Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 28 Mar 2024, 10:19

LEGE NR.407 A VANATORII SI A PROTECTIEI FONDULUI CINEGETIC

Modificari recente ale legilor legate de vanatoare

Moderatori: biriuck, liviur

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 28 Feb 2014, 15:55

the_mav scrie:- NU vanatorii trebuie sa faca plata, ci asociatia. NU e vina lui gogu vanatorul ca SC Asociatia nu a platit :!: (cred ca se intra cu dreptul de administrare vs dreptul de folosinta vs evident dreptul de proprietate, etc, etc).

Pai vanatorii aia vaneaza in baza unei autorizatii emise de asociatie, asociatie care nu a platit ce trebuie pentru zona X. Deci asociatia sa faca bine sa mute vanatorii dornici de aventura in afara zonei X :evil:

the_mav scrie:ref modalitate de plata: CHILL :!: toate pers fizice&juridice indiferent de forma de organizare (si ONG poa; sa fie) vor intra sub incidenta legii noi privind valorile maximale cu cash

Abia astept! Ma refer si la contracte de prestari servicii facute sa nu se plateasca banii....
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Hroby pe 01 Mar 2014, 18:40

Toate bune si frumoase. Dar nenea proprietarul ce a facut pt a incasa suma respectiva (derizorie dealtfel raportata la unitatea de suprafata)? De ce o tot tinem cu proprietarul cand ar fi mult mai benefic, si mai logic, sa intre in joc cel care exploateaza terenul respectiv. In acest caz marii arendatori a putea fi obligati, prin lege, sa lase o anumita suprafata necultivata (sa zicem 2 metri pe marginea fiecarui canal de irigatie), si chiar sa intretina o suprafata de X/1000 ha cultura pt vanat. Tariful de gestionare ar trebui platit catre arendatori pentru a acoperi macar o parte a profitului nerealizat prin aplicarea masurilor sugerate anterior. De ce nu se procedeaza asa? Raspunsul e simplu dar nu are rost sa divagam de la subiect.
Sa nu uit. De discutii am tot avut parte dar stam foarte prost la capitolul actiune.
Cu stima,
Hroby
Membru important
 
Mesaje: 138
Membru din: 21 Noi 2007, 10:58
Locaţie: Bucuresti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 01 Mar 2014, 18:57

Hroby scrie: Dar nenea proprietarul ce a facut pt a incasa suma respectiva (derizorie dealtfel raportata la unitatea de suprafata)? De ce o tot tinem cu proprietarul cand ar fi mult mai benefic, si mai logic, sa intre in joc cel care exploateaza terenul respectiv. In acest caz marii arendatori a putea fi obligati, prin lege, sa lase o anumita suprafata necultivata (sa zicem 2 metri pe marginea fiecarui canal de irigatie), si chiar sa intretina o suprafata de X/1000 ha cultura pt vanat.


Dreptul de proprietate trebuie sa fie sfant. In cazul terenurilor arendate, proprietarul cedeaza in anumite conditii si pe o anumita perioada acest drept persoanelor ce lucreaza acel teren. Deci da, cam astia din urma trebuie sa incaseze ce e de incasat.
Cel ce are calitatea de proprietar al unui teren la un anumit moment nu trebuie sa faca nimic ca sa primeasca suma corespunzatoare suprafetei si tipului de teren respectiv (se plateste mai mult pentru padure ca pentru faneata de ex), e suficient sa existe! (Doar noi, vanatorii trimisi cu hartie de asociatia X trecem pe pamantul lui si nu invers :wink: )
Separat de aceasta problema, cel ce lucreaza terenul ar trebui sa primeasca un bonus in momentul in care tine cont de niste prevederi europene ce ar asigura un habitat bun pentru vanat. (Colegul Frantz se documenteaza temeinic pe treaba asta in alt topic si hartogaria in care se afunda e stufoasa si ambigua...)
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Hroby pe 01 Mar 2014, 19:20

Dreptul de proprietate e garantat prin lege. Dar ce are a face dreptul de proprietate cu dreptul de exploatare? Sa nu uitam ca vanatul este bun public de interes national. Cred ca ar trebui sa luam in calcul conditiile specifice ale Romaniei (exploatatii agricole mari si foarte mari) si nu neaparat sa traducem o lege si sa o adoptam ca atare fara sa ne gandim la punerea in aplicare a acesteia si la efectele indirecte.
Parerea mea.
Hroby
Membru important
 
Mesaje: 138
Membru din: 21 Noi 2007, 10:58
Locaţie: Bucuresti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 01 Mar 2014, 22:56

Exploatatile agricole mari si foarte mari sunt doar la campie (care e aproximativ 30% din suprafata), in zona de deal proprietatea este teribil de fragmentata iar la munte nu e agricultura (doar pasunat cu 50 de caini in jur!).
Poate ca si Romania ar trebui sa reformuleze asta cu "bun public de interes national" (adica sa adoptam un model clar de la altii si nu struto-camila) Colegii din America si Spania ne pot lamuri cu situatia vanatului de acolo in raport cu proprietatea.
In calitate de proprietar si vanator eu vreau sa impac si capra si varza cumva :roll:
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde lungu_aurel2000 pe 01 Mar 2014, 23:08

Ma ajuta cineva cu baza legala si cum se calculeaza arenda pentru suprafetele agricole(cati eurocenti e pe hectar?) Din cate stiu se poate cere retro 3 ani, corect?
Avatar utilizator
lungu_aurel2000
Membru important
 
Mesaje: 279
Membru din: 12 Dec 2007, 21:05
Locaţie: Chisineu-Cris/ARAD

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Sly_Fox pe 01 Mar 2014, 23:22

Vrem nu vrem, noi romanii am avut o istorie diferita fata de tarile din vestul Europei. Am trecut prin dictaturi si totalitarism,am trecut prin infernul comunismului de tip stalinist si ultra-totalitarism,prin socialism,iar dupa '90 prin semi-socialism caracterizat printr-o semi-democratie. Timpurile actuale le traim intr-un sistem globalizat,complet controlat,sub iluzia libertatii si autodeterminarii (cel putin asa cred eu,voi credeti ce vreti).
La noi,cel putin in timpul generatiilor mai apropiate,dreptul de proprietate nu a fost legat de dreptul de vanatoare,asa cum a fost si mai este in multe tari din vest. Dreptul de proprietate a apartinut boierului,manastirii,taranului,in esenta catateanului sau institutiei,iar dreptul de vanatoare a apartinut statului,ca proprietar de drept asupra vanatului din teren si al pestelui din ape. Vremurile cand marii mosieri hotarau si ce se intampla cu vanatul de pe pamanturile lor,au pierit din memoria colectiva.
Acum avem o lege care spune ca vanatul este bun public de inters national,insa peste trei sferturi din suma platita de catre gestionar,pentru gestionarea unui fond cinegetic,merge tocmai la proprietarii de teren.
Din start este o greseala,un fel solutie pentru a impaca si capra si varza. Seamana cu o solutie de tranzitie in vederea transferului dreptului asupra vanatului,de la Stat la proprietarii de pamant.
Numai ca noi nu ar trebui sa ne aflam intr-o asemenea tranzitie,ci sa spunem clar,este alba ori neagra.
Eu vad treburile in felul urmator. Dreptul asupra vanatului ar trebui sa fie al statului,asa cum a fost si pana acum,iar statul sa concesioneze acest drept organizatiilor vanatoresti. Banii sa mearga integral la stat,iar suma stransa din concesionarea intregului patrimoniu cinegetic national, sa fie folosita in diferite scopuri,precum refacerea padurilor din patrimoniul public,derularea diferitelor proiecte de mediu,crearea de perdele forestiere,lucrari pentru oprirea desertificarii sud-estului tarii,etc.
Proprietarii de terenuri primesc bani din alte surse,prin lucrarea pamantului,subventii,fonduri europene,etc.
Ce s-ar intampla la momentul actual daca dreptul de vanatoare ar fi atribuit proprietarilor de terenuri,majoritatea exploatatori agricoli? Pai peste 50% dintre ei ar interzice actiunile de vanatoare pe terenurile lor. Simplu,vor spune ca se ocupa ei de vanatoare,neconcesionand dreptul catre nicio asociatie vanatoreasca,in schimb isi vor vedea de agricultura si focurile de arma vor inceta definitiv.
Nici nu va inchipuiti cati proprietari de terenuri ne-au luat la rost cu ocazia actiunilor de vanatoare,spunandu-ne ca o sa ajunga timpurile cand vor hotara ce si cum cu vanatul,nu vor mai lasa ei vreun vanator sa umble brambura pe terenurile lor. Pe ei ii intereseaza un singur lucru: agricultura. Si atat,de vanatoare nici nu vor sa auda,ba chiar doresc sa puna pe butuci aceasta activitate traditionala.
Credeti ca degeaba fondurile de vanatoare din zonele favorabile agriculturii,arata ca in palma? Nu,ci pentru ca agricultorii spun nu hotarat lucrarilor de imbunatatire a conditiilor pentru vanat,spun nu zonelor de refugiu,cu vegetatie inalta,stuf,ierburi,etc. Sunt arate si distruse pana si drumurile de acces in terenurile de vanatoare,pentru a intra doar tractoarele,nu si masinile vanatorilor.
Ati vazut ce s-a intamplat cu caprioarele din Arad? Proprietarul nu suferea aceste animale pe terenurile lui si le-a otravit.Pe el il interesa agricultura,si cazuri au fost mult mai multe dar nemediatizate.
Cu ce sunt de acord,cu acordarea de despagubiri in cazul in care animalele salbatice provoaca pagube culturilor. Asta da,este corect.
Dacii aveau cultul morților, comuniștii au avut moartea culților, iar astăzi avem cultul hoților.
Avatar utilizator
Sly_Fox
Veteran
 
Mesaje: 5660
Membru din: 06 Sep 2008, 19:59
Locaţie: Terra, Sistemul Sol, Brațul Orion, Calea Lactee, Grupul Local, Super-roiul Virgo, Laniakea

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Ghinda pe 02 Mar 2014, 11:47

Nuj stiu exact baza de calcul, acum este un pret fix per ha, mai mare unde s-a licitatat, mic unde s-a atribuit direct.
Treaba cu 3 ani este contabila, nu ai plans in 3 ani este prescrisa. In al patrulea an, pierzi primul an, ex.
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 7668
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde lungu_aurel2000 pe 02 Mar 2014, 12:04

Da Ghinda , fac oamenii economie de hartie,faci o factura la fiecare 3 ani.Am citit undeva cat era la hectar dar am uitat unde.
Avatar utilizator
lungu_aurel2000
Membru important
 
Mesaje: 279
Membru din: 12 Dec 2007, 21:05
Locaţie: Chisineu-Cris/ARAD

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 02 Mar 2014, 12:43

@lungu_aurel2000 nu e o suma fixa la ha. Daca fondul are 10.000ha si s-a licitat la 30.000 euro vei primi mai mult ca pentru unul identic licitat la 20.000. Stiam ca se scade din suma partea cuvenita statului apoi se imparte la numarul de ha si rezulta suma/ha. (acum eu cred ca tarie ca cineva cu 50ha de padure trebuie sa primeasca mai mult ca altul cu 50ha de pasune pe care cresc 2 scaieti si 3 popandai).

@Sly_fox Ai spus ceva foarte intelept, trebuie optat pentru o situatie clara a vanatului (ori a statului ori a proprietarilor) pentru ca acum e o struto-camila. Din ceea ce am trait pana acum cred ca daca vanatul ar trece la proprietari ar rezulta un efect catastrofal, mai ales in zona de campie unde se practica agicultura intensiva de catre tot felul de "bizoni" ce s-au trezit mari boieri peste noapte...
As adauga insa la destinatia banilor pentru cazul in care se merge pe varianta cu toti banii catre stat si acordarea de subventii pe agricultura ecologica (suplimentar la cele de la UE) sau pe impaduriri private. :idea: Vanatul are doar de castigat din aceste 2 activitati si ar insemna si un moment 0 in care statul isi schimba atitudinea fata de subventiile acordate (adica sa le mai si sporeasca nu doar sa le dijmuiasca!)

As vrea insa ceva detalii si de la colegii nostri de peste Ocean care sa ne lamureasca cum e pe acolo cu vanatul si cu proprietarii. La fel si de prin alte parti ale Europei, adica sa ne chioram cu atentie la altii unde merge treaba si sa adoptam si noi modelul de succes ca nu ne permitem sa reinventam roata :!:
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde cezar2003 pe 02 Mar 2014, 13:19

De ce nu se uita un pic Legiuitorii si la tarile din occident.

La noi totul e bun national: Vanat petrol aur etc.

Pai in SUA daca e proprietate e al meu cu tot cu ce e pe el.


In Anglia daca ai ciori sau porumbei ce iti distrug recolta vanezi daca poti 1000 de ciori, 1000 pe zi. Nui problema.
Sunt de acord sa se reglementeze vanatoarea pentru speciile pe cale de disparitie. Dar mistretii au revenit sunt turme foarte mari si noi avem cota 5 bucati e normal ?
Vara nu se impusca, se fac batai de impingere, chinuie 20 de oameni sa mearga prin porumb de 3 metri, ori porcul daca era prost demult era o specie disparuta, sta acolo la adapost nici cu tunul nu il scoti.

Intro noapte 2 ha de porumb mi-au tocat 2000 euro dauna statul iti da despagubire 30 de lei.
cezar2003
Membru activ
 
Mesaje: 80
Membru din: 25 Noi 2011, 16:18

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde lungu_aurel2000 pe 02 Mar 2014, 13:59

La atribuire directa suma e fixa, am gasit in anexa 3 din L407/2006, si de aici 81% la proprietarul de teren,16% la stat si 3% la mediu -art 15








biriuck scrie:@lungu_aurel2000 nu e o suma fixa la ha. Daca fondul are 10.000ha si s-a licitat la 30.000 euro vei primi mai mult ca pentru unul identic licitat la 20.000. Stiam ca se scade din suma partea cuvenita statului apoi se imparte la numarul de ha si rezulta suma/ha. (acum eu cred ca tarie ca cineva cu 50ha de padure trebuie sa primeasca mai mult ca altul cu 50ha de pasune pe care cresc 2 scaieti si 3 popandai).

@Sly_fox Ai spus ceva foarte intelept, trebuie optat pentru o situatie clara a vanatului (ori a statului ori a proprietarilor) pentru ca acum e o struto-camila. Din ceea ce am trait pana acum cred ca daca vanatul ar trece la proprietari ar rezulta un efect catastrofal, mai ales in zona de campie unde se practica agicultura intensiva de catre tot felul de "bizoni" ce s-au trezit mari boieri peste noapte...
As adauga insa la destinatia banilor pentru cazul in care se merge pe varianta cu toti banii catre stat si acordarea de subventii pe agricultura ecologica (suplimentar la cele de la UE) sau pe impaduriri private. :idea: Vanatul are doar de castigat din aceste 2 activitati si ar insemna si un moment 0 in care statul isi schimba atitudinea fata de subventiile acordate (adica sa le mai si sporeasca nu doar sa le dijmuiasca!)

As vrea insa ceva detalii si de la colegii nostri de peste Ocean care sa ne lamureasca cum e pe acolo cu vanatul si cu proprietarii. La fel si de prin alte parti ale Europei, adica sa ne chioram cu atentie la altii unde merge treaba si sa adoptam si noi modelul de succes ca nu ne permitem sa reinventam roata :!:
Avatar utilizator
lungu_aurel2000
Membru important
 
Mesaje: 279
Membru din: 12 Dec 2007, 21:05
Locaţie: Chisineu-Cris/ARAD

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 02 Mar 2014, 14:15

Pai n-ai specificat ca e atribuire directa mai devreme :wink:
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Hroby pe 02 Mar 2014, 16:40

Suma este fixa la atribuire directa si se calculeaza un anumit coeficient pentru fiecare categorie a terenului (padure, pasune, arabil, etc). Taie factura ca nu se prescrie in 3 ani.
Hroby
Membru important
 
Mesaje: 138
Membru din: 21 Noi 2007, 10:58
Locaţie: Bucuresti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Ursus2006 pe 03 Mar 2014, 08:19

Stiu cazuri de asociatii care au luat fonduri prin atribuire directa si n-au platit nimic din 2011. Si eu stiu ca nu se prescrie dupa 3 ani. Poti cere banii pe 3 ani in urma. Si daca nu se plateste, poti ramane fara fond.
MELANISM: orice, cu conditia sa fie vopsit de catre doamna Melania!
Avatar utilizator
Ursus2006
Veteran
 
Mesaje: 2473
Membru din: 08 Iun 2005, 17:21
Locaţie: Deva. HD

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde salus pe 03 Mar 2014, 08:56

Articolul 4 este intadevar o problema din prisma proprietarului de teren, dar din punctul unui vanator consider ca este chiar ok. Este stict problema asociatiei unde imi elibereaza autorizatia si daca a platit ori nu proprietarului. Cand vom ajunge la eliberarea autorizatiilor de vanatoare putem face cateva precizari mai clare.
Daca am inteles eu bine, nu avem o problema majora pana la art 10, in aceste conditii, propun sa mergem la celelalte 10 articole.
Ghinda avea dreptate cu faptul ca ar trebuii facuta o alta lege dar nu avem noi capacitatea si organizarea necesara sa facem asta asa ca plecam de la ce aveam, poate in felul asta cineva mai avizat vede ce ne doare si ........

Art. 11
(1)Fiecare instituţie de învăţământ de stat care are ca disciplină de studiu vânatul şi vânătoarea primeşte, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. A.b), câte un fond de vânătoare.
(2)Instituţiile de învăţământ superior de stat în care se realizează cel puţin 2 ani de specializare în cinegetică primesc, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. A.b), câte 3 fonduri de vânătoare.
(1)Fiecare instituţie de învăţământ de stat care are disciplină de studiu vânatul şi vânătoarea are dreptul de a primi în scop didactic, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. A.b), câte un fond cinegetic.
(2)instituţiile de învăţământ superior de stat în care se realizează cei puţin 2 ani de specializare cinegetică au dreptul de a primi în scop didactic, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. A.b), 3 fonduri de vânătoare.
(3)Atribuirea în gestiune a faunei cinegetice în condiţiile alin. (1) şi (2) se realizează prin ordin al administratorului, la solicitarea instituţiilor de învăţământ.
(la data 13-nov-2008 Art. 11 din capitolul II modificat de Art. I, punctul 6. din Legea 215/2008 )
(1)Fiecare instituţie de învăţământ de stat care are ca disciplină de studiu vânatul şi vânătoarea are dreptul de a gestiona în scop didactic câte un fond cinegetic din judeţul în care aceasta îşi are sediul sau din judeţele limitrofe.
(2)Instituţiile de învăţământ superior de stat care au în programă, ca disciplină de studiu, cel puţin 2 ani, vânatul şi vânătoarea au dreptul de a gestiona în scop didactic maximum 3 fonduri cinegetice din judeţul în care acestea îşi au sediul sau din judeţele limitrofe.

(la data 03-dec-2010 Art. 11 din capitolul II modificat de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
Art. 12
(1)Atribuirea în gestiune se realizează în maximum 60 de zile de la data încetării din orice cauză a contractului de gestionare anterior.
(2)Pe perioada de încetare a contractului de gestionare anterior şi până la preluarea efectivă în gestiune de către noul gestionar a fondului de vânătoare, în baza noului contract de gestionare, gestionarul fondului de vânătoare se asigură de fostul gestionar.
(3)Pe durata prevăzută la alin. (2) drepturile şi obligaţiile gestionarului sunt cele prevăzute în contractul de gestionare anterior.
(4)Fondurile de vânătoare pentru care din culpa câştigătorului licitaţiei nu a fost încheiat contractul de gestionare în termen de 30 de zile de la data dobândirii acestui drept se scot din nou la licitaţie, în termen de maximum 60 de zile. Licitaţia se repetă până se asigură atribuirea în gestiune, în condiţiile art. 8.
(5)În situaţia în care în timpul derulării unui contract de gestionare, pe suprafaţa unui fond de vânătoare se constituie, în condiţiile legii, arie naturală protejată din categoria căreia suprafaţa nu se include în suprafaţa fondurilor de vânătoare, contractul de gestionare încheiat iniţial se modifică prin act adiţional, până la începerea următorului sezon de vânătoare, la iniţiativa administratorului, prin derogare de la prevederile art. 5, chiar dacă suprafaţa sa are minimum jumătate din suprafaţa minimă prevăzută de prezenta lege pentru etajul altitudinal respectiv.
(6)În cazurile în care suprafaţa fondului de vânătoare rezultat în condiţiile alin. (5) este mai mică decât jumătatea suprafeţei minime prevăzute de prezenta lege pentru etajul altitudinal respectiv, fondul de vânătoare se desfiinţează, suprafaţa rezultată rearondându-se, după caz, unuia sau mai multor fonduri de vânătoare vecine, cu respectarea principiilor de constituire a fondurilor de vânătoare.
(7)Fondurile de vânătoare rezultate în condiţiile alin. (6) se scot la licitaţie dacă gestionarul acestora nu este de acord cu modificarea limitelor fondului de vânătoare pentru care are contract de gestionare şi cu modificarea sumei de plată, în conformitate cu suprafaţa rezultată ca urmare a aplicării prevederilor alin. (6).
(8)Fauna cinegetică din fondurile de vânătoare pentru care, din diverse motive, nu se încheie contracte de gestionare înăuntrul perioadei prevăzute la alin. (1) se încredinţează pentru gestionare administratorului pădurilor proprietate publică a statului, continuându-se procedura de scoatere la licitaţie.
(9)În perioada în care gestionează fauna cinegetică în condiţiile alin. (8), administratorul pădurilor proprietate publică a statului este scutit de plata tarifului de gestionare.
(10)Organizaţiile vânătoreşti care încheie contracte de gestionare a faunei cinegetice în condiţiile prezentei legi au obligaţia ca în termen de maximum 90 de zile de la încheierea contractelor de gestionare să deţină un număr de vânători, înscrişi în evidenţele proprii, de cel puţin 50% din numărul maxim de vânători determinat în funcţie de suprafaţa fondului de vânătoare în cauză şi de suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3).
(11)Neîndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (10) determină rezilierea de drept a contractului de gestionare, fără alte proceduri prealabile.

(la data 03-dec-2010 Art. 12, alin. (9) din capitolul II completat de Art. I, punctul 6. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
Art. 13
(la data 29-dec-2008 Art. 13 din capitolul II a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 1679/2008 )
(1)În cazul pagubelor produse culturilor agricole, silvice şi animalelor domestice de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic, se acordă despăgubiri.
(2)Modalitatea de acordare a despăgubirilor se stabileşte prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(3)Răspunderea civilă pentru pagubele cauzate de vânatul din speciile strict protejate cuprinse în anexa nr. 2 revine autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului. Procedura de stabilire a răspunderii civile se reglementează prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(1)Pentru pagubele produse culturilor agricole, silvice şi animalelor domestice de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic, cuprinse în anexele nr. 1 şi 2, se acordă despăgubiri.
(2)Despăgubirile pentru pagubele produse de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic cuprinse în anexa nr. 1 se suportă după cum urmează:
a)pentru pagubele produse în fondurile cinegetice şi în intravilan - de gestionarul faunei cinegetice de pe cuprinsul fondurilor cinegetice în cauză, dacă acesta nu şi-a îndeplinit obligaţiile pentru prevenirea pagubelor;
b)pentru pagubele produse în ariile naturale protejate, neincluse în fonduri cinegetice sau în care vânătoarea nu este admisă - de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, din bugetul aprobat cu această destinaţie.
(3)Pentru situaţiile în care atât gestionarul, cât şi proprietarii de culturi agricole, silvice şi de animale domestice şi-au îndeplinit toate obligaţiile pentru prevenirea pagubelor, despăgubirile se suportă de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, din bugetul aprobat cu această destinaţie.
(4)Despăgubirile pentru pagubele produse de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic cuprinse în anexa nr. 2 se suportă de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, din bugetul aprobat cu această destinaţie.

(la data 13-nov-2008 Art. 13 din capitolul II modificat de Art. I, punctul 7. din Legea 215/2008 )
Art. 14
(1)Gestionarul este obligat la repararea prejudiciului produs din culpa sa faunei cinegetice pe care o gestionează.
(2)Prejudiciul prevăzut la alin. (1) constă în scăderea nivelului calitativ şi/sau numeric al faunei cinegetice şi se calculează conform valorilor de despăgubiri prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
(3)Pagubele cauzate faunei de interes cinegetic sau pierderile de orice natură cauzate acesteia, care se înregistrează prin gestionarea necorespunzătoare a vânatului, se investighează de către experţi tehnici în vânătoare sau de către experţi tehnici judiciari în vânătoare, după caz.
Art. 15
(1)În cazul fondurilor de vânătoare pentru care s-au încheiat contracte de gestionare a faunei de interes cinegetic, gestionarul asigură plata tarifului de gestionare după cum urmează:
a)81% din tarif, proprietarilor terenurilor;
b)16% din tarif, bugetului de stat;
c)3% din tarif, Fondului pentru mediu.
(2)Tariful de gestionare pentru fondurile de vânătoare care se atribuie direct, în condiţiile art. 8 lit. A, precum şi tariful de pornire la licitaţie pentru fondurile de vânătoare care se atribuie prin licitaţie publică, în condiţiile art. 8 lit. B, se stabilesc prin însumarea produselor dintre media cotelor de recoltă aprobate pe ultimii 5 ani, pe specii, şi 10% din valoarea de despăgubire a acestora în perioada admisă la vânătoare, prevăzută în anexa nr. 1, cu suma produselor dintre media cotelor de recoltă aprobate pe ultimii 5 ani, pe specii, şi 10% din valoarea de despăgubire a acestora prevăzută în anexa nr. 2, pentru situaţiile în care se aprobă vânarea speciilor.
(2)Tariful de gestionare pentru fondurile de vânătoare care se atribuie direct, în condiţiile art. 8 lit. A, precum şi tariful de pornire la licitaţie pentru fondurile de vânătoare care se atribuie prin licitaţie publică, în condiţiile art. 8 lit. B, se stabilesc prin însumarea produselor dintre media cotelor de recoltă aprobate pe ultimii 2 ani, pe specii, şi 10% din valoarea de calcul al tarifului de gestionare, înscrisă în anexele nr. 1 şi 2.
(la data 16-iul-2007 Art. 15, alin. (2) din capitolul II modificat de Art. 1, punctul 2. din Legea 197/2007 )
(2)Tariful de gestionare pentru fondurile cinegetice care se atribuie direct, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. A, precum şi tariful de pornire la licitaţie pentru fondurile cinegetice care se atribuie prin licitaţie publică, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. B, se stabilesc prin însumarea produselor dintre media numărului de exemplare aprobate a fi recoltate pe ultimele două sezoane de vânătoare încheiate, pe specii, şi 10% din valoarea de calcul al tarifului de gestionare, înscrise în anexele nr. 1 şi 2.
(la data 13-nov-2008 Art. 15, alin. (2) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 8. din Legea 215/2008 )
(2)Tariful de gestionare pentru fondurile cinegetice care se atribuie direct, în condiţiile art. 8 alin. (2), precum şi tariful de pornire la licitaţie pentru fondurile cinegetice care se atribuie prin licitaţie publică, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. b), se stabilesc potrivit modului de calcul prevăzut în anexa nr. 3.

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (2) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
*) Tarifele de gestionare prevăzute în contractele de gestionare aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se actualizează, prin acte adiţionale, după cum urmează:
a - pentru fondurile cinegetice atribuite direct, tariful de gestionare va reprezenta valoarea rezultată din calculul realizat potrivit prevederilor art. 15 alin (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
b - pentru fondurile cinegetice atribuite prin licitaţie publică, tariful de gestionare reprezintă valoarea cea mai mare dintre valoarea reieşită din licitaţie şi valoarea rezultată din calculul realizat potrivit prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (2) din capitolul II a se vedea referinte de aplicare din Art. II din Ordonanta urgenta 102/2010 )
(3)Contractele de gestionare în derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi se modifică potrivit prevederilor alin. (1) şi (2).
(3)Contractele de gestionare în derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi se modifică anual, prin acte adiţionale, până la data de 15 august, potrivit prevederilor alin. (1) şi (2).
(la data 16-iul-2007 Art. 15, alin. (3) din capitolul II modificat de Art. 1, punctul 2. din Legea 197/2007 )
(3)Tarifele de gestionare înscrise în contractele de gestionare în derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi se modifică pentru fiecare sezon de vânătoare, prin acte adiţionale, până la data de 15 martie, după cum urmează:
a)pentru fondurile cinegetice atribuite direct, tariful de gestionare va reprezenta valoarea rezultată din calculul realizat potrivit prevederilor alin. (2);
b)pentru fondurile cinegetice atribuite prin licitaţie publică, tariful de gestionare va reprezenta valoarea calculată, conform prevederilor lit. a), înmulţită cu raportul dintre valoarea rezultată din licitaţie publică şi valoarea de pornire a licitaţiei.
(la data 13-nov-2008 Art. 15, alin. (3) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 8. din Legea 215/2008 )
(3)Dacă suprafaţa productivă din cuprinsul fondurilor cinegetice suferă modificări, tarifele de gestionare se actualizează prin acte adiţionale până la data de 15 martie a sezonului de vânătoare în curs.

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (3) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
(31)Neîncheierea actelor adiţionale potrivit prevederilor alin. 3 din vina gestionarului conduce la pierderea dreptului acestuia de a practica vânătoarea pentru sezonul de vânătoare următor.

(la data 13-nov-2008 Art. 15, alin. (3) din capitolul II completat de Art. I, punctul 9. din Legea 215/2008 )
(4)Plata sumei datorate proprietarilor se realizează după cum urmează:
a)direct, proprietarilor privaţi persoane fizice sau persoane juridice ale căror proprietăţi/persoană au suprafeţe de teren mai mari de 50 ha;
a)direct, proprietarilor persoane fizice sau persoane juridice care deţin individual suprafeţe de teren mai mari de 50 ha;

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (4), litera A. din capitolul II modificat de Art. I, punctul 8. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
b)direct, administratorilor terenurilor proprietate a statului, care administrează suprafeţe de teren mai mari de 50 ha;
c)direct, asociaţiilor de proprietari constituite în scopul dobândirii dreptului de gestionare;
d)primăriilor, pe teritoriul administrativ-teritorial al cărora se găsesc terenurile, în cazul proprietăţilor persoanelor fizice sau persoanelor juridice mai mici de 50 ha.
(5)Plata directă se face de către gestionar, în temeiul facturilor emise de persoanele juridice sau pe baza dispoziţiei de plată către casieria gestionarului, în cazul persoanelor fizice.
(5)Plata se face de către gestionar, la solicitarea persoanelor fizice şi/sau juridice care fac dovada proprietăţii terenurilor, în condiţiile legii.

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (5) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
(6)Sumele datorate proprietarilor privaţi, persoane fizice sau persoane juridice, şi administratorilor terenurilor proprietate a statului se stabilesc în funcţie de:
a)categoria de teren avută în proprietate sau în administrare;
b)ponderea suprafeţei categoriei de teren avute în proprietate sau în administrare în suprafaţa totală a categoriei de teren respective din fondul de vânătoare;
c)valoarea corespunzătoare a tarifului de gestionare pentru suprafaţa totală a categoriei de teren respectiv din fondul de vânătoare.
(6)Sumele datorate proprietarilor şi administratorilor terenurilor proprietate publică a statului se stabilesc în funcţie de:
a)categoria de folosinţă a terenului avut în proprietate sau în administrare;
b)ponderea suprafeţei de teren avute în proprietate sau în administrare în suprafaţa totală a categoriei de folosinţă respective din fondul cinegetic;
c)valoarea corespunzătoare tarifului de gestionare pentru suprafaţa totală a categoriei de folosinţă respective din fondul cinegetic.

(la data 03-dec-2010 Art. 15, alin. (6) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
(7)Administratorul pădurilor statului are obligaţia să asigure, cu titlu gratuit, în fondul forestier proprietate publică a statului, terenuri libere de vegetaţie forestieră, destinate cultivării, depozitării şi distribuirii hranei complementare a vânatului şi amplasării construcţiilor şi instalaţiilor vânătoreşti, inclusiv a fazaneriilor existente la data intrării în vigoare a prezentei legi, după cum urmează:
a)în etajul altitudinal de munte: 1 ha pentru 1.000 ha de pădure;
b)în etajul altitudinal de deal: 2 ha pentru 1.000 ha de pădure;
c)în etajul altitudinal de câmpie: 3 ha pentru 1.000 ha de pădure.
(7)Administratorul pădurilor proprietate publică a statului are obligaţia să asigure, cu titlu gratuit, în fondul forestier proprietate publică a statului, terenuri libere de vegetaţie forestieră dintre cele existente la data intrării în vigoare a prezentei legi, destinate, prin amenajamentul silvic, cultivării, depozitării şi distribuirii hranei complementare a vânatului sau amplasării construcţiilor şi instalaţiilor vânătoreşti, inclusiv a fazaneriilor existente la data intrării în vigoare a prezentei legi, în suprafaţă de minimum:
a)1 ha pentru 1.000 ha de pădure în etajul altitudinal de munte;
b)2 ha pentru 1.000 ha de pădure în etajul altitudinal de deal;
c)3 ha pentru 1.000 ha de pădure în etajul altitudinal de câmpie.

(la data 13-nov-2008 Art. 15, alin. (7) din capitolul II modificat de Art. I, punctul 8. din Legea 215/2008 )
(71)Gestionarii au obligaţia de a prelua terenurile asigurate potrivit prevederilor alin. (7) pe baza unui document de predare-preluare, în prezenţa reprezentantului administratorului.

(la data 13-nov-2008 Art. 15, alin. (7) din capitolul II completat de Art. I, punctul 10. din Legea 215/2008 )
(8)Proprietarii şi deţinătorii de terenuri cu orice titlu, precum şi executanţii de lucrări de orice natură pe terenurile din fondurile de vânătoare sunt obligaţi să ia măsurile prevăzute de lege pentru protecţia faunei cinegetice şi a mediului său de viaţă şi răspund pentru pagubele pe care le produc acestora prin acţiuni ilicite săvârşite cu intenţie sau din culpă.
CAPITOLUL III: Protecţia faunei de interes cinegetic
Art. 16
(1)În vederea creării bazei ştiinţifice pentru gestionarea durabilă a faunei de interes cinegetic se înfiinţează, în cadrul institutului care realizează cercetarea ştiinţifică pentru silvicultură, o secţie de cercetări cinegetice.
(2)În subordinea institutului prevăzut la alin. (1) funcţionează câte un staţionar în fiecare regiune de dezvoltare economică.
(3)Atribuţiile şi regulamentul de funcţionare a institutului prevăzut la alin. (1) se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Art. 17
(1)Gestionarii sunt obligaţi să asigure gospodărirea faunei de interes cinegetic, cu respectarea principiului durabilităţii, pe baza studiilor de evaluare şi a planurilor de management de specialitate, întocmite pentru fiecare fond de vânătoare, pentru perioada de valabilitate a contractului de gestionare.
(1)Gestionarii sunt obligaţi să asigure gospodărirea faunei de interes cinegetic, cu respectarea principiului durabilităţii, pe baza studiilor de evaluare şi a planurilor de management cinegetic întocmite pentru fiecare fond cinegetic, pentru perioada de valabilitate a contractului de gestionare.

(la data 13-nov-2008 Art. 17, alin. (1) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 11. din Legea 215/2008 )
(2)Studiile vor fi întocmite de specialişti atestaţi şi vor fi supuse aprobării administratorului.
(2)Studiile de evaluare a efectivelor speciilor admise la vânătoare se întocmesc anual de către personalul cu specializare silvică sau cinegetică angajat al gestionarului fondurilor cinegetice şi vor fi supuse aprobării administratorului.

(la data 13-nov-2008 Art. 17, alin. (2) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 11. din Legea 215/2008 )
(21)Planurile de management cinegetic se întocmesc pentru o perioadă de 10 ani de către personalul cu specializare superioară silvică sau cinegetică angajat al gestionarului şi se supun aprobării administratorului în termen de 6 luni de la primirea în gestiune a fondurilor de vânătoare.
(22)În situaţia fondurilor cinegetice care se suprapun peste ariile naturale protejate, planurile de management cinegetic vor fi corelate cu planurile de management al ariilor naturale protejate.
(23)În fondurile cinegetice care cuprind şi arii naturale protejate, evaluarea populaţiilor din speciile prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se realizează împreună cu reprezentanţii administraţiilor ariilor naturale protejate.

(la data 13-nov-2008 Art. 17, alin. (2) din capitolul III completat de Art. I, punctul 12. din Legea 215/2008 )
(3)Managementul populaţiei faunei de interes cinegetic din suprafeţele neincluse în fondurile de vânătoare se face de către consiliile locale, pentru intravilanul localităţilor, în baza hotărârilor proprii, aprobate de agenţia locală de protecţie a mediului, respectiv de către administraţiile ariilor protejate, în baza hotărârilor consiliilor ştiinţifice ale acestora, conform prevederilor din planul de management şi, după caz, din regulamentul ariilor naturale protejate respective.
(4)Managementul populaţiei faunei de interes cinegetic din parcuri naţionale, rezervaţii ştiinţifice, zone cu protecţie strictă sau zone de protecţie integrală din celelalte arii naturale protejate incluse în fonduri cinegetice se face de către administraţiile ariilor protejate, în baza hotărârilor consiliilor ştiinţifice ale acestora, conform prevederilor din planul de management şi, după caz, din regulamentul ariilor naturale protejate respective.

(la data 13-nov-2008 Art. 17 din capitolul III completat de Art. I, punctul 13. din Legea 215/2008 )
Art. 18
Gestionarii sunt obligaţi să asigure paza faunei de interes cinegetic, în condiţiile legii, cu cel puţin un paznic de vânătoare pe fond.
Art. 19
(1)În scopul conservării biodiversităţii, mamiferele şi păsările admise la vânătoare se vânează numai în cadrul cotei de recoltă aprobate, cu respectarea reglementărilor tehnice privind organizarea şi practicarea vânătorii.
(la data 03-iul-2008 Art. 19, alin. (1) din capitolul III a se vedea referinte de aplicare din capitolul IV din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 19, alin. (1) din capitolul III a se vedea recurs in interesul legii Art. 55 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(1)În scopul conservării biodiversităţii, regimul juridic al vânării mamiferelor şi păsărilor, inclusiv a celor migratoare, este reglementat de prezenta lege şi de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

(la data 13-nov-2008 Art. 19, alin. (1) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 14. din Legea 215/2008 )
(2)Exemplarele din speciile prevăzute în anexa nr. 2 pot fi vânate numai dacă se constată necesitatea reducerii populaţiilor sau, în situaţii excepţionale, dacă sunt degenerate ori dacă produc daune, în baza reglementărilor emise de autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului.
(2)Speciile de mamifere şi păsări, inclusiv cele migratoare, la care vânarea este interzisă, prevăzute în anexa nr. 2, se supun derogărilor adoptate de către autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului, cu avizul conform al administratorului.
(la data 13-nov-2008 Art. 19, alin. (2) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 14. din Legea 215/2008 )
(2)Speciile de mamifere şi păsări, inclusiv cele migratoare, la care vânarea este interzisă, se supun derogărilor stabilite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

(la data 25-nov-2008 Art. 19, alin. (2) din capitolul III modificat de Art. II, punctul 1. din Ordonanta urgenta 154/2008 )
(21)Evaluarea populaţiilor din speciile prevăzute în anexa nr. 2 se realizează de către gestionar, sub coordonarea autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului şi a administratorului.

(la data 13-nov-2008 Art. 19, alin. (2) din capitolul III completat de Art. I, punctul 15. din Legea 215/2008 )
(3)Pisicile şi câinii sălbăticiţi sau hoinari găsiţi pe suprafeţele fondurilor de vânătoare se împuşcă fără restricţii şi fără obligarea la despăgubiri, iar fapta nu constituie infracţiune.
(4)Pisicile şi câinii care sunt în situaţia prevăzută la alin. (3) se împuşcă de către personalul de specialitate al gestionarului fondului de vânătoare sau de vânători, cu ocazia acţiunilor organizate în acest scop, la care participă şi personal de specialitate al gestionarului sau cu ocazia vânătorilor organizate.
(5)Vânatul recoltat în condiţiile alin. (1) şi (2), în baza autorizaţiei de vânătoare individuale, se crotaliază după recoltare, înainte de părăsirea fondului de vânătoare conform normelor stabilite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(la data 03-iul-2008 Art. 19, alin. (5) din capitolul III a se vedea referinte de aplicare din capitolul III din Regulament din 2008 )
Art. 20
(1)În vederea conservării faunei de interes cinegetic, administratorul împreună cu autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului şi gestionarul delimitează în fiecare fond de vânătoare una sau mai multe zone de linişte a faunei cinegetice în care exercitarea vânătorii este interzisă.
(1)În vederea conservării faunei de interes cinegetic, administratorul, împreună cu autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului şi cu gestionarul fondului cinegetic, delimitează în fiecare fond cinegetic una sau mai multe zone de linişte a faunei cinegetice, în care se iau măsuri suplimentare de protecţie prin planurile de management cinegetic.

(la data 13-nov-2008 Art. 20, alin. (1) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 16. din Legea 215/2008 )
(2)Suprafaţa zonelor de linişte a faunei cinegetice însumează minimum 10% din suprafaţa totală a fiecărui fond de vânătoare.
(3)Acolo unde există arii naturale protejate încadrate în alte categorii de management decât cele prevăzute la art. 1 lit. j) sau coridoare ecologice de migraţie ori habitate naturale de interes comunitar, zonele de linişte se constituie integral sau parţial, după caz, în suprafaţa acestora.
salus
Veteran
 
Mesaje: 423
Membru din: 18 Mar 2010, 16:25

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde salus pe 03 Mar 2014, 09:15

Nu imi place deloc art 12 alin 10 si 11.
Obligatia asta de a detine 50% din nr maxim de vanatori si sanctiunea de la alin. 11 sunt incorecte pentru o societate cum este cea a tarii noastre.
Am vazut cazuri cand s-au pierdut fonduri din cauza presiunilor facute asupra vanatorilor de fostul administrator si nu doar de el.
Consider ca daca imi permit sa licitez un fond si il si castig, pot vana doar eu!!! imi selectez cum si cand vreau membrii vanatori, nu trebuie sa fiu conditionat. Cu siguranta nu isi doreste nici o asociatie sa nu aiba membrii cotizanti.
Atat timp cat putem vana fara a fi membrii unei asociatii de ce sa obligi gestionarul sa aiba minim50% din numărul maxim de vânători determinat în funcţie de suprafaţa fondului de vânătoare în cauză şi de suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3)??

Alta problema este art 19 alin 4.
Cred ca ar trebui sa putem elimina hoinarii oricand!! cu conditia insa de a fi vanator membru al asociatiei respective si arondat fondului.
Spun asta pt ca de cate ori merg la vanatoare, vad o groaza de hoinari pe care nu ii pot impusca pt ca nu sunt inca la o actiune organizata, iar dupa ce ne organizam............al dacului hoinar daca mai gasesti!
salus
Veteran
 
Mesaje: 423
Membru din: 18 Mar 2010, 16:25

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 03 Mar 2014, 11:33

@salus La problema cu hoinarii subscriu. In opinia mea ar trebui impuscati la orice actiune de vanatoare daca sunt prinsi in extravilan.
La problema cu numar minim de vanatori ma aflu in tabara opusa si explic si de ce. Pot exista situatii cand persoane foarte potente finaciar iau un fond (chiar si maricel) si se apuca de vanatoare in 3-5 oameni si atat. Cerc inchis, niciun "descult" cu ei.(Descult poate sa insemne si ca are mannlicher in loc de purdey :wink: , de nivelul asta de potenta financiara vorbesc ) Ei bine, in aceasta situatie 20-30 de vanatori se vor muta pe un fond vecin, presiunea pe vanat creste, vanatorii vechi din fondul vecin impusca mai putin, nemultumire etc.

Eu as duce un pic mai departe treaba asta pentru ca baietii au gasit un ocolis (membri de forma de la multe zeci, sute de km, tinuti pe o cotizatie de forma doar ca sa fie la numar) As cere o dovada ca oamenii au participat macar la o vanatoare sau ceva de genul acesta...
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde salus pe 03 Mar 2014, 12:50

Eu zic asa:
Daca un potent financiar administreaza vreun fond de vanatoare, poate linistit sa ne tina departe pe noi astia multi si fara purdey, ne trage o taxa de 1000-2000 Euro si ne imprastiem instant!(Avem destule astfel de fonduri, cu cotizatii mari unde nu are acces oricine)
Scopul asociatiilor nu este de a ramane fara cotizanti, dar nici nu poate fi obligat un administrator nou ca în termen de maximum 90 de zile de la încheierea contractelor de gestionare să deţină un număr de vânători, înscrişi în evidenţele proprii, de cel puţin 50% din numărul maxim de vânători determinat în funcţie de suprafaţa fondului de vânătoare. Sa ii dam un termen de 1 an cel putin si am sa explic si de ce este necesar.
Licitatia este undeva in Aprilie, la sfarsitul lui Iulie trebue obligatoriu cei 50%, suntem in extrasezon, oamenii nu se gandesc inca la vanatoare, habar nu au ca s-a schimbat administratorul pentru ca nimic nu il obliga pe fostul administrator sa il anunte pe puscasul cotizant ca fondul pe care era arondat si-a schimbat administratorul, apoi presiunea exercitata de anumiti indivizi din asociatiile vechi asupra unor membrii face ca omul sa zica " las ca pana in septembrie - octombrie este destul" si uite asa asociatii anoua pierde fondul sau aduce altii membrii din alte parti........., membrii pe care nu ii dorim in grupul nostru.
Totodata, aberatia acestei prevederi vine si ca urmare a faptului ca nu suntem obligati sa fim membrii, pot vana linistit platind ziua de vanatoare, ori in cazul asta?? de ce sa conditionez existenta unui administrator de numarul de membrii?

Despre caini art 19 alin 4, vreau ca atunci cand vad un hoinar pe fondul unde sunt arondat, sa pot lua linistit pusca si sa ii scutesc de suferinta fara fi conditionat de vreo hartiuta in acest sens. Stiu ca asta pare a nu fi ok dar in felul asta poate inteleg si pseudo iubitorii de potai hoinare ca ducand un caine pe un fond de vanatoare nu inseamna ca il salvezi ci doar ii prelungesti agonia si distrugi alte animale!!!
salus
Veteran
 
Mesaje: 423
Membru din: 18 Mar 2010, 16:25

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde Ursus2006 pe 03 Mar 2014, 13:10

salus scrie:Daca un potent financiar administreaza vreun fond de vanatoare, poate linistit sa ne tina departe pe noi astia multi si fara purdey, ne trage o taxa de 1000-2000 Euro si ne imprastiem instant!(Avem destule astfel de fonduri, cu cotizatii mari unde nu are acces oricine)


Mai exista o categorie de potenti financiar. Au membri doar " pe hartie ", adica membri nu platesc nicio cotizatie si nici nu participa la vanatoare.Pe acestia nu-i intereseaza nici cotizatiile de 1500 lei, nici de 1500 de euro. Vaneaza cu cine vor ei.
MELANISM: orice, cu conditia sa fie vopsit de catre doamna Melania!
Avatar utilizator
Ursus2006
Veteran
 
Mesaje: 2473
Membru din: 08 Iun 2005, 17:21
Locaţie: Deva. HD

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde florin.t pe 03 Mar 2014, 14:11

Ce lipseste din lege e evaluarea vanatului (nr.exemplare/specie) la predare si la primire impreuna cu predatorul si primitorul si stabilirea cresterii/scaderii efectivelor in perioada . Nu exista nici o sanctiune pt. cei care intr-un an, doi golesc fondul si apoi renunta la gestionare (din diverse motive "plauzibile").

la art 13 (cel cu pagubele) zice:
" (3)Pentru situaţiile în care atât gestionarul, cât şi proprietarii de culturi agricole, silvice şi de animale domestice şi-au îndeplinit toate obligaţiile pentru prevenirea pagubelor, despăgubirile se suportă de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, din bugetul aprobat cu această destinaţie. "

ceea ce inseamna ca practic despagubiri nu se acorda . De ce ? Presupune ca gestionarul nu si-a facut cota de recolta (ceea ce sigur nu se intampla) si proprietarul trebuie sa-si ingradeasca terenul de x*10 sau *100 ha situat in milocul campului cu gard prin care nu pot trece animalele, ceea ce e imposibil.

Legat de ceea ce scrie mai sus legat de prescriptie, dupa noul cod civil , la unele categorii termenul a scazut la un an. Termenul curge de la data aparitiei datoriei sau de la data ultimei instiintari (daca inainte cu o zi de data prescriptiei se face o instiintare care e transmisa debitorului si exista dovada primirii acesteia termenul se prelungeste cu inca o perioada).
florin.t
Veteran
 
Mesaje: 1227
Membru din: 10 Oct 2005, 09:06
Locaţie: malu' Crisului

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 03 Mar 2014, 15:14

@florin.t subscriu la problemele ridicate de tine.
La partea cu sanctiuni nu am in cap nicio solutie, poate avem pe aici oameni de specialitate care sa vina cu o formula corecta de verificare la predare-primire.
La cea cu despagubirile eu zic ca obligativitatea imprejmuirii este o masura nesimtita mai ales ca multe terenuri se cultiva in mod traditional neingradit. (si stiu cat ma costat sa ingradesc 2,5ha de livada :x )
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde yoghi pe 03 Mar 2014, 20:00

florin.t scrie:Ce lipseste din lege e evaluarea vanatului (nr.exemplare/specie) la predare si la primire impreuna cu predatorul si primitorul si stabilirea cresterii/scaderii efectivelor in perioada . Nu exista nici o sanctiune pt. cei care intr-un an, doi golesc fondul si apoi renunta la gestionare (din diverse motive "plauzibile").

...


si cum ai vrea colegu sa faci evaluarea ? numeri mistretii si iepurii din curte sau din terenul liber ?

Scrie tot in legea asta ""dezbatuta "" ca evaluarea se face dupa observatii,dupa urme sau numarare efectiva ,in perioade diferite ale anului. !
Da evaluarea este subiectiva dar asta nu inseamna intodeauna in minus. Acum se face coret in proportie mult mai mare decat in urma cu 6 ani cand gestionarul era obligat sa plateasca taxe mai mari in functie de nr, animalelor din teren.

In alta oride de idei toata lumea a vrut teren si a oeferit sume uriase pt fondul de vanatoare .Toti stiau ca cotele sunt supraevaluate dar pe niciunul nu interesa acest lucru toti aveau -au in plan repopularea terenului.
Benelli,Krico,Marlin,Deringer,Steyr,Kettner,Winchester,Merkel,
Mauser,FN,Ruger,Liege,Sauer,S&W
Avatar utilizator
yoghi
Veteran
 
Mesaje: 3753
Membru din: 08 Noi 2006, 21:25
Locaţie: Romania

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde vinatorul iscusit pe 03 Mar 2014, 21:37

Referitor la distrugeri, aici ar trebui exista o taxa (timbru)ptr distrugeri ,suplimentar fata de cotizatie, care sa mearga la o autoritate colectata si din ea sa se faca despagubirile ptr distrugeri,;aceasta sarcina nu trebuie sa cada doar in carca asociatiei respective care ar putea intra in faliment daca ar plati singura despagubirile in zona respectiva.taxa ar fi o solidaritate a vanatorilor romani si straini care vaneaza in Romania, platind acest timbru la asociatia unde vaneaza, timbru valabil un sezon de vanatoare, in care proprietarii pagubiti cu asociatia de vanatoare si reprezentant itrsv fac calculul de evaluare a pagubei dupa metode simple preconceput fixate, pe mp de cultura stiind ca pe un ha recolta medie este de....x kg,se calculeaza.
de ce toti vanatorii sa plateasca? Simplu, ptr ca sunt zone, fonduri de vanatoare unde distrugerile sunt foarte mici, iar zone unde sunt foarte mari, s ar face un echilibru!
Cum o sa faca smecherii furaciunea cu aceste despagubiri este o alta discutie.......
dar cam asa ar trebui facut, nu s a facut pana acum ptr ca forul tutelar al vanatorilor nu se implica asa cum trebuie si nu actioneaza anticipand problemele viitoare, el vine cu carpeala si repararea partiala a unui fapt consumat........
vinatorul iscusit
Veteran
 
Mesaje: 421
Membru din: 02 Mar 2008, 17:18
Locaţie: bucuresti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde tehărău pe 03 Mar 2014, 22:01

vinatorul iscusit scrie:Referitor la distrugeri, aici ar trebui exista o taxa (timbru)ptr distrugeri ,suplimentar fata de cotizatie, care sa mearga la o autoritate colectata si din ea sa se faca despagubirile ptr distrugeri,;aceasta sarcina nu trebuie sa cada doar in carca asociatiei respective care ar putea intra in faliment daca ar plati singura despagubirile in zona respectiva.taxa ar fi o solidaritate a vanatorilor romani si straini care vaneaza in Romania, platind acest timbru la asociatia unde vaneaza, timbru valabil un sezon de vanatoare, in care proprietarii pagubiti cu asociatia de vanatoare si reprezentant itrsv fac calculul de evaluare a pagubei dupa metode simple preconceput fixate, pe mp de cultura stiind ca pe un ha recolta medie este de....x kg,se calculeaza.
de ce toti vanatorii sa plateasca? Simplu, ptr ca sunt zone, fonduri de vanatoare unde distrugerile sunt foarte mici, iar zone unde sunt foarte mari, s ar face un echilibru!
Cum o sa faca smecherii furaciunea cu aceste despagubiri este o alta discutie.......
dar cam asa ar trebui facut, nu s a facut pana acum ptr ca forul tutelar al vanatorilor nu se implica asa cum trebuie si nu actioneaza anticipand problemele viitoare, el vine cu carpeala si repararea partiala a unui fapt consumat........


Bine punctat!
Opriți transformarea nulităților în vedete!
http://www.ajvpsbuzau.ro/ro/descriere/
tehărău
Veteran
 
Mesaje: 3477
Membru din: 16 Mai 2009, 19:24

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde florin.t pe 04 Mar 2014, 09:54

yoghi scrie:si cum ai vrea colegu sa faci evaluarea ? numeri mistretii si iepurii din curte sau din terenul liber ?


nu colegu, pur si simplu folosind metode stiintifice cum ar fi cea cu "piete de proba" de exemplu (cum ar trebui sa se faca si nu in birt sau la asociatie, cum se mai procedeaza). Din pacate unii asa ne-am obisnuit sa facem ca normalul pur si simplu a devenit anormal.
florin.t
Veteran
 
Mesaje: 1227
Membru din: 10 Oct 2005, 09:06
Locaţie: malu' Crisului

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde biriuck pe 04 Mar 2014, 10:23

Dupa ce am citit articolul 12 alin 6, m-am intrebat daca nu cumva am trecut prea usor prin primele 10 articole si am neglijat partea legata de dimensiunea fondurilor de vanatoare.
Ne poate da cineva informatii cu privire la aceste reglementari in alte tari europene :?:

Anumite fonduri sunt asa cum sunt azi din cauza acestor restrictii de suprafata. In localitatea mea de exemplu, pot spune cu tarie ca tranzitul animalelor salbatice inspre/dinspre restul fondului este tare redus din cauza naturii reliefului. Practic, exista tranzit mai mare fata de alte 2 fonduri vecine. Deci arondarea zonei la fondul actual s-a facut din pix candva, pe vremuri. :roll:
Cu 3000ha extravilan in zona de deal, culmi clare care sa delimiteze limitele si zona impadurita extinsa, livezi, fanate si parloage eu zic ca ar fi un fond mic dar care ar putea fi foarte bine administrat. E posibil sa pierd din vedere ceva argumente tehnice...
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2694
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde OVI762 pe 04 Mar 2014, 10:41

Noi vorbim de legi si de alte stress-uri si uite pe cine avem prim ministru,seful guvernului,seful mortilor ma-sii.Uitati-va la minutul 10:55.Ponta,da-te-n pu.a mea de sobolan handicapat
https://www.youtube.com/watch?v=O79mzFp ... ata_player
este in noi
OVI762
Veteran
 
Mesaje: 2523
Membru din: 10 Noi 2009, 09:11

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde salus pe 04 Mar 2014, 12:20

Art. 21
(1)Popularea cu exemplare din speciile de vânat inexistente în fondurile de vânătoare din România se poate face numai dacă:
a)anterior acţiunii de populare au fost realizate experimente în România de către sau sub supravegherea unei instituţii de cercetare ori de învăţământ superior cu activitate cinegetică;
b)ulterior experimentelor au fost realizate studii de impact avizate de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură şi aprobate de autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului.
(2)Popularea cu exemplare importante din speciile din fauna de interes cinegetic indigene se realizează pe baza aprobării date de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în baza certificării calităţii genetice a acestora, dată de o instituţie ştiinţifică cu activitatea cinegetică, cu acordul autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului.
(2)Popularea cu exemplare importate din speciile din fauna de interes cinegetic indigene se realizează pe baza aprobării date de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în baza certificării calităţii genetice a acestora, dată de o instituţie ştiinţifică cu activitate cinegetică, cu acordul autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului.

(la data 16-iul-2007 Art. 21, alin. (2) din capitolul III modificat de Art. 1, punctul 3. din Legea 197/2007 )
(3)În funcţie de rezultatul experimentelor şi al studiilor de impact, autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură face propuneri de completare a anexei nr. 1 sau 2, după caz, cu acordul autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului.
Art. 22
(1)Acţiunea de capturare a vânatului viu este admisă în cadrul cotei de recoltă aprobate, prin metode şi mijloace reglementate care nu vatămă exemplarul/exemplarele, numai sub directa îndrumare a personalului de specialitate.
(2)Capturarea exemplarelor de faună de interes cinegetic în scop de cercetare ştiinţifică se poate face şi în perioadele în care vânătoarea este interzisă, cu condiţia eliberării exemplarului/exemplarelor capturat/capturate în teritoriul de unde a/au fost capturat/capturate şi cu înştiinţarea autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului. În acest caz, numărul exemplarelor eliberate nu diminuează cota de recoltă.
Art. 23
(1)În scopul gestionării durabile a faunei de interes cinegetic, se interzic:
a)popularea fondurilor de vânătoare cu exemplare bolnave, degenerate sau provenind din crescătoriile de vânat destinate altor scopuri;
b)păşunatul în păduri;
b)lăsarea animalelor domestice libere sau păşunatul cu acestea în fondul forestier;

(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (1), litera B. din capitolul III modificat de Art. I, punctul 17. din Legea 215/2008 )
c)tulburarea liniştii faunei de interes cinegetic în perioadele de înmulţire şi de creştere a puilor;
(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (1), litera C. din capitolul III abrogat de Art. I, punctul 18. din Legea 215/2008 )
d)înfiinţarea, întreţinerea sau recoltarea culturilor agricole, fără asigurarea protecţiei faunei de interes cinegetic;
e)deţinerea neautorizată în captivitate a exemplarelor din fauna de interes cinegetic;
(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (1), litera E. din capitolul III abrogat de Art. I, punctul 18. din Legea 215/2008 )
f)distrugerea sau degradarea instalaţiilor vânătoreşti de orice fel ori a culturilor pentru vânat;
g)lăsarea liberă a câinilor de vânătoare sau a celor însoţitori de turme sau cirezi în fondurile de vânătoare, altfel decât vaccinaţi sau dehelmintizaţi;
h)circulaţia persoanelor sau a mijloacelor de transport însoţite de câini liberi, legaţi ori captivi, care aparţin altor categorii decât câinii de vânătoare sau însoţitorii de turme ori cirezi, altfel decât vaccinaţi sau dehelmintizaţi;
i)permiterea însoţirii, în fondurile de vânătoare, a turmelor şi cirezilor, precum şi a mijloacelor de transport de orice fel, de câini care nu poartă jujeu;
j)circulaţia, pe fondurile de vânătoare, a persoanelor însoţite de câini, fără a fi purtaţi în lesă, din alte rase decât cele admise la vânătoare în România;
k)permiterea însoţirii turmelor şi cirezilor de către câini însoţitori al căror număr este mai mare de 3 în zona de munte, de 2 în zona de deal şi de 1 la câmpie. În acest număr se includ şi câinii care asigură paza stânei;
l)hrănirea complementară a vânatului, cu încălcarea reglementărilor în vigoare;
m)mutarea de către personal neautorizat a hranei destinate vânatului;
n)distrugerea sau sustragerea hranei destinate vânatului;
o)deteriorarea cuiburilor sau culegerea ouălor păsărilor sălbatice;
(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (1), litera O. din capitolul III abrogat de Art. I, punctul 18. din Legea 215/2008 )
p)nepredarea către gestionar sau către un reprezentant al acestuia, în termen de 7 zile de la momentul găsirii, a coarnelor lepădate de cervide;
q)neanunţarea celei mai apropiate primării despre existenţa în fondurile de vânătoare a unor cadavre de animale din speciile de faună de interes cinegetic;
r)naturalizarea exemplarelor de vânat sau prelucrarea celorlalte produse ale vânatului, altele decât carnea, în scop de comercializare sau ca prestare de servicii, fără ţinerea evidenţei potrivit modelului stabilit de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură;
s)depozitarea în teren sau utilizarea în combaterea dăunătorilor vegetali şi animali ai culturilor agricole sau silvice a substanţelor chimice toxice pentru fauna de interes cinegetic, fără luarea măsurilor de protecţie a acestora;
ş)lăsarea în libertate a animalelor domestice sau a metişilor acestora, în scopul sălbăticirii;
t)lăsarea în libertate în fondurile de vânătoare a exemplarelor din specii de animale sălbatice care nu sunt incluse în anexa nr. 1 sau 2;
ţ)producerea, procurarea, comercializarea şi deţinerea curselor de orice fel destinate capturării sau uciderii vânatului, fără aprobarea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
u)nerespectarea prevederilor referitoare la vânătoare cuprinse în planurile de management şi în regulamentele ariilor naturale protejate, altele decât cele aflate în categoriile pe suprafeţele cărora nu se constituie fonduri de vânătoare;
v)distrugerea materialelor de conştientizare privind fauna de interes cinegetic şi vânătoarea, a indicatoarelor pentru orientarea în fondurile de vânătoare;
w)deranjarea exemplarelor de faună de interes cinegetic în scopul fotografierii sau filmării, în afara traseelor turistice sau a căilor de comunicaţie.
x)incendierea miriştilor şi a tufărişurilor din fondurile cinegetice.
(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (1) din capitolul III completat de Art. I, punctul 19. din Legea 215/2008 )
(la data 25-nov-2008 Art. 23, alin. (1), litera X. din capitolul III abrogat de Art. II, punctul 2. din Ordonanta urgenta 154/2008 )
(11)Prevederile art. 33 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.

(la data 25-nov-2008 Art. 23, alin. (1) din capitolul III completat de Art. II, punctul 3. din Ordonanta urgenta 154/2008 )
(2)Prin derogare de la prevederile alin. (1) lit. b), este permis păşunatul vitelor mari dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
a)suprafeţele pe care se păşunează sunt suprafeţe în care arboretele rezultate prin regenerare naturală au vârsta mai mare de 15 ani sau suprafeţe pe care plantaţiile realizate au starea de masiv încheiată şi înălţime mai mare de 3 metri;
b)nu există păşune comunală.
(3)În situaţiile prevăzute la alin. (2), păşunatul este permis cu acordul scris al gestionarului.
(3)În situaţiile prevăzute la alin. (2), păşunatul este permis cu acordul scris al proprietarului pădurii şi al gestionarului fondului cinegetic.

(la data 13-nov-2008 Art. 23, alin. (3) din capitolul III modificat de Art. I, punctul 20. din Legea 215/2008 )
(4)Pentru asigurarea scopului prevăzut la alin. (1), gestionarii fondurilor de vânătoare sunt obligaţi să predea exemplarele din speciile de faună cinegetică găsite, rănite sau bolnave în fondurile de vânătoare pe care le gestionează, staţionarului care funcţionează în cadrul regiunii de dezvoltare economică.
(5)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (4), gestionarilor fondurilor de vânătoare din care provin exemplarele predate la staţionare nu li se reduc cotele de recoltă aprobate.
CAPITOLUL IV: Exercitarea vânătorii
Art. 24
Vânătoarea este permisă la speciile de interes cinegetic, în condiţiile, în locurile, în perioadele şi cu mijloacele stabilite potrivit prezentei legi.
Speciile de interes cinegetic admise la vânătoare se vânează în numărul, în locurile, în perioadele şi cu mijloacele admise de lege, cu respectarea reglementărilor privind autorizarea, organizarea şi practicarea vânătorii.

(la data 13-nov-2008 Art. 24 din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 21. din Legea 215/2008 )
Art. 25
Speciile de interes cinegetic sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
Art. 26
(1)Perioadele în care se poate practica vânătoarea sunt precizate în anexa nr. 1.
(1)Perioadele în care se poate practica vânătoarea la speciile de mamifere sunt precizate în anexa nr. 1 lit. A.

(la data 13-nov-2008 Art. 26, alin. (1) din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 22. din Legea 215/2008 )
(11)Perioadele în care se poate practica vânătoarea la păsări, inclusiv cele migratoare, stabilite în concordanţă cu prevederile art. 33 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, sunt precizate în anexa nr. 1 lit. B.
(12)Prin excepţie de la prevederile alin. (11), vânătoarea la păsări migratoare în fondurile cinegetice care se suprapun pe teritoriul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunării» începe cu 15 zile mai târziu faţă de datele înscrise în anexa nr. 1 lit. B.

(la data 13-nov-2008 Art. 26, alin. (1) din capitolul IV completat de Art. I, punctul 23. din Legea 215/2008 )
(2)În situaţii de excepţie, motivate de menţinerea biodiversităţii faunei sălbatice şi de păstrarea echilibrului ecologic, bazate pe cercetări ştiinţifice, administratorul împreună cu autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia mediului propun restrângerea sau extinderea perioadei de vânătoare la unele specii de interes cinegetic.
(3)În vederea prelevării de probe biologice necesare stabilirii statusului de sănătate a animalelor sălbatice, administratorul poate aproba, la solicitarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, cu avizul autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului, recoltarea de către gestionarii fondurilor de vânătoare a unor exemplare, în număr limitat, din speciile cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 în orice perioadă a anului.

(la data 16-iul-2007 Art. 26 din capitolul IV completat de Art. 1, punctul 4. din Legea 197/2007 )
Art. 27
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 52 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 51 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 50 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 49 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 48 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 47 din capitolul V din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din capitolul II din Regulament din 2008 )
(la data 03-iul-2008 Art. 27 din capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Art. 2 din capitolul I din Regulament din 2008 )
(1)Vânătoarea se exercită numai de către vânători care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a)posedă permis de vânătoare cu arma;
b)posedă autorizaţii eliberate de gestionar în limitele cotei de recoltă şi ale reglementărilor tehnice privind organizarea şi practicarea vânătorii;
b)posedă autorizaţii eliberate de gestionar;

(la data 13-nov-2008 Art. 27, alin. (1), litera B. din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 24. din Legea 215/2008 )
c)posedă documente care atestă dreptul titularului de a purta şi de a folosi arme destinate pentru vânătoare, eliberate în condiţiile legii;
c)posedă permis de armă tip B;

(la data 13-nov-2008 Art. 27, alin. (1), litera C. din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 24. din Legea 215/2008 )
d)posedă asigurare obligatorie împotriva accidentelor.
(2)Vânătoarea cu şoimi se va reglementa printr-o lege specială.
(2)Vânătoarea cu păsări răpitoare şi vânatul cu arcul se vor reglementa prin lege specială.
(la data 16-iul-2007 Art. 27, alin. (2) din capitolul IV modificat de Art. 1, punctul 5. din Legea 197/2007 )
(la data 13-nov-2008 Art. 27, alin. (2) din capitolul IV abrogat de Art. I, punctul 25. din Legea 215/2008 )
Art. 28
(1)Permisele de vânătoare prevăzute la art. 27 pot fi:
a)permanente;
b)temporare.
(2)Permisele de vânătoare permanente se tipăresc, se înseriază, se gestionează şi se eliberează cetăţenilor cu domiciliul sau rezidenţa în România de către organizaţiile vânătoreşti care au în gestiune fonduri de vânătoare, conform modelului aprobat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(3)Condiţiile pe care un solicitant trebuie să le îndeplinească, cumulativ, pentru a se încadra în una dintre categoriile prevăzute la alin. (2) sunt următoarele:
a)vârsta minimă de 18 ani;
b)să fi efectuat un an de stagiatură sub îndrumarea organizaţiei vânătoreşti care gestionează cel puţin un fond de vânătoare, la care solicită să fie înscris;
c)să fi luat parte la minimum o instruire practică într-un poligon de tir;
d)să fi fost declarat admis la examenul organizat pentru obţinerea permisului de vânătoare permanent, susţinut în faţa unei comisii mixte, constituită din reprezentanţii autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi ai asociaţiilor, uniunilor sau federaţiilor naţionale de profil recunoscute la nivel naţional şi internaţional şi înfiinţate prin lege;
e)în ultimii 3 ani să nu fi săvârşit fapte care sunt încadrate ca infracţiuni, conform prezentei legi.
(4)Permisul de vânătoare temporar se eliberează de către organizaţiile vânătoreşti, la cererea:(4) Permisul de vânătoare temporar se eliberează de către gestionarii fondurilor cinegetice, la cererea:
(la data 03-dec-2010 Art. 28, alin. (4) din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 10. din Ordonanta urgenta 102/2010 )
a)apatrizilor cu domiciliul în străinătate care în ţara de domiciliu sunt vânători şi dacă sunt veniţi în România pentru acţiuni de vânătoare, dacă în ţara de unde vin aceştia vânătorii români pot practica vânătoarea numai pe baza unei licenţe emise de autorităţile competente;
b)cetăţenilor străini care în ţara de domiciliu sunt vânători şi dacă sunt veniţi în România pentru acţiuni de vânătoare, dacă în ţara de unde vin aceştia vânătorii români pot practica vânătoarea numai pe baza unei licenţe emise de autorităţile competente.
(5)Regulamentul pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz şi pentru obţinerea permiselor de vânătoare în condiţiile prezentei legi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(5)Regulamentul pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz şi pentru obţinerea permiselor de vânătoare în condiţiile prezentei legi se aprobă prin ordin al administratorului.

(la data 13-nov-2008 Art. 28, alin. (5) din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 26. din Legea 215/2008 )
(6)Examenul pentru obţinerea calităţii de vânător se organizează anual, pe judeţe, în conformitate cu regulamentul aprobat prin hotărâre a Guvernului.
(6)Examenul pentru obţinerea calităţii de vânător se organizează pe judeţe, în conformitate cu regulamentul aprobat prin ordin al administratorului.

(la data 13-nov-2008 Art. 28, alin. (6) din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 26. din Legea 215/2008 )
Art. 29
Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate care au calitatea de vânător în ţara de domiciliu, atestată prin document specific ţării respective, au dreptul de a practica vânătoarea în România dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 27 alin. (1) lit. b), c) şi d).
Art. 30
(1)Permisul de vânătoare se anulează dacă posesorul lui a săvârşit o faptă sancţionată ca infracţiune de prezenta lege.
(2)Anularea permisului de vânătoare se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
salus
Veteran
 
Mesaje: 423
Membru din: 18 Mar 2010, 16:25

Re: Dezbatere pe lege.

Mesajde florin.t pe 04 Mar 2014, 12:51

acum e acum :

(2)Permisele de vânătoare permanente se tipăresc, se înseriază, se gestionează şi se eliberează cetăţenilor cu domiciliul sau rezidenţa în România de către organizaţiile vânătoreşti care au în gestiune fonduri de vânătoare, conform modelului aprobat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.

nu inteleg de ce permisele de vanatoare permanent nu se tiparesc si se centralizeaza de catre autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de altcineva fara legatura cu o anumita asociatie, si sa scrie pe el ministerul mediului, autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, etc nu AJVPS X, AVPS Y, VPS Z .
Ar mai trebui introdus un articol in lege unde sa se stipuleze ca o persoana este vanator in sensul legii cat timp poseda permis de vanatoare permanent iar permisul de vanatoare permanent este valabil indiferent daca vanatorul este membru sau nu intr-o asociatie , indiferent de numele acesteia, indiferent daca este afiliata sau nu la AGVPS si nu poate fi anulat decat in cazul savarsirii unor fapte de braconaj, pentru a elimina confuzia unora carora le e frica sa plece de la asociatia emitenta la alta sa nu li se anuleze permisul.
florin.t
Veteran
 
Mesaje: 1227
Membru din: 10 Oct 2005, 09:06
Locaţie: malu' Crisului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Unde-i lege nu-i tocmeala!

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 35 vizitatori

Publicitate