Un Discovery cu motor de 4.5 litri va ramane doar un vis...inca nu s-a fabricat...gasesti Disco2 cu 4.0 sau foarte rar cu 4.6,Disco3 cu 4.4 si Disco 4 cu 5.0...V8-uri.
Mai putin conteaza puterea in offroad...esential e cum o pui pe sol si aici intervin gumele,reductiile,cursele si modul de lucru al suspensiei,cuplu motor la turatii joase,controlul tractiunii...Discovery 3 sau 4 au suspensie independenta si pneumatica dar softul o face sa lucreze similar cu o punte rigida si are o cursa lunga,mult peste ce gasesti la Tuareg,ML,Q sau X...plus o garda pe maxim de 310 mm data de niste perne de camion...iar sistemul Terrain Response e cam peste tot ce se gaseste pe alte marci...il vezi in offroad din plin.
De sase ani calaresc un Disco4...l-am chinuit mult in offroad la iesirile clubului si un sezon l-am folosit la vanatoare...sangele de mistret si noroiul se curata bine de pe tapiteria de piele dar de pe mocheta nu ies oricat te-ai chinui.
Masina poate multe...cu mt-uri pe ea am mers dupa G-eu preparat pe 35'-uri prin noroaie si zapezi fara stres...la anumite probe chiar surclaseaza masini de generatie veche facute sa rupa muntii...insa e o masina grea (2675 kg goala) si pe coborari fara aderenta e cosmar cu toate sistemele ei,tot gravitatia e mai tare...urcari face intr-un mare fel in schimb.
Pretul platit sunt o gramada de zgarieturi si de plastice lasate in boscheti si gropi...nu merita,e mult mai ieftin sa lipesti pedala de podeaua unui cotet de generatie veche...ma rog,daca ai Vitara poti ajuta motorasul scotand picioarele prin podea ca Flinstone...