Publicitate
 
Subiecte noi pe forum
 
   
 
Sezonul de vânătoare
 
 

-Mamifere: Capriorul mascul (din 15 mai), Vulpea.

-Pasari: Cotofana.

 
 
Meteo
 
 
Publicitate
 
  easylight.ro
 
Suzuki S Cross - o alta perspectiva!
4230 vizualizări

Pentru majoritatea vanatorilor Suzuki inseamna in primul rand legendarul Samurai, care se catara neobosit in orice cotlon montan si nu se strica niciodata, fiind din acest punct de vedere de neinlocuit mai ales pentru vanatorii din zonade munte. Multi dintre acestia au descoperit intre timp calitatile verisorului mai tanar, Suzuki Jimny, le fel de potent in teren precum Samuraiul, fara nici un rabat la calitate si fiabilitate, insa in acelasi timp o masina moderna, cu toate dotarile specifice aduse de tehnica moderna.
Ne-am propus sa aducem in atentia voastra si alte fatete ale acestor masini japoneze, la fel de bine facute in prezent precum au fost de la bun inceput, in ideea ca in afara de masina cu care mergeti la vanatoare, Suzuki poate fi o optiune excelenta ca si masina de familie.

Suzuki are o istorie de peste patru decenii în domeniul mașinilor compacte cu tracțiune integrală, primul pas în acest segment fiind făcut în 1968. La acel moment compania Hope Star a produs 15 exemplare dintr-un model off-road de mici dimensiuni, cu două locuri, denumit ON360, care folosea componente Mitsubishi. Inițial cei de la Hope Star au încercat să colaboreze cu amintita companie, însă, lovindu-se de refuzul acestora, s-au reorientat și au acceptat nu doar să încredințeze proiectul celor de la Suzuki ci, mai mult, să accepte chiar preluarea mărcii.
Un an mai târziu, redesenat și dotat cu un propulsor FB cu doi cilindri, cu o capacitate de 359 cmc și o putere de 25 CP, automobilul era lansat sub numele LJ10 (Light Jeep 10). Era începutul poveștii de succes a lui Jimny, model care inaugura un nou segment de piață și care avea să se bucure de un răsunător succes pe plan mondial.
În momentul în care consumatorii s-au arătat tot mai interesați de nișa automobilelor de oraș cu veleități de SUV, Suzuki a oferit, prin intermediul lui SX4, un automobil desenat de Giugiaro, propria rețetă în acest segment. Iar acum, pe baza experienței acumulate, vin cu o nouă propunere, S-Cross.

Și avem de-a face nu cu o evoluție, ci cu o revoluție, noul model diferențiindu-se radical de predecesorul său.
Prima modificare este legată de dimensiuni. S-Cross este acum un competitor clar încadrat în segmentul C, iar sporul la capitolul dimensiuni se traduce evident într-un interior extrem de generos și un portbagaj cu o capacitate impresionantă. Conceptual, mașina își exprimă vocația urbană prin intermediul proporțiilor de break și garda la sol mai joasă, soluția stilistică fiind, cu siguranță, în ton cu tendințele pieței din acest segment, una orientată spre confort și siguranță.
Interiorul este foarte generos și beneficiază de o echipare bogată. Senzația de spațiu este amplificată de acoperișul panoramic dublu, o premieră mondială care, cu siguranță, va schimba percepția clienților în acest domeniu. Bordul și consola au o arhitectură clasică, menită să fie pe placul clienților fideli dar și să răspundă cerințelor unei palete cât mai ample de gusturi. În plus, nu poți să nu remarci calitatea finisării și a materialelor folosite, acestea fiind alese astfel încât să fie extrem de rezistente la uzură și murdărie. Cockpitul este conceput în jurul șoferului, astfel că îți permite nu doar să-ți găsești extrem de rapid poziția perfectă de condus, ci și accesul facil și intuitiv la comenzi.

Plăcerea condusului este întregită de agilitatea mașinii. Un atribut la care contribuie nu doar modernul motor cu distribuție variabilă, 1.6 DDIS de 120 CP, cu un cuplu de 320 Nm, ci și masa totală de numai 1190 kg, greutate întâlnită mai degrabă în zona automobilelor de clasă mică. Propulsorul este cuplat la o cutie manuală cu șase rapoarte, bine etajată, Suzuki reușind astfel să ofere un răspuns excelent nu doar în ceea ce privește performanțele pe șosea, ci și în materie de economie.

Consumul mediu înregistrat de noi a fost de 5,5 l/100 km chiar și în condițiile în care în multe momente am forțat mașina la maximum tocmai pentru a avea o imagine relevantă în materie.

Nu trebuie să uităm nici sistemul de tracțiune integrală AllGrip, care merită o notă foarte bună. În modul Auto acesta are atribute tipice tracțiunii față, însă atunci când este nevoie angrenează și puntea spate. Prin intermediul unui comutator rotativ se pot alege alte trei moduri de lucru al tracțiunii, Sport, Snow și Lock.

Primul este recomandabil pentru o deplasare în regim cruising sau rapid, cel de-al doilea este indicat pentru condiții de drum cu aderență scăzută, iar ultimul este recomandat pentru depășirea unor situații dificile, cum ar patinarea excesivă a roților sau împotmolirea.

Concluzionând, avem de-a face cu o surpriză extrem de plăcută, Suzuki reușind să găsească soluțiile pentru a oferi o mașină confortabilă, bine echipată, cu o ținută de drum și performanțe notabile, dar și extrem de economică. Fără îndoială o propunere demnă de luat în seamă în segmentul crossoverelor din segmentul C.

Desigur, Suzuki S Cross nu este gandita ca si masina pentru solicitari extreme si nu va recomandam utilizarea ei la vanatoare in zona de munte, desi poate ar face fata in multe ocazii.

Poate fi insa o excelenta masina de familie, pentru concedii si calatorii sau drumetii in aer liber si pe drumuri forestiere sau o excelenta masina pentru vacantele de iarna la sky cu familia.

Dotarile, fiabilitatea si consumul o fac o excelenta masina de familie, de oras sau de concediu, sau alegerea perfecta pentru sotia unui vanator, care va dispune de tot confortul si siguranta necesara la volanul unei masini usor de condus, cu sistem de tractiune performant si usor de utilizat, care va face diferenta mai ales in conditii de iarna.

Noua ne-a lasat o impresie extrem de placuta, am parcurs la volanul ei ruta Bucuresti-Codlea dus si intors, via DN1, cu un consum extraordinar- vezi poza de mai sus.

Ajunsi inapoi la Bucuresti, nu am simtit nici un pic de oboseala in urma drumului ci pur si simplu as mai fi vrut sa conduc.

A fost una dintre masinile de care, dupa test drive, mi-a parut extrem de rau ca a trebuit s-o duc inapoi.

Cei interesati de mai multe detalii despre acest model le pot accesa aici

 
© 2002-2017. Drepturile de proprietate asupra tuturor informaţiilor (texte, imagini, clipuri) de pe acest site aparţin Vinatorul.ro,
exceptând cazurile în care se specifică altfel. Reproducerea acestor informaţii fără permisiunea reprezentanţilor Vinătorul.ro constituie infracţiune.
Design by Brand Factory.