Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
4x4 ABC - Alegerea anvelopelor potriviteModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP
88 mesaje • Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
4x4 ABC - Alegerea anvelopelor potriviteCe nu inteleg multi, atat incepatorii in offroad cat si cei cu " ceva km pe coclauri " este ca profilul anvelopei cat si calitatea ei in sine au o importanta majora in performantele masinii. Oricat de puternic ar fi motorul si oricat de performant sistemul de transmisie - puterea sau mai bine zis cuplul - se transmite in sol prin intermediul anvelopei. Logic. Daca nu ai aderenta degeaba ai cuplu, te vei invarti pe loc precum titirezul.
Anvelopele reprezinta mai presus de toate un compromis. Fiecare marca are un raport calitate pret, fiecare profil in parte e destinat unui scop. Din pacate nu s-a inventat - sau cel putin nu a iesit pe piata - anvelopa universala. Cele care exista - asa numitele AT ( all terain ) sunt practic cel mai mare compromis dintre toate . E mediocra pe orice suprafata de teren dar nu e efectiv " BUNA " de nimic. Probabil ca multi si-au pus intrebarea de ce o masina de teren vine "incaltata" din fabrica cu gume HT ( highway track - adica anvelope de SOSEA ). Din acelasi motiv pentru care Mercedes G sau Toyota Landcruiser sau Nisan Patrol pot atinge 180-200 Km / h. Adica destinatia cea mai frecventa a masinii, mai bine spus utilizarea ei majoritara. Producatorul se asigura prin asta ca masina pe care o cumperi are maximul de performanta pe sosea. Ca tu ai cumparat-o s-o bagi in padure sau s-o dai de copaci - e o optiune personala pentru care trebuie sa platesti. Sigur aceste HT sunt total neindicate oricarui tip de offroad. Nu le-a gandit nimeni in senul asta si oricat de performanta ar fi masina va derapa in toate partile sau va ramane impotmolita intr-un noroi de nivelul gleznei. Singurul lucru pe care il poti face e sa abordezi fiecare obstacol " cu gaz " adica cu o inertie suficient de ,mare pentru a-l depasi. Dar aici intervine mult experienta soferului si incepatorii o fac pe riscul / buzunarul lor. In plus, orice sistem de genul diferential autoblocant / blocabil manual sau reductorul cuplat ajuta, dar masina va da mult sub ce POATE . Pasul 2 - ANVELOPELE AT ( all terrain ) http://www.bfgoodrichtires.com/overview ... ko/44.html - ( exemplu ) . Cel care a trecut de la HT la AT va constata de la bun inceput 2 diferente . 1. Masina nu mai merge la fel de bine pe sosea - incep sa scartaie rotile la viraje ...etc. Dar diferenta nu e foarte mare. 2. In teren i se pare deja ca l-a apucat pe Dzeu de-un picior. Masina se comporta mult mai bine, aderenta a crescut simtitor deja poate sa faca unele " fitze " la care inainte nici nu se gandea, pe scurt - deja are masina de teren. Pentru majoritatea oamenilor si in majoritatea situatiilor o masina cu un sistem de tractiune performant " incaltata " cu asa ceva e arhisuficient. Si imbina in mod ideal soseaua cu coclaurile. Pasul 3 - Anvelopele MT ( MUD terrain ) http://www.bfgoodrichtires.com/overview ... /1152.html - ( exemplu ) Deja vorbim despre pasionati de offroad sau macar de cei nevoiti sa parcurga trasee mai dificile cu noroi mare, pietre colturoase etc. Intr-un cuvant anvelope Offroad. Deja diferenta pe sosea e destul de mare, atat ca performante cat si in punct de vedere al nivelului de zgomot. Am ales BF Goodrich pentru raportul excelent calitate / pret. Si in plus pentru ca dintre MT-uri au cel mai mare coeficient de viteza ( se comporta bine pana la 16o km/ h ). Trebuie mentionat faptul ca desi NU sunt caucicuri de sosea se comporta onorabil. Nivelul de zgomot e acceptabil la fel si limitarea de viteza si viraj impusa de profilul agresiv . In offroad poti sa faci cam orice cui ele - personal am mers cu acest profil pe Mercedes G inclusiv la concurs . Atat AT cat si MT cel mai bun raport calitate / pret il au in Romania 2 marci : BF Goodrich si Goodyear. Personal AT- ul mi se pare mai bun la BFG iar MT-ul la Goodyear. In continuare exista profile si mai specializate ( gen Super Swamper sau Rock Crawler ) dar alea deja implica un " fanatism " mult peste medie si consider ca e suficient doar sa le pomenesc. Pana aici am vorbit doar de caucicuri NOI . Foarte populare in RO sunt cele resapate ( de genul Malatesta - Cross country ) care au un cost imbatabil si un profil foarte agresiv ( superior MT-ului in teren ) dar cu dezavantajele de rigoare unor anvelope resapate ( pene dese, dezechilibrate - am avut cauciuc Malatesta care a necesitat 0,5 Kg de plumb pentru echilibrare ) . Bine alese pot fi foarte ok, le-am folosit si le folosesc - dar pe sosea iti trebuie nervi tari ca sa mergi cu asa ceva. UN TRUC EFICIENT - si pe care putini il cunosc si-l folosesc - este presiunea aerului din anvelope. Astfel un profil AT se comporta mediocru in teren la o presiune de 2-2,2 atmosfere dar devine spectaculos pe masura ce " dai aerul afara ". Trucul se poate folosi pe orice cauciuc NOU - ATENTIE !!! NOU!!! LA CELE RESAPATE riscul de dejantare este foarte mare . Cum functioneaza ? Simplu. La un cauciuc umflat pentru sosea suprafata de contact este relativ mica - de unde si lipsa de aderenta. In momentul in care micsorezi presiunea suprafata de contact se dubleaza sau chiar tripleaza - functie de cat aer scoti - si aderenta se mareste spectaculos. Am folosit Goodyear MT in concurs la presiune de 0,5 atmosfere ( la limita dejantarii ) si efectul a fost spectaculos. Sigur, smecheria cu pricina presupune sa scoti aer cand iesi de pe sosea si sa-l bagi la loc atunci ca reintri pe asfalt. Dureaza maxim 15 min cu un compresor ARB montat pe masina ( cca 200 Euro ) dar merita si munca si banii !
aduc la comanda orice tip de anvelopa noua de la cele pt scuter pana la cele mai mari anvelope existente in lume ( ex 3300R-25) ...
in jud Hd o gramada de vinatori si.au incaltat masiniile 4x4 la noi . . . oferim montaj si echilibrat moca +garantie nu as vrea sa va bag asta pe gat , dar pot sa va recomand mai multe anvelope... numai bine...
Sal,
aduci si anvelope resapate cu profil gen Simex? La ce pret? La ce pret aduci Wrangler MT (parca erau de la Good Year)? Ai si alte sugestii? Matteo
Moderatorul de la 4x4 unde e?
au dat baietii spaga ca sa faca afaceri aici.... eu ii spuneam sa mi incalte si mie masina
Sal,
eu te intrebasem de Good Year Wrangler MT. In fine, pot lua si altceva dar am rugamintea sa-mi dai si mie un link unde pot vizualiza profilul anvelopelor propuse de tine. Matteo
Invidios si uracios. Asa, un deal mic nu se pune...
Adi, omul e intr-a 9-a, face si el un leu de vacantza, de la tac-su ! Si se pricepe la gume. MELANISM: orice, cu conditia sa fie vopsit de catre doamna Melania!
o sa incerc sa caut un link , iar cele nokian si michelin iti pot face poza ca sunt pe stoc .. noi folosim la masiniile 4x4 anv nokian ( la o toyota hilux si un mitshubisi ) si se comporta bine... mai ales in excursiile la munte si pe traseele accidentate ursus poate sa spuna
Scuze , nu am putut face poze azi pt ca mi s.au descarcat bateriile de la aparat. promit maine!
la anv de 225 ... nu am gasit nimic la furnizori , mai incerc pe joi- vineri ... , dar siigur o sa gasim nokian ( made in finlanda) cu profilul cae se poate vedea cand o sa pun pozele!
Nokian au fost, sunt si vor fi anvelope de iarna, de zapada. Mai mult, sunt cotate a fi cele mai bune de acest tip, facute intr-o tara unde mergi mai mult pe zapada decat pe orice alceva. NU de noroi sau sosea sau orice altceva.
au venit ploile si inca nu mi-am gasit anvelopele adecvate . Am vrut neaparat BF Goodrich , dar se pare ca sunt sanse putine sa gasesc dimensiunea de care am eu nevoie : 225/70 R17 . Am vazut si pe cele de la Nokian , dar mi se par prea "subtiri" !
Exista posibilitatea sa pun alte dimensiuni , pe care le pot gasi in oferta BF Goodrich ??? 20
16 12 22LR 222RemMag 6,5x57 6,5x65 8x57 9,3x62
da cu siguranta da, dar trebuie tinut cont in principal de dimensiunile rotii standard pe care o are masina din fabrica !!! Atentie !!! roata = janta+cauciuc+dimensiunea J a jantei + distanta intre prezoane.... important de asemenea de stiut ca diferitele cauciucuri vor modifica greuitatea unei roti, uneori semnificativ, ceea ce duce la dinamica schimbata la un autovehicul.... uite un calculator care iti compara diametrul total al rotii "stock" pe masina si iti poti selecta de alte dimensiuni de cauciucuri, eventual cu alte jante merg pe acelasi autoturism... atentie insa si la restul detaliilor, sunt importante !!! http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
BF gasesti foarte greu . si noi am avut ceva comenzi pt masinile din campinatul national de off-roud, dar nu am gasit ,sau ce am gasit am gasit din nimereala. Pt suv-uri si jeep-uri cu jenti pe 17 am vandut foarte multe cauciucuri de la GoodYear. daca aud ceva de BF te anunt.
arata-mi un model de la goodyear , AT sau MT ! 20
16 12 22LR 222RemMag 6,5x57 6,5x65 8x57 9,3x62
John, Goodyear MT sunt cel putin la fel de bune ca si BFG. In plus au armatura laterala de kevlar - asa ca nu mai stai cu teama ca ti le taie pietrele. Asta e cea mai frcventa pana in offroad. Eu am folosit si Goodyear si BFG MT . Pe sosea sunt mai bune BFG- au indice de viteza mai mare, in teren mai ok Goodyear.
Am priceput , dar ce marime gasesc ? Eu am 225/70 R17 , au asa ceva cei de la Goodyear ? daca nu au ,cu ce marime as putea sa le inlocuiesc ? 20
16 12 22LR 222RemMag 6,5x57 6,5x65 8x57 9,3x62
88 mesaje • Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 28 vizitatori |
Publicitate
|