Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
4x4 pentru vinatoareModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP 4x4 pentru vinatoareSa invioram atmosfera pe aici. Ce atelaje folositi in deplasarile voastre la vinatoare? Aveti vreo preferinta vis-a-vis de masinile folosite? Cine foloseste vehicule 4x4 ?
Pareri avizate si de ce nu povestiri in care sa descrieti comportamentul masinilor voastre in teren ( Ex: Nissan Patrol/Terano, Lada Niva, Toyota Land Cruiser, Mercedes G Klasse, LandRover Defender/Discovery etc). Nu fiti timizi si nu faceti econoie de cuvinte Bucovina .... leaganul vinatorii
best of 4x4Am avut ocazia sa merg cu Toyota Land Cruiser . Indiferent ca era fabricatie 1990 sau 2003 si-a facut pe deplin treaba. Super masina. Modelul 2003 l-am bagat pe o aratura sanatoasa destul de uda cu brazde de 50 cm inaltime.
Nu a avut nici un fel de probleme. Bucovina .... leaganul vinatorii
Am avut un Aro 10 cu prelata si diferential blocabil . Am tinut-o 2 ani si am dat-o pentru ca era prea friguroas aiarna si ma umpleam de praf si in fund vara . In rest cea mai buna masina de teren pentru vinatoare . Nu spun la misto chiar daca stirnesc poate zimbete . O zgirii - da-o dracului , se strica - o repari pe bani putini , e usoara , trece pe oriunde , etc . In fond o tineam numai pentru vinatoare .
Am avut si un Mitsubishi Pajero de ala mare de 7 locuri , productie 1999 . Am reusit sa ramin cu el de multe ori , fie in zapada , fie in noroi pentru ca intr-un final glorios sa-l dau peste cap de 3 ori , in Delta pe Stipoc . Bina ca era mare si am scapat chiar daca am stat in gips vreo juma de an
Am facut vanatoare in Balta Braile(iarna!!!) cu Dacia Papuc DoubleCab 4x4 - 1.9D si s-a comportat superbine...aratura...zapada afanata...bine-nteles cu cauciucuri de iarna(nush ce marca dar bune oricum)...Dar cel mai important este un SOFER BAZAT!! ...Propietarul daciei mai are un Hyundai SantaFe echipat la fel - cu anvelope de iarna...Au luat parte ambele masini la aceasta vanatoare si am fost placut-surprinsi de dacie!!!Nu acelasi lucru il pot spune de Hyundai...si nu o spun doar eu...Chiar tovarasu' meu(proprietarul ambelor masini)a zis ca Dacia e super!!!
Insa conteaza mult cine piloteaza...degeaba ai Toyota daca esti varza!!! Singura problema la dacie dupa 3 zile de scos untu' din ea a fost ca s-a impuscat un porc de cca 150 kg si sofer la intoarcere a fost altul decat prietenul meu si a spart baia de ulei Daca soferu e bun... orice 4x4 e parfum!!!!
Un italian, patron de agentie de turism de vanatoare, care are peste 300 de zile de vanatoare pe an in toate colturile lumii (la propriu), mi-a zis ca a mers cu toate felurile de masini 4x4 din lume. O sa radeti, dar dupa parerea lui, Lada Niva e cea mai buna. Cica te scoate unde alte masini de renume raman impotmolite. Dezavantajul: dimensiunile reduse.
Eu am mers cu mai multe feluri in diverse ocazii (Mits. Pajero, Hyunday Galoper, Nissan Patrol) si as zice ca toate sunt bune daca le cunosti limitele. Acum avem la firma o Mazda B2500 (pick-up, din aceea cu lada in spate) si zic ca tipul asta de masina, indiferent de marca, este cel mai potrivit pt. vanatoare. Pentru un buget mai redus, as opta si eu pt. o dacie pick-up diesel 4x4.
Am fost in Delta la Uzlina cu Defenderul de la Aventuri la Pescuit . Potential foarte bun - merge pe sosea acceptabil ( cam rigida si cam lipsita de spatiu ) pe teren de macadam unge - trece si vaduri . Nu am apucat sa o vad pe noroaie si zapada . In principu e un soi de ARO cu motor mai puternic si mai fiabila . Pretul in schimb e cam mare !
Niva & ARO & IMSAm avut ocazia sa ma urc pe Niva. Cea noua cu motor de 1,7 i cu aprindere electronica. Nu ma mir ca rusii au cistigat razboi dupa razboi cu masinile si armele pe care le-au fabricat. SIMPLU SI FIABIL. Cam astea sunt definitiile dupa care se ghideaza. Nu cred ca Niva nu ofera comfor suficient . Pt 2 persoane este OK. Subscriu la parerea despre Mitsubishi Pajero. In general 4x4 de dimensiuni mari(lungi) au probleme pe drumuri noroioase si la treceri. E firesc. Cele scurte sunt mai bune la treceri.
Nu m-am urcat niciodata in IMS-urile alea vechi . Am vazut citeva luate de la armata, transformate si cu motoare diesel puse pe ele . Sunt super ca imagine de off-road. Am inteles ca se comporta deosebit si in teren. Am vazut in perioada de 7 ani de cind sunt vinator si masini 4x4 de clasa scoase din noroaie de mult blamatul ARO. Cele dotare cu motoare Pegeout de 2,5 D sunt absolut super. Vorba lui Vali. Il zgirii, il lovesti .. nici o problema, se repara usor si ieftin. Problema lor este cu caldura in habitaclu iarna, cu praful care intra peste tot, cu zgomotul de multe ori infernal si am vazut pe propria piele ... cu "acele" alea de la planetara care se cupleaza manual si care daca nu sunt perfect aliniate se indoaie la prima invirtitura de roata si ramas in cimp esti. Nu am incercat inca pina acum Dacia 4x4 Diesel dar promit sa o fac cu prima ocazie. Bucovina .... leaganul vinatorii
Am vazut pe "Discovery" transformarea unui land rover intr-o adeverata masina off-road.Desi este vanduta ca masina offroad baietii supermeseriasi i-au schimbat niste pinione si cupla din cutia de viteze, apoi arcurile si amortizoarele inaltate.Arcurile aveau o conceptie noua( pentru mine) in partea de sus nu erau prinse pe caroserie astfel ca la anumite unghiuri caroseria se desprindea complet( suspendata) de roata cu amortizor.Pe langa faptul ca masina arata super au facut si niste demonstratii prin vaduri de apa, noroi mare, pante cu unghi mare de atac.
Dupa acest documentar mi-am dat seama ca chiar si producatorii de 4x4 declarati datorita procesului de optimizare de costuri....folesesc materiale/componente mai putin fiabile.Aici si-au facut aparitia mici companii care produc cu oteluri speciale componente de cutie, amortizoare si arcuri cu adevarat off road.Vad aici elogii aduse Daciei 4x4, dar nimeni nu spune cat de usor se sparge placa de presiune si dupa ce este fugarita prin noroaie la cat timp fac motorul.Intradevar este iieftina dar mai are mult la capitolul confort, siguranta, fiabilitate. Coca
Salut Razvy. Nu te contrazic pt ca nu am motive. Ce e hazliu este faptul ca englezii au tot atitea contra argumente despre masinile americane cite aveti si voi americanii despre cele englezesti. Nici nu mai stii ce sa mai crezi. La capitolul off-road totusi Land Rover-ul este un fel de tabu. Cel putin DEFENDER-ul. Vedea-m-ar mama intr-un DODGE.
@Claudiu
am avut ocazia sa conduc un Land Rover Defender - cel de la redactia Aventuri la Pescuit - daca stiti masina , e singura din Bucuresti inscriptionata astfel . Am avut si un Aro 10 , cu prelata , 4 x4 , cu reductor . Va spun cu mina pe inima - nici o diferenta in teren !!!!!!!! Singura diferenta era de imagine si de carburant - un era pe motorina si una pe benzina , dar in teren se comportau la fel . Confort zero si in una si in alta ! Nu vreau sa fac reclama la ARO , dar nici sa nu cadem in genunchi in fata lui Defender , pentru ca se comporta la fel in teren , cu acelasi grad de confort . Si asta vi-o spune unul care a avut si un Mitsubishi Pajero , modelul lung , pe care l-a dat peste cap de 3 ori in Delta Dunarii , spre Chilia , la numai 3 luni dupa ce l-am achizitionat , de nou ! Masina slaba pentru teren indiferent ce spun japonezii . Cu ARO 10 - pe care am dat , nou - noutz - vreo 5 mii de EUR , nu aveam greatza pe oriunde ma bagam , nu ma durea sufletul ca o zgarii , ma scotea din toate namoalele si zapezile si nu am reusit sa o rastorn . De aia zic - hai sa vedem pentru ce ne luam masina , pentru teren sau pentru imagine . Am fost un timpit ca am vindut ARO , pentru ca acum cind am si un service auto , o tunam cu baietii mei si o faceam de top . Cu confort si tot ce vrei - pentru ca stiam ca in teren nu ma va lasa . De astea americane nu vorbesc ca sunt de alta planeta . Nu am vazut decit la TV deci nu ma bag !
Claudiu cam asa e ai dreptate .
Land Rover se foloseste foarte mult in Africa si alte parti ale lumii , motivul : au fosr primii care au facut un autoturism de teren adevarat , dar au ramas in urma cu multe , sistemul 4X4 este la fel , foarte eficient si solid dar nu au imbunatatit nimica inafara sa puna piele pe scaune si sa faca bordul mai frumos , pentru compania aia comfortul este pe ultimul loc . Sa nu vorbim de spatiu . vorba lui Val mai bine un ARO .
partial aveti dreptate...
dar hai sa spunem si altceva: se schimba ecuatia cand intra in scena Range Rover.... si se schimba binishor as zice... cineva mai sus spune sa zice terenul pt care vrem, mashina... foarte adevarat domnilor... daca cineva vrea sa cutreiere pampasul cu 2 vaci in spate, atunci sa isi iau un f 250 sau mai mare si gata, s-a rezolvat problema... daca vrei sa intri in namol de un metru cu fata, spatele suspendat pe stanci de munte, iar seara sa te dai jos in fata cazinoului, ia-ti range rover vogue si ai terminat problema... daca vrei o mashina ieftina pt vanatoare in romania, opreste-te la un aro (10 sau chiar ai mare)... isi face treaba PENTRU CARE VREI ACEA MASHINA!.... acum...din experientele mele in romania, pot spune numai atat: vanatoare la munte nu as da range roverul pt nimic... in balta mare in schimb oscilez destul de serios pentru un 4x4 autohton... -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Ce parere aveti de TOYOTA Hilux?Am de gand sa-mi mai cumpar o masina si din modelele pe care le-am vazut ,aceasta mi-a lasat o impresie buna!Voi ce spuneti?Cunoasteti modelul?Care ar fi punctele slabe,pentru ca cele bune mi le-au prezentat cei de la reprezentanta!
da... in general, incepand cu ultimii 7-8 ani, cand zici japonezi si mai nou si coreeni zici fiabilitate chiar si peste cea germana... de fiabilitatea americana nu mia vorbesc...
am vazut un hilux in teren... e superb... dar exact cum zicea razvy interiorul si mie mi s-a parut putintel cam stramt... in rest, jon iti dau un pont: daca te hotarasti sa o iei, ia-o gu gume S+m (snow/mud) sau mud numai ... sunt foarte importante gumele... si ca sa termini discutia, pune-i un troliul cu comanda din interior, un snorkel (extindere etansa) si la admisia de aer si la esapament si 2-4 proiectoare... gata... super mashina pt vanatoare ps: nu ii inchide bena... las-o descoperita -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Pai tocmai faptul ca e un pic mai "stransa" m-a facut sa ma opresc la aceasta masina !Pe unde vanez eu ,am de mers pe drumuri de padure,care nu sunt atat de largi si TOYOTA se poate incadra mai bine!Am mai vazut FORD Ranger si NISSAN Navara, dar sunt mult mai late si nu m-ar avantaja!
E tot modelul de 2500td cu 100-110 cp? Daca da, nu e cam putin? Noi avem o mazda cu motor similar si cateodata mi-ar placea un motor mai tare. Ai datele tehnice de la Nissan? Ai verificat latimea masinii? Daca nu, fa-o, pt. ca noul model are un nou motor de vreo 170 cp, un motor modern cu un consum similar cu cel de 100 cp. In plus, daca Hilux-ul e tot ala vechi, confortul interior nu se compara cu cel din noul Navara. Daca esti chitit pe toyota, oricum nu e rau, important e sa fie un pick-up. PS Acopera-i bena... n-o lasa descoperita! (iti spun din experienta).
Dupa cum stiu de la octombrie nu se poate cumpara Toyota Hilux cel vechi, si dupa cum sunt informat de la luna ianuarie se poate cumpara noul Hilux in Romania.
http://www.toyota.co.uk Aici puteti vede cum arata noul model. Interiorul e mai modern, si toate modelele au ABS (pina acum nu a avut). Lorand
Am adunat mai multe informatii de la trei modele de 4x4
Ford Ranger Motorizari: - 2.5 TD 80 kW (109 CP), cuplu de 226 Nm, 2000 rpm Avantaje functionale: - poate tracta fara probleme remorci cu o greutate de pana la 2.800 kg - sasiu robust, punctul de amplasare al traverselor conferind o rigiditate deosebita si o buna rezistenta torsionala, atat pe sosea, cat si pe teren accidentat - sarcina utila maxima (bruta): 1.105 Kg - lungime bena: 1.530 mm Transmisie 4x4: tractiune 4x2 (puntea spate motoare); tractiune 4x4 usor; tractiune 4x4 greu; buton de decuplare diferential fata Caroserie: cabina dubla, 4 usi, 5 locuri Pentru variante si preturi accesati www.ford.ro/files/2005/05/08/51.pdf Toyota Hilux SPECIFICATII TEHNICE: Caroserie - DUBLA CABINA, 4USI Motor: 2.494 cc., 16 supape, Turbo, cu Injectie Directa (TDI) Common-Rail Putere Max.: 75 kW / 102 CP @ 3600 rpm Cuplu Max.: 260 Nm @ 1600 2400 rpm Cutie de viteze: 5+1 trepte, manuala Tractiune: 4X4 nepermanent, reductor si diferential spate blocabil, Dimensiuni bena (LxlxH): 1.355 x 1.465 x 400 mm Garda minima la sol: 225 mm Capacitate rezervor: 77 l STANDARD: Directie servo-asistata Sistem franare servoasistat Centuri de siguranta pretensionate Pre-echipare audio: 2 difuzoare si antena exterioara Ceas digital Sistem de ventilare cu recirculare, 4 trepte ventilator Anvelope 205/R16 6J Aparatori de noroi fata & spate Geamuri termoizolante Protectie suplimentara anticoroziva Lampa ceata spate Pret CIP ZL Giurgiu:16.450eur Nissan Navara Caroserie Double Cab Motorizare 2.5 L dCi Man 5 trepte Versiune XE Echipare standard Bara protectie spate "Tube Type" Prize 12V x3 Aer conditionat manual Geamuri actionate electric fata Radio CD + 4 boxe ABS + EBD + Asistenta la franarea de urgenta Airbag sofer + pasager Sistem ISOFIX Sistem imobilizare NATS (antidemaraj) Inchidere centralizata si telecomanda 23.990 CIP
Da,are ceva imbunatatiri!!!In mod cert voi astepta ,pana o sa apara si pe piata romaneasca!!!
Cititi aici (sursa hotnews.ro) si feriti-va :
http://www.hotnews.ro/articol_39207-Cel ... i-2005.htm
Fratilor daca tot vorbim de masini si prezentati atit interes vreau sa fac si eu un mic anunt comercial .
Subsemnatul este de profesie inginer mecanic auto si are si un atelier auto agreat RAR , cu 4 posturi de lucru . Nu ezitati sa imi cereti parerea sau sa imi dati spre gestionare parcurile auto pe care le aveti . Va asigur ca ma pricep mai bine decit la vinatoare ! tel - 0722362009 Val Pangica jr. PS - Scuzati off - topicul !
Am cerut scuze la baieti - m-am alintat si eu un pic . Dar prea era subiectul serios ca sa nu punctez si eu ce mi-a placut in viata !
Val, daca tu ai reusit "performanta" de a rasturna un Pajero, asta nu inseamna ca nu este o masina buna. Sunt la a doua masina de acest fel si pot sa iti spun din experienta ca in aproape 5 ani nu am ramas decat de 3 ori suspendat: de doua ori in noroi si o data pe zapada. Oricum, puteam sa am cea mai tare masina de teren ca in ce noroi sau zapada am ramas cu Pajero-ul ramaneam si cu aia. Intr-adevar masina are atat plusuri cat si minusuri, la fel ca toate celelalte masini. Pana la urma "cea mai buna masina" este cea pe care si-o permite fiecare. Nu sustin ca este cea mai buna, este cea de care m-am indragostit de 9 ani si nu as schimba-o cu Toyota, Nissan, Land Rover, Ford, etc. Este masina-compromis perfecta care imbina pasiunea pentru vanatoare/ off-road cu familia- doi copii mici si bineinteles nevasta. Daca intr-o alta viata as avea o masina numai pentru vanatoare aceasta ar fi Land Rover Defender. Am la job si nu are rival in teren.
Ma bate un gand. Mie mi-a placut tare (l-am vazut intr-o emisiune gen pro motor). Ceea ce reprosez Mazdei B2500, dar si intregii generatii de pickup-uri, este puterea prea mica si ramanerea in urma in privinta interioriului, accesorizarii si confortului. Se pare ca noul Navara intruneste toate conditiile. Acu sa zica si Val...
Despre Navara ce pot sa zic - se pare ca producatorul a vrut altceva si a tinut cont de toate deficientele de pina acum ale marcii . Despre fiabilitate vorbim mai incolo - in rest super OK
PS - uite am o chestie care nu am spus-o pina acum ( cred !? ) masina de teren cu cea mai mare lipsa de confort pentru mine a fost Land Rover Defender . Comentarii ? @Marius - sa stii ca puterea conteaza mai putin la un 4 x 4 . Masinile astea sunt clasificate dupa momentul motor - care trebuie sa fie peste 300 Nm ca sa fie o masina cel putin viabila in teren . Despre Pajero pot spune ca este instabila si nu m-a convins cu calitatile din teren . Am ramas de multe ori in namol si in mlastina cu ea ! Ultima oară modificat de valpangica pe 19 Dec 2005, 23:06, modificat de 2 ori în total.
Atentie la motorizari. 174 de cai e putin prea "tare". Vezi ce a patit Val. Noul Hilux, desi numai la 107 cai, este mult mai echilibrat. Sa nu uitam garda la sol mai mare, accesorizarea moderna si nu in ultimul rand fiabilitatea recunoscuta. Pentru Nissan/ Mazda/ Ford de luat in calcul si reteaua de service, stocul de piese si perioada de indisponibilitate a masinii in cazul lipsei pieselor de schimb din stoc. Din punct de vedere al fiabilitatii, Toyota este de departe cea mai buna. Dar daca se merge pe ideea "imi iau nissan pentru ca imi place nissanul" e alta poveste.
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori |
Publicitate
|