Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 29 Apr 2024, 01:56

Propunere regulament practicare vanatoare

Modificari recente ale legilor legate de vanatoare

Moderatori: biriuck, liviur

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde the_mav pe 25 Mai 2015, 11:39

laurul scrie:Pe langa acest gen de puncte de vedere, pertinente de altfel, pe care nu cred ca le rasfoieste nimeni.... cred ca pichetarea institutiei care se ocupa de orice, numai de mediu nu, ar fi o solutie.
Spunea un antevorbitor mai devreme....amatori care nu au avut niciodata zapada in cizme..... :oops: :oops: :oops:

da, dar daca SIGUR nu vor iesi cati au iesit nemtii in strada, si daca pichetezi institutia in vreo 15-16 oameni o sa vina portarul sa iti spuna "Cu colindul mai la iarna, e prea devreme acum" :oops: :? :oops:
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3348
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 25 Mai 2015, 12:28

the_mav scrie:
laurul scrie:Pe langa acest gen de puncte de vedere, pertinente de altfel, pe care nu cred ca le rasfoieste nimeni.... cred ca pichetarea institutiei care se ocupa de orice, numai de mediu nu, ar fi o solutie.
Spunea un antevorbitor mai devreme....amatori care nu au avut niciodata zapada in cizme..... :oops: :oops: :oops:

da, dar daca SIGUR nu vor iesi cati au iesit nemtii in strada, si daca pichetezi institutia in vreo 15-16 oameni o sa vina portarul sa iti spuna "Cu colindul mai la iarna, e prea devreme acum" :oops: :? :oops:

Din pacate nu te pot contrazice decat cu cifra.... vreo 25-30 asa
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde tehărău pe 25 Mai 2015, 12:48

Ce a fost de comentat, s-a comentat si argumentat. Sper sa produca si efecte. Felicitari @alexbanulescu, felicitari pentru initiativa. @Laurul, poate in ceva vreme vom putea sa scapam de motivele dezbinarii, marunte in general, si sa putem sa aratam ca nu suntem 10-30, ci mai multi. Si cu ceva in cap :wink:
Opriți transformarea nulităților în vedete!
http://www.ajvpsbuzau.ro/ro/descriere/
tehărău
Veteran
 
Mesaje: 3477
Membru din: 16 Mai 2009, 19:24

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde vinatorul iscusit pe 25 Mai 2015, 17:46

the_mav scrie:
laurul scrie:Pe langa acest gen de puncte de vedere, pertinente de altfel, pe care nu cred ca le rasfoieste nimeni.... cred ca pichetarea institutiei care se ocupa de orice, numai de mediu nu, ar fi o solutie.
Spunea un antevorbitor mai devreme....amatori care nu au avut niciodata zapada in cizme..... :oops: :oops: :oops:

da, dar daca SIGUR nu vor iesi cati au iesit nemtii in strada, si daca pichetezi institutia in vreo 15-16 oameni o sa vina portarul sa iti spuna "Cu colindul mai la iarna, e prea devreme acum" :oops: :? :oops:



Ba nu i aşa, daca aveți (a ți avut) "apa in cizme" când o fi sa fie, aduci cu tine 4 vanatori (sau altii) cati sunt pe autorizatia in grup restrans, si Forumisti asa câti si cum suntem suntem, sa vezi ce forta aratam, ;nu subestimati calitatea vanatorului ajuns cu cuțitul la os!
vinatorul iscusit
Veteran
 
Mesaje: 421
Membru din: 02 Mar 2008, 17:18
Locaţie: bucuresti

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 25 Mai 2015, 17:57

Iscusitule, cutitul a trecut de os si piciorul se mai tine intr-o piele.....iar vanatorimea moare de grija ciocarliei. :? :? :?
In Germania , luau ministerul pe sus si-l faceau insula pe Rin. :evil:
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde dr_fani2000 pe 26 Mai 2015, 08:34

La Art. 4 (1), se specifică printre altele şi obligativitatea pentru organizatorii acţiunilor de vânătore de a utiliza SIGAV. Punctul de vedere al asociaţiei este că nu putem obliga organizatorii acţiunilor de vânatoare să utilizeze SIGAV deorece aceştia nu sunt în toate cazurile angajaţi ai asociaţiei şi nu îi putem constânge să folosească acest sistem informatic. Ca şi precizare suplimentară, în cazul vânătorilor colective oricare dintre participanţii la acţiunea de vânatoare pot îndeplini calitatea de organizator.
În CAP. 2, subcapitol II, art. 7 alin. (4), se precizează că organizatorul acţiunii de vânătoare trebuie să folosească un ,,device mobil conectat la internet “, prin intermediul căruia trebuie să intoducă toate datele referitoare la acţiunea de vânătoare ,,după terminarea acesteia”. Acest lucru nu poate fi posibil deoarece nu toţi vânătorii au acces la internet şi nici asociaţia nu poate condiţiona membrii săi vânători să deţină la domiciliu sau pe diverse aparate conexiune la serviciul de internet. Divce-ul mobil nu este descris în prezentul Regulament şi nu se face niciun fel de precizare cu privire la cine îl va distribui şi costurile ce vor implica achiziţionarea acestuia. Prin achiziţionarea acestor echipamente ascociaţiile vor fi obligate la cheltuieli suplimentare.
Art. 10 prevede că autrizaţiile de vânătoare individuale au o valabilitate de 24 ore. Acest lucru nu face altceva decâ să îngrădescă dreptul la vânătoare, motivaţiile fiind simplu de dedus: în cazul în care gestionarul are în gestiune fonduri cinegetice în mai multe judeţe ar fi obligaţi să îşi deschidă puncte de lucru în fiecare judeţ în care gestionează, ceea ce ar obliga gestionarul la cheltuieli suplimentare. În cazul vânătorii la CERB, CAPRĂ NEAGRĂ, când vânătoarea se desfăşoară în zone greu accesibile şi nu este posibil ca vânătorul să coboare zilnic din munte pentru reînnoirea autorizaţiei, dispoziţiile noului regulament limitează astfel defăşurarea acţiunii de vânătoare.
Art. 13 alin. (3), din acelaşi capitol şi subcapitol, face referire la posibilitatea ca atribuţiile organizatorului acţiunii de vânătoare să fie preluate de oricare dintre personele înscrise în autorizaţie, prin însuşirea sub semnătură a acestei calităţi. Acest lucru nu este posibil deoarece ar intra în contradicţie cu prevederile aceluiaşi regulament (art. 7 alin (4) din acelaşi capitol şi subcapitol).
Art. 11 precizează că deţinătorul autorizaţiei individuale poate fi însoţit în fodul cinegetic de un singur invitat, fără a se face precizarea dacă acesta poate să aibă sau nu armă asupra sa, fapt care lasă loc de interpretare, raplortat la prevederile regulamentului actual care fac referire în mod expres la acest aspect. Fără o precizare clară, vor exista situaţii în care vom avea doi vânători în baza aleleiaşi autorizaţii în fondul cinegetic, unul având calitate de titular al autorizaţiei şi un altul în calitatea de invitat.
Art. 161 alin.(1) face referire la vânatul rănit şi recuperarea acestuia. Luând ca atare textul regulamentului înţelegem că recuperarea vânatului se face în baza aceleiaşi autorizaţii, în care organizatorul este obligat să menţioneze specia şi sexul animalului rănit, sens în care ne punem o singură întrebare, respectiv cum va duce la îndeplinire acestă obligaţie organizatorul vânătorii colective la mistreţ, la care participă un număr mai mare de vânători, iar cel care a rănit vânatul nu este organizatorul? Un alt aspect care nu este clarificat de textul regulamentului este acela cu privire la cine are dreptul să recupereze vânatul rănit, persone care au participat în ziua precedentă la vânătoare sau pot participa şi alţi vânători? Cei care vor participa la recuperarea vântului rănit unde vor fi înscrişi şi cine va fi organizatorul acestei acţiuni ?
Art. 13 alin. (1) din prezentul regulament prevede că autorizaţia colectivă dă dreptul de a practica vânătorea unui grup de minimum două, maximum 25 persoane, iar în Anexa 4 a aceluiaşi regulament care face referire la metodele de vânătore pentru specia mistreţ, metoda de vânătoare la pândă care dă dreptul unei întregi grupe de vânătore (maximum 25 vânători), să practice vânătoare la pândă. Această prevedere dacă ar fi aplicată nu oferă posibilitatea organizatorului să deţină controlul asupra acţiunii de vânătore şi sporeşte riscul producerii unor accidente.
Din textul prezentului regulament, art. 5 alin. 2 şi 3, reiese că vor exista două tipuri de autorizaţii individuală (AI) şi colectivă (AC), iar din Anexa 2 înţelegem că autorizaţia AC este valabilă doar o singură zi, atunci ne punem întrebarea firească cu privire la autorizaţiile coletive în grup restrâns, care este motivaţia care stă la baza eliminării acesteia, de ce se încearcă îngrădirea dreptului la vânătoare a membrilor vânători ai unei asociaţii. Nu înţelegem de ce trebuie să forţăm vânătorii să participe la vânătorile colective dor într-o singură zi după care forţaţi de regulament să se prezinte la sediul asociaţiei pentru a ridica o nouă autorizaţie. După cum bine ştim vânătorea la pasaj se desfăşoară dimineaţa şi seara, puneţi-vă în situaţia unui vânător care doreşte să participle la vânătoare seara şi dimineaţa, pentru seară are autorizaţie, dar pentru dimineaţă nu. Acest lucru nu duce la îngrădirea dreptului de vânătoare, nu duce la transformarea asociaţiilor în instituţii cu program non-stop pentru satisfacera nevoilor de autorizaţii a membrilor săi ?
Cam aşa stau lucrurile cu noul Regulament, o tâmpenie mai mare nu cred că se putea realiza în cadrul ministerului, cei care au creat acest Regulament nu au nici o legătură cu realitatea. Sunt de părere că ar trebui aşteptat să apară noua lege a vânătorii şi apoi să se întocmească acest regulament.
dr_fani2000
Nou membru
 
Mesaje: 58
Membru din: 24 Feb 2009, 09:54

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde radubichis pe 26 Mai 2015, 09:23

Se pare ca cei care au redactat acest regulament , au mintea odihnita ,nu au nici o legatura cu vanatoarea ,l-au redactat fara sa consulte actuala lege a vanatorii sau cea care este acum in dezbatere .Sunt dintre miile de specialisti care din lipsa de activitate ne complica viata
. Regulamentul este restrictiv ,abuziv si se potriveste cu cu vanatoarea ca nuca cu peretele
Avatar utilizator
radubichis
Veteran
 
Mesaje: 1761
Membru din: 31 Aug 2006, 10:23
Locaţie: Hunedoara

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 26 Mai 2015, 09:54

...in trei randuri, tot adevarul....
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde biriuck pe 26 Mai 2015, 10:32

@Laur si @radubichis Asa simtitm toti insa nu este suficient.

Fiecare lucru spus contra/pro trebuie argumentat si trimis frumos intr-un mail la adresa postata pe acel site.
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2699
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 26 Mai 2015, 10:34

biriuck scrie:@Laur si @radubichis Asa simtitm toti insa nu este suficient.

Fiecare lucru spus contra/pro trebuie argumentat si trimis frumos intr-un mail la adresa postata pe acel site.

Am trimis deja....
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde cristian pe 26 Mai 2015, 11:57

Autorizatiile de vanatoare individuale au termen de valabilitate 1 zi (art.10), la cele colective nu se precizeaza (art.13). Autorizatiile colective nu mai sunt de doua tipuri A si B. Armele basculante se incarca cu teava in jos (pentru colegul care nu stia cum sa-si incarce carabina basculanta).
IJ 43 EM 12/70 ,Ejectoare, Dreapta 0.5 shock, Stanga 1.00 shock
cristian
Veteran
 
Mesaje: 328
Membru din: 12 Iun 2006, 19:19
Locaţie: Bucuresti

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 26 Mai 2015, 12:10

Si nu se pune mana pe gura tevii !!!
No, no, no!
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde dr_fani2000 pe 26 Mai 2015, 15:10

cristian scrie:Autorizatiile de vanatoare individuale au termen de valabilitate 1 zi (art.10), la cele colective nu se precizeaza (art.13). Autorizatiile colective nu mai sunt de doua tipuri A si B. Armele basculante se incarca cu teava in jos (pentru colegul care nu stia cum sa-si incarce carabina basculanta).

Colegule nu face referire la art. 13 la perioada de valabilitate a autorizatiei colective, dar daca te uiti la anexa 2 pe modelul de autorizatie prezentat acolo ai sa gasesti urmatorul text,, este autorizat sa organizeze si sa conduca vanatoare, in conditiile legii, in data..........", nu cred ca exista loc de interpretare in acest caz. Vanatoarea colectiva se va desfasura intr-o singura zi.
dr_fani2000
Nou membru
 
Mesaje: 58
Membru din: 24 Feb 2009, 09:54

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde alexbanulescu pe 26 Mai 2015, 15:40

Autorizatia colectiva se elibereaza si acum tot pentru o zi si in baza actualului regulament.
Art. 15. -

(1) Autorizaţiile de vânătoare colective tip B se eliberează pe numele unui organizator de vânătoare, care poate fi o persoană ce deţine calitatea de vânător sau o persoană de specialitate angajată şi împuternicită de gestionar.

(2) Termenul de valabilitate al autorizaţiilor de vânătoare colective în grup mare este de o zi.

(3) În lipsa titularului de autorizaţie, atribuţiile şi răspunderile acestuia pot fi preluate de oricare dintre vânătorii participanţi la acţiune, prin însuşirea sub semnătură a calităţii de organizator.

Doar la autorizatia colectiva de tip A(grup restrains) este de cel mult 30 de zile.
@cristian Stiu cum se incarca arma, multumesc. Ideea era de a sublinia incapacitatea "legiuitorului" de a scrie un text care sa nu lase loc la interpretari.
alexbanulescu
Membru activ
 
Mesaje: 78
Membru din: 26 Iun 2012, 08:51
Locaţie: Popesti-Leordeni, Ilfov

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde the_mav pe 26 Mai 2015, 15:43

acest "doar la grup restrans..." face diferenta, stimate domn!
pt ca daca trece acest regulament si vei dori sa iesi in 2 cu un prieten si 2 caini, iti trebuie autorizatie de grup. ce sa vezi: valabila doar o zi dupa noul regulament!
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3348
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde danut_s pe 26 Mai 2015, 17:07

In situatia asta gestionarul (ma refer la ajvps)nu va face fata numarului mare de vanatori, care vor veni atat sa ridice autorizatia ,cat si sa o aduca pe cea veche,o sa fie coada mai rau ca pe vremea lui nea Nicu la paine.Asa ca o zi o dedicam ridicari aut una sa vanam,si alta sa o aduca pe cea expirata,din an in an ne ingradesc si mai tare dreptul de a vana.In jud Buzau anul trecut pe fondul Amara a fost o cota de 800 de garlite mari ,iar anul acesta 150 de bucati.
danut_s
Membru important
 
Mesaje: 174
Membru din: 07 Aug 2009, 16:12
Locaţie: buzau

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde plesaemil pe 26 Mai 2015, 18:20

Am trimis si eu un document cu propuneri de modificare a regulementului la adresa afisata pe situl MMAP. Sa vada si CRETINII DE LA MINISTER (ce oameni fac legile in tara asta!!!!!????? :shock: :shock: :shock: ) ca nu suntem o masa de ignoranti!!! Din cate am inteles (itrsv!!!) regulamentul va fi aprobat dar totusi cu ceva modificari. Cred ca depinde doar de noi sa nu-i lasam sa ne calce in picioare si sa ne transforme in infractori!
plesaemil
Membru activ
 
Mesaje: 69
Membru din: 15 Mai 2010, 21:39

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde cata.pete pe 26 Mai 2015, 18:21

Mergem la Bucuresti in week-end?
cata.pete
Membru activ
 
Mesaje: 98
Membru din: 06 Aug 2009, 21:58

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde cata.pete pe 26 Mai 2015, 18:26

Q= (ce oameni fac legile in tara asta!!!!!????? :shock: :shock: :shock: )

A= Gratiela Leocadia Gavrilescu!
cata.pete
Membru activ
 
Mesaje: 98
Membru din: 06 Aug 2009, 21:58

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde jon2004 pe 26 Mai 2015, 22:33

cata.pete scrie:Mergem la Bucuresti in week-end?


Ar trebui in cursul saptamanii sa-i vedem pe cei ce "lucreaza" la aceste modificari .
20
16
12
22LR
222RemMag
6,5x57
6,5x65
8x57
9,3x62
jon2004
Veteran
 
Mesaje: 1743
Membru din: 19 Aug 2004, 12:04
Locaţie: BARLAD,VASLUI

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde biriuck pe 26 Mai 2015, 23:12

Cred ca am fi prea putini si efectul nu ar fi cel scontat. Poate in aproximativ un an vom fi copti si pentru astfel de actiuni :mrgreen:
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2699
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde jon2004 pe 27 Mai 2015, 05:43

Daca din fiecare judet ar veni cate 10 persoane , ar fi vreo 400 , destui pentru un semnal de alarma . Cu implicarea agvps , se pot strange usor acest numar .
20
16
12
22LR
222RemMag
6,5x57
6,5x65
8x57
9,3x62
jon2004
Veteran
 
Mesaje: 1743
Membru din: 19 Aug 2004, 12:04
Locaţie: BARLAD,VASLUI

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 27 Mai 2015, 07:33

Cu o implicare reala din partea avps, numarul ar putea usor sa fie mai mare.
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde catalin.vrabie pe 27 Mai 2015, 10:00

Am trimis si noi punct de vedere la minister.
Stiu ca unele opinii ale noastre vor da nastere la discutii, insa va rog sa fie argumentate si nu "ideologice".

Catre,
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor
Directia Generala Paduri


In atentia domnului Stan Tiberius

Avand in vedere publicarea, spre dezbatere publica, a Proiectului de Ordin pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea, organizarea si practicarea vanatorii in Romania, va solicitam sa analizati cateva puncte de vadere exprimate pe acest subiect. Mentionam faptul ca intelegem considerentele care au stat la baza elaborarii acestui Regulament, insa unele prevederi vor fi imposibil de respectat sau vor transforma vanatoarea, de altfel o activitate relaxanta si placuta, intr-o activitate extrem de incarcerata in obligatii si proceduri greoaie, lucru ce nu este, dupa opinia noastra, benefic nici statului roman si nici vanatorilor din tara noastra.
Totodata, consideram ca acest sistem SIGAV ar trebui , in prima faza, testat pentru o singura specie, de catre toate asociatiile de vanatoare, identificate eventuale sincope sau lacune de procedura sau ale sistemului, si apoi implementat la nivel general, daca opinia majoritara va fi favorabila.
Asadar, va rugam sa luati in considerare urmatoarele:
1. Art. 7 alin. (4) prevede obligatia organizatorului de a completa in autorizatia de vanatoare, cu pixul, datele despre vanatul recoltat, dar, in acelasi timp, de a completa aceste date si in SIGAV. Aici sunt 2 aspecte ce trebuie luate in calcul:
a) obligatia implicita a organizatorului de a detine si utiliza (consideram ca acest lucru va fi extrem de dificil pentru un vanator de peste 55-60 de ani, din mediul rural, cu actualul nivel de pregatire tehnologica existent in Romania anului 2015) un terminal („device mobil”) conectat la internet.
b) posibilitatea efectiva de a utiliza acest terminal in zone fara semnal GSM. Mentionam aici ca mare parte din zonele de munte, unde se realizeaza cu precadere vanatoarea de cerb, capra neagra, urs, sunt zone indepartate de asezarile umane si lipsite de acoperire GSM.
Avand in vedere aceste 2 argumente, va solicitam ca obligatia inregistrarii in SIGAV a rezultatelor vanatorii sa fie prevazuta doar pentru personalul angajat al gestionarului sau imputernicit, in mod special si punctual, de acesta. Deasemenea, va propunem completarea art. 7 alin. 4 in felul urmator: „... dupa terminarea vanatorii sau in momentul in care reteaua GSM permite aceasta operatiune”.
2. Art. 8 alin (1) prevede faptul ca autorizatia individuala se elibereaza unei singure persoane ... pentru un singur exemplar ....”. Din experienta va pot spune ca aceasta prevedere nu face decat sa ingreuneze sarcina emitentului autorizatiei, a organizatorului si a vanatorului. Daca, atat emitentul autorizatiei cat si vanatorul, doresc ca intr-o zi sa se recolteze mai multe exemplare de vanat din aceeasi specie (lucru extrem de intalnit in practica in cazul vanatorilor individuale), vor trebui emise mai multe autorizatii avand acelasi beneficiar si pentru aceeasi specie. Va propunem asadar, eliminarea din textul alin. (1) al art. 8 a sintagmei „pentru un singur exemplar” intrucat instruirea vanatorului se face o singura data (chiar daca se semneaza 3 sau 4 autorizatii), persoanele care participa la vanatoare sunt aceleasi pe toate cele 3-4 autorizatii, perioada este aceeasi pe toate cele 3-4 autorizatii, specia de vanat este aceeasi, si permiterea inscrierii in autorizatie a unui numar nelimitat de exemplare (maxim numarul aprobat ca si cota de recolta sau numarul de exemplare ramase de recoltat la momentul emiterii autorizatiei) cu mentionarea crotaliilor aferente. Recunosc ca nu am identificat, din practica, niciun motiv intemeiat ca aceasta prevedere sa ramana asa cum este acum.
3. Art. 8 alin. (4) prevede faptul ca „autorizatiile de vanatoare individuale se elibereaza: a) vanatorului solicitant si sunt valabile numai daca acesta este insotit de personalul cu atributii de paza si de ocrotire a vanatului pe fondul de vanatoare respectiv sau de o persoana din structura de organizare a gestionarului imputernicita de acesta”.
Avand in vedere argumente practice, pe care le vom expune mai jos, va propunem, pentru art. 8 alin (4) lit a) urmatorul text:
„a) personalului cu atributii de paza si de ocrotire a vanatului de pe fondul de vanatoare respectiv sau unei persoane din structura de organizare a gestionarului imputernicita de acesta. Acestia au calitatea de organizator si se inscriu in autorizatie.”
Argumentele pentru aceasta modificare sunt:
a) asigurarea unui control total asupra actiunilor de vanatoare, avand in vedere faptul ca autorizatia se afla in permanenta la reprezentantul gestionarului
b) autorizatia de vanatoare este un document care are incidenta numai asupra actiunilor de vanatoare din cadrul fondului cinegetic, transportul vanatului doborat putandu-se realiza si numai in baza crotaliilor aplicate in momentul in care vanatul este doborat.
c) aceasta reglementare ar constitui si un argument solid pentru ca sistemul SIGAV sa fie operat doar de catre personalul cu atributii de paza si de ocrotire a vanatului de pe fondul de vanatoare respectiv sau de catre o persoana din structura de organizare a gestionarului imputernicita de acesta, restrangandu-se astfel extrem de mult aria celor care ar trebui sa detina si sa utilizeze un terminal conectat la internet.
d) in actuala forma a regulamentului autorizatia este valabila numai daca recoltarea vanatului se face in prezenta reprezentantilor gestionarului, deci este inutil sa emitem autorizatia vanatorului doar pentru ca acesta sa o poarte asupra lui, neputand sa o utilizeze decat in prezenta persoanelor mentionate mai sus
e) art. 45 alin. (1) prevede obligatia gestionarilor fondurilor de vanatoare de a recupera toate autorizatiile de vanatoare eliberate. Daca mentinem aceasta obligatie, trebuie sa o corelam cu asigurarea mijloacelor de realizare a acestei obligatii. Astfel, legal, gestionarul nu poate trage la raspundere si nu poate aplica sanctiuni disciplinare decat angajatilor acestuia, si nu vanatorilor asociati in cadrul asociatiei de vanatoare.
4. Termenul de valabilitate al autorizatiilor de vanatoare individuale este de maximum 24 de ore, cu specificarea datei si orei de inceput/sfarsit al actiunii de vanatoare.
Aceasta reglementare va fi aproape imposibil de realizat. Va rog sa tineti cont ca, prin specificul ei, vanatoare la speciile care se recolteaza in baza autorizatiilor individuale, este o vanatoare care dureaza mai multe zile. Capriorul, cerbul, capra neagra, mistretul sunt animale extrem de precaute. Statistica arata ca, in marea majoritate a cazurilor, reusita unei astfel de vanatori intervine dupa cateva zile de incercari, cateva zile de vanatoare continua. Practic, mentinerea unei astfel de prevederi ar face imposibila recoltarea acestor specii de vanat, avand in vedere ca sediul gestionarului (si totodata locul unde se interogheaza SIGAV si se emite autorizatia) este, de multe ori, la zeci de kilometri distanta de locul unde se desfasoara vanatoarea.
Mai mult, majoritatea actiunilor de vanatoare se desfasoara la sfarsit de saptamana, ceea ce ar insemna ca gestionarul sa plateasca un functionar care sa fie non-stop la dispozitia acestuia pentru a interoga SIGAV si a emite autorizatii.
Asadar, va propunem ca atat autorizatiile individuale cat si cele colective (avand in vedere ca s-a renuntat la autorizatiile colective in grup restrans) sa fie emise pentru o perioada de maxim 7 zile (poate fi si o zi daca gestionarul decide in acest fel), termen pe care il consideram suficient pentru desfasurarea vanatorii in conditii normale, si in acelasi timp, destul de exigent fata de vanator. Totodata, acest termen de 7 zile va scade considerabil numarul de interogari in SIGAV, care, in varianta actuala a regulamentului, ar fi mult mai multe. Majoritatea interogarilor fiind fara finalitate, in varianta cu 24 de ore nerealizandu-se recoltarea vanatului, si tinand cont de rolul principal al sistemului de a tine evidenta in timp real a vanatului recoltat, consideram ca o perioada de 7 zile contribui major la acceptarea mai facila a sistemului de catre cei care ar trebui sa-l utilizeze.
5. Art. 11 teza a doua prevede ca „Persoana autorizata poate fi insotita in fondul cinegetic de un singur invitat al acestuia”. Termenul de „invitat” este imprecis si lasa loc de interpretari. Va solicitam sa identificati o modalitate de a defini cat mai precis „invitatul” si faptul ca poate sau nu sa detina asupra sa arma de vanatoare.
6. Art. 12 alin (1) prevede posibilitatea ca personalul cu atributii de paza si de ocrotire a vanatului de pe fondul de vanatoare respectiv sau persoana din structura de organizare a gestionarului imputernicita de acesta sa recolteze mai multe exemplare de vanat in baza unei autorizatii individuale, pentru vanatul considerat pradator. Consideram ca ar fi benefic ca aceasta exceptie (daca nu se pune in aplicare solicitarea noastra de la punctul 2) sa fie extinsa si la nivelul vanatorilor, intrucat si vanatorii realizeaza actiuni de combatere a pradatorilor pe raza fondului de vanatoare.
7. Art. 13 alin. (1) prevede faptul ca „autorizatia de vanatoare colectiva da dreptul de a practica vanatoarea unui grup de minimum doua si maxim 25 de persoane prevazute la Art. 7 alin (2)...”. Coroborand aceasta prevedere cu definitia vanatorii de la art. 1 al acestui regulament, se deduce ca in acest numar de maxim 25 de persoane intra si gonasii, intrucat acestia desfasoara actiunile de „starnire, urmarire, haituire” in cadrul unei vanatori „la goana”. Avand in vedere aceste aspecte, consideram ca este important sa se clarifice, din punct de vedere legal, calitatea legala gonasilor ca participanti la actiunile de vanatoare colective si daca acesti sunt sau nu inclusi in numarul maxim de persoane ce pot fi inscrise in autorizatia de vanatoare colectiva, indiferent de rubrica la care sunt inscrisi.
8. Va solicitam completarea Art. 13 alin (4) in sensul introducerii in enumerarea speciilor ce pot fi recoltate in baza autorizatiei de vanatoare colectiva, a cerbului comun – femela si a capriorului – femela, prin similitudine cu cerbul lopatar – femela, pentru care vanatoarea in baza autorizatiei colective este permisa.
9. Consideram ca sintagma „si sexul” ar trebui eliminata din textul Art. 16 indice 1 alin. (1), intrucat acesta nu poate fi determinat cu acuratete, in momentul executarii focului si ranirii, la toate speciile de vanat. (de ex. La mistret la goana, situatie in care apar cele mai frecvente raniri ale vanatului).
10. Art. 20 prevede obligatia inscrierii in fisa de evaluare a trofeului conventional a unei serii de crotaliu diferita de cele alocate in momentul autorizatii vanatorii. Consideram aceasta procedura greoaie si inutila, intrucat pentru exemplarul respectiv a fost autorizata vanatoarea si s-au alocat deja crotalii in momentul eliberarii autorizatiei de vanatoare. Asadar va solicitam eliminarea in intregime a acestui articol.
11. Art. 22 prevede ca „la actiunile de vanatoare pot asista observatori, invitati si candidati la dobandirea permisului de vanatoare”. In acelasi timp, art. 53 prevede obligatia organizatorilor de a instrui „particpantii la vanatoare (vanatori, gonasi, candidati la permisul de vanatoare, etc)...”. Coroborand cele 2 articole, va propunem armonizarea art. 22 prin inlocuirea cuvantului „asista”, care implica, prin definitie, pasivitate si neimplicare, cu termenul „participa”, care reflecta mai fidel realitatea unei actiuni de vanatoare coleciva, si, totodata, completarea acestuia in sensul includerii in enumerare a termenului „gonasi”.
12. In cadrul capitolului 4 - Organizarea si practicarea vanatorii, va solicitam sa luati in considerare obligatia tuturor vanatorilor, participanti la actiunile de vanatoare colectiva, de a detine si utiliza un mijloc de comunicare radio (statie emisie-receptie) care sa permita acestora comunicarea rapida si eficienta in timpul vanatorii. Aceasta obligatie exista in unele state din Uniunea Europeana (de ex. Suedia). Mai mult, statistica indica faptul ca introducerea in legislatie a unei astfel de masuri a condus la diminuarea drastica a accidentelor de vanatoare. Pe langa argumentul privind securitatea participantilor la vanatoare (si cunoastem cu totii faptul ca in ultima perioada numarul accidentelor la vanatoare a crescut) aceasta masura ar contribui major la organizarea in conditii optime a actiunilor de vanatoare colectiva.
13. Consideram ca sintagma „cu sau fara chematori, admise de lege” din definitia vanatorii individuale de la art 25 lit A trebuie eliminata din textul articolului, intrucat legea 407/2006 prevede clar conditiile in care se poate desfasura vanatoarea si tipurile de chematori admise. Totodata, prevederea limierului in textul de lege este limitativa, tinand cont de faptul ca exista mai multe rase (grupe) de caini care pot indeplini functia de limier, chiar daca nu sunt incadrati in aceasta categorie, in mod formal.
14. Din motive de siguranta va propunem urmatorul text pentru Art. 37: „In timpul odihnei, arma va fi descarcata, cu inchizatorul deschis, si asezata numai in locuri care ofera o buna stabilitate.”
15. Avand in vedere argumentele exprimate la punctul 3 al expunerii noastre, va solicitam eliminarea sintagmelor „autorizatia de vanatoare” si „crotaliile corespunzatoare” din textul art. 42 alin (1).
16. Din considerente de ordin etic si practic, consideram oportuna completarea textului art. 42 alin (4) cu speciile caprior si muflon, alaturi de urs, cerb comun, cerb lopatar, capra neagra, specii deja prevazute de legiuitor, a caror modalitate de vanare este similara cu a capriorului si muflonului.
17. Pentru alin. (15) a art. 42 va propunem urmatorul text: „vanatorile de ursi la nada se vor realiza numai din observatoare, in prezenta personalului tehnic de specialitate al gestionarului”. Argumentele eliminarii adjectivului „deschise” tin de faptul ca, in acest moment, majoritatea locurilor de nadire sunt prevazute cu observatoare inchise, care ar ramane fara utilitate, construirea si amenajarea unui loc nou de nadire presupunand costuri insemnate pentru gestionari. Totodata, privind strict din punctul de vedere al exercitarii vanatorii, intre vanatoarea dintr-un observator inchis si cea dintr-un observator deschis nu exista diferente fundamentale.
18. Va propunem eliminarea in intregime a alin (1) al art. 43, intrucat vanatoarea este o activitate in cadrul careia oamenii socializeaza, schimba idei si impresii, discuta despre diferite aspecte ale vanatorii si vietii, in general, toate aceste actiuni presupunand o comunicare verbala intre participanti. Avand in vedere ca, practic, ziua de vanatoare este formata, in cazul vanatorilor colective, din goane si deplasare intre goane, respectarea „ad literam” a prevederii propusa spre eliminare ar insemna, practic, inlocuirea actiunii de vanatoare cu o actiune a unui pluton de executie. Comunicarea intre participantii la o actiune de vanatoare este un element esential, definitoriu, al actiunii in sine!
19. Din motive de siguranta si securitate a actiunii de vanatoare, va propunem completarea art. 43 alin (6) cu sintagma „si se deschide inchizatorul”.
20. Art. 43 alin. (10) nu poate fi considerata o obligatie legala. Interdictia de a trage in vanatul aflat in fata vecinului are la baza argumente de ordin etic, de respect fata de ceilalti participanti la vanatoare, si poate fi prevazuta doar ca recomandare, dar nu poate fi sanctionata legal, intrucat nu incalca nicio prevedere legala.
21. Va solicitam eliminarea sintagmei „nu se paraseste standul pana ce nu sunt stranse toate tuburile trase pentru a fi duse ulterior la un container destinat deseurilor” din textul art. 43 alin. (11). Aceasta prevedere poate fi imposibil de realizat in unele situatii, in teren, datorita naturii vegetatiei sau a terenului in momentul actiunii de vanatoare. Poate fi insa o recomandare.
22. Art. 43 alin. 20 prevede obligatia vanatorilor de a avertiza gonasii in cazul in care vanatul mare ranit se deplaseaza in directia acestora. Aceasta obligatie este, in unele situatii, imposibil de realizat fara mijloace de comunicare radio (prin care sa se realizeze comunicarea intre vanatorii aflati pe linia de tragere si cei aflati in goana, conform art. 44 alin (6). Acesta poate constitui inca un argument in favoarea instituirii, in sarcina vanatorilor participanti la vanatoare colectiva, a obligatiei de a detine si utiliza un mijloc de comunicare radio.
23. Va propunem eliminarea din textul art. 45 alin (2) a cuvantului „vanatorul” avand in vedere motivele enumerate mai sus in ceea ce priveste eliberarea autorizatiilor de vanatoare numai personalului cu atributii de paza si de ocrotire a vanatului de pe fondul de vanatoare respectiv sau unei persoane din structura de organizare a gestionarului imputernicita de acesta, care au calitatea de organizator.
In incheiere mentionam ca apreciem ca pozitiva ideea evidentei informatizate, in timp real, a vanatului recoltat, (idee pe care am testat-o in practica intr-o tara europeana) insa trebuie avute in vedere conditiile specifice in care se desfasoara vanatoarea, nivelul de pregatire tehnica a viitorilor utilizatori ai sistemului, gradul de dotare cu tehnologie a vanatorului roman, traditia si specificul vanatorii in Romania si, nu in ultimul rand, imbunatatirea (si nu ingreunarea) cadrului general in care se desfasoara vanatoarea in tara noastra.
Multumimdu-va pentru disponibilitate, va asiguram de intreaga noastra sustinere in reglementarea cat mai clara si mai corecta pentru vanatori, a cadrului legal de desfasurare a acestei stravechi pasiuni, vanatoarea.
Pentru orice alte detalii pot fi contactat la tel. 0722142002.
Cu stima,

PRESEDINTE,
Catalin Vrabie
catalin.vrabie
Veteran
 
Mesaje: 669
Membru din: 07 Feb 2006, 15:54
Locaţie: Focsani

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde alexbanulescu pe 27 Mai 2015, 13:47

the_mav scrie:acest "doar la grup restrans..." face diferenta, stimate domn!
pt ca daca trece acest regulament si vei dori sa iesi in 2 cu un prieten si 2 caini, iti trebuie autorizatie de grup. ce sa vezi: valabila doar o zi dupa noul regulament!

Nu doream sa minimizez efectele negative ale modificarilor. Pentru mine vanatoarea in grup restrans reprezinta 80% din iesirile in teren, si 99% din bucuria vanatorii. Dupa o zi in care nu am nici un foc reusit (uneori chiar tras) am multumirea orelor de calitate petrecute cu prietenii.
P.S. : Oare de ce gestionarii nu au obligatia sa angajeze paznicii de vanatoare cu norma intreaga si sa-i plateasca cu salariul minim cel putin?
alexbanulescu
Membru activ
 
Mesaje: 78
Membru din: 26 Iun 2012, 08:51
Locaţie: Popesti-Leordeni, Ilfov

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde catalin.vrabie pe 27 Mai 2015, 14:07

alexbanulescu scrie:P.S. : Oare de ce gestionarii nu au obligatia sa angajeze paznicii de vanatoare cu norma intreaga si sa-i plateasca cu salariul minim cel putin?

Noi, romanii, avem un defect: ne intereseaza tot timpul sa stabilim obligatii pentru altii. Eu sunt presedinte la o asociatie mica. Crezi ca a interesat vreodata pe cineva care a venit la mine la vanatoare cu cat platesc eu paznicii? Sau cate ore fac, ziua sau noaptea? Sau daca au norma intreaga sau nu? Oameni buni, pe noi trebuie sa ne inytereseze sa avem vanat in fond, indiferent daca gestionarul lucreaza noaptea, ziua, cu 10 oameni sau cu 1, etc. Nu ne mai trezim odata din mentalitatea comunista? Trebuie sa dam libertate gestionarilor sa-si organizeze (managerieze) treburile asa cum stiu ei mai bine, iar rezultatul il vor aprecia vanatorii, nu statul roman. Ei sunt cei care beneficiaza de serviciile asociatiei de vanatoare si sunt cei mai interesati sa fie bine gestionat fondul. Cel putin in teorie...
catalin.vrabie
Veteran
 
Mesaje: 669
Membru din: 07 Feb 2006, 15:54
Locaţie: Focsani

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde biriuck pe 27 Mai 2015, 16:12

laurul scrie:Cu o implicare reala din partea avps, numarul ar putea usor sa fie mai mare.


Poate n-ar fi rau sa se ia in calcul si astfel de mobilizari pentru vanatori :mrgreen:
Corruptissima re publica plurimae leges
Avatar utilizator
biriuck
Veteran
 
Mesaje: 2699
Membru din: 05 Oct 2013, 17:49
Locaţie: Brasov/Ploiesti

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde laurul pe 27 Mai 2015, 16:41

biriuck scrie:
laurul scrie:Cu o implicare reala din partea avps, numarul ar putea usor sa fie mai mare.


Poate n-ar fi rau sa se ia in calcul si astfel de mobilizari pentru vanatori :mrgreen:


Sa nu fiu inteles gresit...toate AVPS, inclusiv AJVPS cu cluburile din judetul respectiv
cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
laurul
Veteran
 
Mesaje: 3079
Membru din: 27 Ian 2011, 12:05
Locaţie: Dupa vanat, oriunde!

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde radu 30.06 pe 27 Mai 2015, 19:33

Mai ortacilor da-i mare bai ! Dupa ploile astea de mai a inverzit grozav prostia ! ptiu n-ar avea noroc da cine face propuneri d-astea ceva educatoare de la vreo gradinita cu program prelungit ! crapa-le-ar teasta !
radu 30.06
Nou membru
 
Mesaje: 50
Membru din: 03 Mar 2013, 14:14

Re: Propunere regulament practicare vanatoare

Mesajde wachtelfeld pe 28 Mai 2015, 23:52

"Proletari din toate tarile uniti-va ! ".......aveau dreptate comunistii futu-le muma-n cur. Deci nu vad ce mai asteptati ? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
wachtelfeld
Veteran
 
Mesaje: 2476
Membru din: 07 Mai 2004, 23:17
Locaţie: bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Unde-i lege nu-i tocmeala!

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 18 vizitatori

Publicitate