02

http://mail.ngo.ro/mailman/listinfo/mediu_ngo.ro

dar si situl ngo.ro e interesant :wink:
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 23 Noi 2005, 13:04

ei, a accesat cineva lista de discutii? il veti gasi acolo si pe colegul nostru francisc, pe care il astept sa revina pe vinatorul.
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 24 Noi 2005, 09:31

anser brachyrhynchus=gasca cu cioc scurt.
este prevazuta in anexa 5 A a proiectului de ordin.
conform art. 27 din ordonanta 236, valorificarea speciilor din anexa 5 se face cu respectarea urm reguli:
-reglementarea accesului in anumite zone si /sau anumite perioade;
-interdictia temporara si/sau locala a recoltarii si capturarii anumitor specii;
-reglementarea perioadelor, a modurilor si a mijloacelor de recoltare/capturare, in conformitate cu prevederile anexei nr.6;
-instituirea unui sistem de autorizare a recoltarii/capturarii plantelor si animalelor salbatice, in scopuri comerciale, inclusiv stabilirea de cote;
-incurajarea cresterii in captivitate a speciilor de fauna salbatica de interes economic in vederea reducerii presiunii asupra populatiilor naturale.
anexa nr. 5 A - specii de interes comunitar - cuprinde specii de plante si animale de interes comunitar a caror prelevare din natura si exploatare fac obiectul masurilor de management
adica nu sunt specii care sa necesite arii speciale de conservare sau arii de protectie speciala avifaunistica (anexa 3) sau specii de interes comunitar care necesita protectie stricta (anexa 4 A)
revin la anexa 5 A; cuprinde si potarnichea, prepelita (apropo, din cate stiu in ungaria, spre ex., prepelita este interzisa), fazanul, cocosul de munte, ierunca, gasca de semanatura, gasca mica de semanatura, gasca cu cioc scurt, rata caraitoare, sitarul de mal, si mai multe.
daca stie cineva despre ce este vorba la planurile de management despre care se vorbeste in titlul anexei 5 A va rog sa ne comunicati mai multe.
in anexa 5 B avem specii de importanta nationala, printre care si specii "colonizatoare": cerbul lopatar si muflonul. imi amintesc ca am citit pe lista de discutii de pe ngo zicerile unui domn care ne propunea (vanatorilor) sa ucidem toti lopatarii si muflonii daca vrem sange, ptr ca nu sunt de-ai tarisoarei, dar sa lasam lupul, ursul in pace! asta este ecologia facuta cu fonduri europene!
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 24 Noi 2005, 10:41

acum, ca ne-am lamurit :? cum sta treaba cu speciile de animaluri, sa ne indreptam atentia spre situri - categoriile de arii naturale protejate.
am sa va spun ca delta dunarii (de ex) este o arie care face parte din doua categorii:
1-rezervatie a biosferei - ceea ce inseamna ca managementul rezervatiei se realizeaza cu respectarea prevederilor conventiei privind protectia patrimoniului cultural si mondial de sub egida unesco, cu specificarea ca in cuprinsul acestora se pot delimita zone cu regim diferentiat de protectie ecologica, de conservare si de valorificare a resurselor; rezervatiile biosferei cu asezari umane trebuie astfel gestionate incat sa constituie modele de dezvoltare a comunitatilor umane in armonie cu mediul inconjurator;
2-sit ramsar - zona umeda de importanta internationala. se aplica reglementarile impuse prin conventia de la ramsar din 1971.
proiectul flutur prevede ca nu fac parte din fondul de vanatoare zonele umede ramsar dar nu spune nimic de rezervatii ale biosferei. de ce? mai mult, daca cititi conventia de la ramsar
http://www.vinatorul.ro/index.php?optio ... e&SubMenu=
care este in vigoare in ro din 1982, nu veti gasi vreo interdictie asa de categorica.
ce conteaza pentru specialistii ministerului agriculturii ca ministerul mediului gandeste un proiect de desemnare a unor arii speciale de protectie si arii speciale de conservare, in conformitate cu directivele europene-habitate si pasari care au scopul de a include aceste zone in reteaua europeana NATURA 2000; este vorba si despre niste criterii - anexa 7 la oug nr.236/2000.
despre aceste arii, nu vorbesc specialistii. vom mai vorbi noi. aici.
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 24 Noi 2005, 15:37

ministerul apelor, padurilor si protectiei mediului.
acesta este organismul care, in anul de gratie 2000 a promovat oug nr.236 privind ariile protejate.
acum avem doua ministere care se calca pe bataturi:
1.ministerul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale;
2.ministerul mediului si gospodaririi apelor.

ce a iesit, se vede: ministerul agriculturii reglementeaza vanatoarea (ce se mai bucura unii) iar ministerul mediului negociaza cu ue acceptarea acquis-ului comunitar in domeniul pe care il reglementeaza ministerul agriculturii. curat-murdar, coane!
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde the_mav pe 24 Noi 2005, 15:53

pai si ce e nou coane fanica in asta?
unde te crezi ? ca doar suntem in romania...

lasa nene... cainii latra, caravana trece....
da' stii ce e frumos: frig pana la urma tot se face :lol: :lol: :lol: 8) :P :wink:
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3112
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde valpangica pe 24 Noi 2005, 16:21

Pai stiti ce e grozav in reglementarile astea . Caz concret .
AJVPS Tulcea are nevoie de autorizatie de mediu pentru a putea desfasura vanatoarea in Delta Dunarii . Daca cei de la mediu taie macaroana si nu emit astfel de autorizatie , chiar si in lipsa restructiilor aviare ,etc , nu se poate desfasura vanatoarea pe fondurile AJVPS-ului . De fapt sezonul se deschide in Delta functie de data eliberarii autorizatiei de mediu .
Pe mine ma doare capul !
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde francisc pe 29 Noi 2005, 23:50

Da dom'le, Francisc e acolo la ngo si aflu de la ei multe lucruri intereseante. Chiar daca sunt antivanatori.

Puscatorule, de ce te bagi tu in toate chestiile astea complicate si cauti sa le dai de capat? De ce nu te intrebi mai intai daca aceste complicatii sunt cu adevarat necesare? Uite de pilda cu listele animalurilor de vanat. Eu am sustinut si sustin: Sa se faca o lista cu animaluri care se pot pusca si alea sa fie relativ putine, adica acelea despre care avem informatii, s-au vanat traditional de sute de ani, se face management, s.a.m.d. Ca de pilda iepurele comun, capriorul si celelalte bine cunoscute. Restul sa fie DEFINITIV INTERZISE A SE IMPUSCA. Mai departe e treaba ne-vanatorilor biologi, conservationisti, ong-isti, sa si le catalogheze ei in categorii, liste 1 si liste 2, la naiba. Vanatorul sa stie clar ce poa sa puste, fara complicatii si confuzii. Si gata.

Mai departe, te legi de ariile protejate. ONG-istii o sa-ti spuna ca alea nu pot fi atinse cu pusca. Eu cred ca pot fi si trebuie sa fie.
Dar nu asta e problema mare in RO. Acolo trebuie intai sa pornim cu elaborarea unor principii de baza despre cum vrem sa facem vanatoarea viitorului. Astea inca lipsesc, ce discuti tu aici sunt amanunte. Lasa-ma sa incropesc eu un material (desi azi nu am timp) si sa-l prezint aici in curand.
Frantz
francisc
 

Mesajde puscasumarin pe 30 Noi 2005, 08:41

hai ca m-ai facut curios.
cat despre celelalte, tin sa multumesc ministerului agriculturii si ministerului mediului pentru ca, prin grija deosebita pe care o poarta vietii, in special, m-au determinat sa incerc sa cunosc si sa cuget. cogito, ergo sum.
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 23 Dec 2005, 14:53

"Guvernul a aprobat în şedinţa din 22 decembrie o Ordonanţă de urgenţă care clarifică regimul juridic al veniturilor din care se constituie Fondul de mediu şi reglementează activitatea instituţiei responsabilă de gestionarea acestui fond.
Actul normativ stabileşte categoriile de contribuabili, precum şi modul de calcul şi cotele contribuţiilor şi taxelor care constituie venituri la Fondul de mediu."
printre altele:
- o contribuţie de 3% din suma care se plăteşte anual pentru gestionarea fondurile de vânătoare, plătită de către gestionarii fondurilor de vânătoare;
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 28 Dec 2005, 08:53

Statul garantează cetăţenilor accesul la informaţia privind mediul, consultarea în procesul de luare a deciziilor privind dezvoltarea politicii şi legislaţiei de mediu şi asocierea în organizaţii pentru protecţia mediului, conform Ordonanţei de Urgenţă privind protecţia mediului aprobată astăzi de Guvern.



Actul normativ reglementează protecţia mediului pe baza principiilor şi elementelor strategice care conduc la dezvoltarea durabilă a societăţii şi creează un cadru unitar prin care se statuează principiile care guvernează întreaga activitate de protecţie a mediului şi care trasează direcţiile de reglementare a activităţilor economice în vederea atingerii obiectivelor dezvoltării durabile.

Orice persoană are dreptul să se adreseze, direct sau prin intermediul organizaţiilor pentru protecţia mediului, autorităţilor administrative sau judecătoreşti în probleme de mediu. De asemenea, are dreptul la despăgubire pentru prejudiciul suferit.

Principii şi elemente strategice care stau la baza Ordonanţei adoptate astăzi de Guvern sunt: principiul integrării politicii de mediu în celelalte politici sectoriale, principiul precauţiei, al acţiunii preventive, al reţinerii poluanţilor la sursă, principiul "poluatorul plăteşte", principiul conservării biodiversităţii şi al ecosistemelor specifice cadrului biogeografic natural, utilizarea durabilă a resurselor umane, informarea şi participarea publicului la luarea deciziilor precum şi accesul la justiţie în probleme de mediu şi dezvoltarea colaborării internaţionale pentru protecţia mediului.

Coordonarea, reglementarea şi implementarea în domeniul protecţiei mediului revin autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului, Administraţiei Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării", iar controlul respectării măsurilor de protecţia mediului se realizează de către Garda Naţională de Mediu, precum şi de personalul specializat al autorităţilor de protecţie a mediului şi persoanele împuternicite de autoritatea competentă. În perimetrul rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării" autoritatea publică teritorială pentru protecţia mediului este reprezentată de Administraţia Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării".

Potrivit actului normativ, pentru adoptarea planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului este obligatorie obţinerea avizului de mediu. Procedura de evaluare de mediu, structura raportului de mediu şi condiţiile de emitere a avizului de mediu pentru planuri şi programe, inclusiv pentru cele cu efecte transfrontieră, sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului. Perioada de valabilitate a avizului de mediu este aceeaşi ca şi a planului sau programului pentru care a fost emis.

Proiectele publice sau private care pot avea efecte semnificative asupra mediului, precum şi modificarea ori extinderea activităţilor existente, inclusiv proiectele de dezafectare, trebuie să obţină acorduri de mediu. Procedura-cadru de evaluare a impactului asupra mediului, inclusiv pentru proiecte cu impact transfrontieră şi lista proiectelor publice sau private supuse procedării sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului. Acordul de mediu este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului. Dacă lucrările de investiţii pentru care a fost emis acordul de mediu nu încep în termen de 2 ani de la data emiterii, acordul de mediu îşi pierde valabilitatea. Excepţie fac proiectele cu finanţare externă, pentru care acordul de mediu îşi păstrează valabilitatea pe toată durata desfăşurării acestora, până la finalizarea investiţiei.

Desfăşurarea activităţilor existente, precum şi începerea activităţilor noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului se realizează numai în baza autorizaţiei sau autorizaţii integrate de mediu. Autorizaţia de mediu este valabilă 5 ani, iar autorizaţia integrată de mediu este valabilă 10 ani.

Activităţile desfăşurate de structurile componente ale sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională sunt exceptate de la obţinerea autorizaţiei de mediu.

Actul normativ reglementează, de asemenea, regimul substanţelor si preparatelor periculoase, al deşeurilor, al îngrăşămintelor chimice şi al produselor de protecţie a plantelor, regimul organismelor modificate genetic, obţinute prin tehnicile biotehnologiei moderne şi regimul activităţilor nucleare. Ordonanţa reglementează conservarea biodiversităţii şi a ariilor naturale protejate, protecţia apelor şi a ecosistemelor acvatice, protecţia atmosferei, schimbările climatice, gestionarea zgomotului ambiental, protecţia solului, subsolului şi a ecosistemelor terestre, precum şi protecţia aşezărilor umane.

Conform actului normativ, vor fi înfiinţate organisme noi, care vor întări capacitatea administrativă a autorităţilor publice pentru protecţia mediului. Astfel, se înfiinţează Agenţia Naţională pentru Administrarea Ariilor Naturale Protejate şi Conservarea Biodiversităţii, cu scopul administrării parcurilor naţionale, a parcurilor naturale, a ariilor de protecţie specială avifaunistice a căror suprafaţă este mai mare de 400 de ha.

La nivelul fiecărei agenţii regionale pentru protecţia mediului se organizează un Comitet regional pentru protecţia mediului, care aplică, la nivel regional, strategia şi politica naţională de protecţie a mediului.

Ordonanţa privind protecţia mediului mai stabileşte atribuţiile şi răspunderile autorităţilor pentru protecţia mediului, a celorlalte autorităţi centrale şi locale, obligaţiile persoanelor fizice şi juridice, precum şi sancţiunile pentru încălcarea prevederilor legale.

Adoptarea ordonanţei în regim de urgenţă s-a impus ca urmare a necesităţii îndeplinirii angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană. Actul normativ asigură baza legală pentru dezvoltarea legislaţiei specifice în domeniile reglementate de acquis-ul comunitar şi preia dispoziţiile art.6 din Tratatul privind instituirea Comunităţii Europene, prevăzând ca modalitate de implementare a principiilor şi elementelor strategice integrarea politicii de mediu în celelalte politici sectoriale.

Guvernul României - Biroul de presă - 22.12.2005
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Mesajde puscasumarin pe 29 Dec 2005, 09:38

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr.193 din 22 decembrie 2005
pentru modificarea şi completarea art. 36 din Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996
Textul actului publicat în M.Of. nr. 1179/28 dec. 2005

Pericolul pe care îl reprezintă pentru sănătatea populaţiei umane şi pentru sănătatea speciilor de interes vânătoresc răspândirea unor virusuri, răspândire favorizată de imposibilitatea de a recolta exemplare de pe suprafaţa parcurilor naturale şi rezervaţiilor ştiinţifice cu protecţie totală, şi posibilitatea ca unele exemplare care habitează în teritoriul parcurilor naturale să provoace pagube speciilor valoroase de interes vânătoresc sau culturilor agricole reprezintă o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, condiţie ce impune adoptarea imediată a unui act normativ care să o reglementeze.

În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Articol unic. - Articolul 36 din Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.328 din 17 mai 2002, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Litera g) a alineatului (1) va avea următorul cuprins:

"g) vânătoarea în zonele de conservare specială de pe teritoriul parcurilor naturale".

2. După alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

"(3) Prin zonă de conservare specială, în sensul dispoziţiilor alin. (1) lit. g), se înţelege zona stabilită şi delimitată ca atare prin acţiunea de zonare a parcurilor naturale."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Nr. 193.

TEXTUL ART.36:

Art. 36. - (1) Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 2 ani sau cu amendă de la 50.000.000 lei la 150.000.000 lei:
a) scoaterea din ţară a trofeelor medaliabile de vânat sau a vânatului viu fără respectarea dispoziţiilor legale;
b) transportul vânatului dobândit în condiţiile art. 35;
c) eliberarea şi folosirea permiselor sau a autorizaţiilor de vânătoare în alte condiţii decât cele prevăzute la art. 27 şi 28;
d) depăşirea cotei de recoltă aprobate pentru fiecare gestionar;
e) eliberarea de autorizaţii pentru vânătoare în rezervaţii cinegetice fără aprobarea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
f) vânarea speciilor de vânat strict protejate fără aprobarea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
g) vânătoarea în parcurile naturale;
h) vânătoarea cu vânători străini în rezervaţiile cinegetice şi în fondurile de vânătoare destinate cercetării ştiinţifice.

(2) Tentativa se pedepseşte.

AU INCEPUT SA GANDEASCA ALTFEL :!:
Avatar utilizator
puscasumarin
Veteran
 
Mesaje: 768
Membru din: 13 Ian 2004, 09:28

Următorul

Înapoi la Unde-i lege nu-i tocmeala!

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Publicitate