
Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
4x4 pentru vinatoareModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP Re: 4x4 pentru vinatoarePana nu dai cu capul nu te lecuiesti. Pai daca ala japonez a dotat tinicheaua cu 4x4 pentru la teren, atunci cand iesi in teren il pui pe 4x4. Daca nu te duci cu Matizul si in el 4 gealati sa il ia pe sus la o adica!
![]() Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Re: 4x4 pentru vinatoare
Ca idee : cu reductorul cuplat se poate merge de la 1 km/ h in viteza a doua pana la 50-60 km/ h in viteza a 5-a. Acel 4x4 folosit de majoritatea pe drum accidentat - ma refer la 4x4 high - in general nu ajuta cu mare lucru, mai precis nu mareste cuplul ci doar imbunatateste aderenta. Inca un " tip " : de foarte multe ori cand ramai impotmolit si incerci sa iesi cu spatele in 4x4 si pe reductor nu reusesti. Incercati - numai la mers in spate, sa decuplati reductorul. ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoareAici Alin are dreptate... sunt situatii in care redutorul nu te scoate si te scoate 4x4 la mare
![]() Incerc sa imi explic si eu fenomenul si cred ca ii vorba de o reducere a puterii la roata ... implicit o crestere a aderentei de unde rezulta acea deblocare a situatiei. Nu stiu daca asta ii raspunsul la problema dar de multe ori pe iarba incerc sa merg cu 4x4 mare in treapta 1 cat mai aproape de relantiu (la marea arta ![]() Pi Piron
Re: 4x4 pentru vinatoareAcu un an cand a nins mult in Bucuresti am incercat sa scot masina din parcare . Era zapada pana la faruri (intre timp mai trecusera pentru divertisment si niste pluguri). Zic - nu ma apuc sa dau acu la lopata ca de, acu am 4 x 4
![]() ![]() Le explic ce si cum si mi-au zis sa scot reductoru pe High, sa decuplez programu de zapada si ....sa-i sun dupa ce scot masina ![]() A iesit de acolo de parca nu ar fi avut nimic. De bucurie am bagat-o prin toate mormanele de zapada. Ce mai, eram fericit ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoare
Merge si la benzina acel relanti, mai exact la orice motor reglat cum trebuie. Sigur, genul asta de trick - ma refer la iesitul cu spatele pe doar o punte- nu e necesar cand ai difflock pe masina.
Re: 4x4 pentru vinatoare
Cam asta e cu soferul!! ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoareAcum 5 ani am cumparat un Aro 10 cu 500 euro special pentru pescuit(inca nu eram vinator)tocmai in ideea sa nu ma intereseze noroiul,zgarieturile etc.Imediat am facut cunostinta(din nou)cu toate neajunsurile unei masini romanesti vechi.Incet am incercat sa-i reduc din probleme.Acum 2 ani i-am prins pe baietii de la Campulung in lichidare si am cumparat o caroserie completa,un sasiu,toata legatura fata sol(arcuri,telescoape,caseta semicaseta,fuzete pivoti)tamburii cu 6 prezoane,toate geamurile,5 genti pe 15,si o gramada de alte maruntisuri toete noi noute cu incredibila suma de 40 milioane lei vechi.Asa ca m-am pus pe treaba(am un mic service auto)si am pregatit viitoarea masina temeinic.Ceara 3M in caroserie,izolat sasiu si caroserie cu vreo 3 straturi.Scaune fata de Ford Fiesta,cuplaje braziliene pe fata,arcurile foi springuite,cutie,motor,reductor desfacute bucati,planetare noi etc.Am ridicat caroseria cu 6 cm fata de sasiu cu bucse,problema incalzirii am rezolvat-o etansand perfect radiatorul de incalzire si blocand clapeta de acces a aerului pe pozitia doar de afara,am dat jos elicea de pe pompa de apa si am pus ventilator electric comandat de sonda si evident interrupator din bord,am primit de la un coleg de la Elba toata optica(faruri,stopuri,semnalizatoare)noi asa ca masina a iesit beton.Bineinteles ca nu se compara cu un Land Cruser dar nu trebuie uitat ca totul m-a costat 2000 de euro(manopera nu se pune ca am facut-o la mine in pauzele dintre alte lucrari)si sunt foarte multumit cum se comporta in teren.Bineinteles ca am incaltat-o cu niste gume cramponate care fac toti banii interen.Am sa incerc sa postez si niste poze dar intai trebuie sa le fac.Stima.
Re: 4x4 pentru vinatoareUn sistem de blocare a diferentialului spate ar mai trebui mai ales ca prin anii 95 ARO echipa modelele trimise la export cu asa ceva si ca, in comparatie cu sistemele pentru alte masini, cel pentru ARO ar fi mai iefin.Asteptam cu nerabdare poze.Adi. IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06. CZ 550 luxus cal 7x64.
Re: 4x4 pentru vinatoareVoi sapa pe la baietii de la Campulung,nu am stiut ca Aro a fabricat asa ceva.
Re: 4x4 pentru vinatoaresi eu sunt curios de acel blocant pt dif. spate la Aro. Daca a existat asa ceva atunci ARO avea 75% din ingrediantele unei masini adevarate de off-road
Pi Piron
Re: 4x4 pentru vinatoareCoaja, baga poze prietene. M-ai facut curios, arata-ne si noua " utilajul".
Re: 4x4 pentru vinatoare
Cu siguranta exista acest sistem pentru ca eu, personal, am citit si pastrat pana nu de mult, acele coali format A4 pe care pe ambele fete erau imprimate datele tehnice si dotarile de serie, cate un tabel pentru modelele seriilor 10 si 24 in care, la capitolul optionale era mentionat si sistemul de blocare a diferentialului spate. IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06. CZ 550 luxus cal 7x64.
Re: 4x4 pentru vinatoareM-am interesat si exista.Problema e ca trebuie schimbata toata puntea spate(aprox 2500ron) plus dispozitivul de vacuum,etc,etc.Daca voi gasi pe la Campulung o punte second la un pret bun atunci sigur voi demara actiunea,celelalte componente sunt cu mult mai ieftine.Am gasit ceva poze cu utilajul in calculator dar au peste 1 Mb si nu ma lasa sa le atasez.Am sa mai incerc,daca nu am sa fac altele la o rezolutie mai mica dar doar pe miercuri ca astazi si maine am mult de lucru(Doamne ajuta,cu criza asta...)
Re: 4x4 pentru vinatoareDupă cum am promis,azi e miercuri şi am reuşit să fac nişte poze.E cam murdar utilajul dar asta e starea lui naturală.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Re: 4x4 pentru vinatoareMai pun câteva..
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Re: 4x4 pentru vinatoareFrumoasa masina.S-o stapanesti sanatos. Motorul este cel original, pe benzina ? Anvelopele ce marca sunt ?
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06. CZ 550 luxus cal 7x64.
Re: 4x4 pentru vinatoaresa-ti traiasca acaretu' si tu alaturi de el si sa te duca pe unde nici nu te gandesti ....
![]() Pi Piron
Re: 4x4 pentru vinatoareMotorul este cel original 1.4 Dacia.Singurele modificari care le-am adus:aprindere electronica,pompa ulei cu debit marit,radiator racire mai mare si un artist mi-a "lucrat un pic chiulasa".Evident,schimbat set,cuzineti etc.
Anvelopele habar n-am ce marca sunt,le-a adus un prieten cu 80 euro bucata.(am dat pe ele cit pe sasiu) Alte imbunatatiri:daca tot aveam faruri noi le-am pus un bi-xenon(ca sa nu mai pun proiectoare)si vad excelent, mai am doar un proiector lateral cu prindere pe geam(prietenii stiu de ce),geamuri electrice(de coborit coboara perfect si asta e important,de urcat mai greu dar asta e)inchidere centrala cu alarma.Astea toate le-am facut la mine la firma,preturi de achizitie de dealer etc...ca altfel... Initial am vrut sa schimb motorul(inca nu am renuntat)astept un motor Renault de 1.4 turbo tot benzina dar pe la 110 cp(va ramine cu 85 ca vreau sa dau jos turbina)dar am fost placut surprins de cum s-a comportat in teren si iarna aceasta.Daca primesc motorul la un pret bun si in stare buna mai vedem.
Re: 4x4 pentru vinatoareMi-ai rascolit amintiri ! Acum 6 ani aveam un Aro 10 , tractiune integrala , cu prelata - il puteam face decapotabil . Culoare galben - l-am cumparat de la Cimpulung - la reduceri , era lot de Turcia care nu se vindea - l-am folosit vreo 3 ani , fara probleme - l-am bricolat tot la Cimpulung si l-am vindut la un chinez din Craiova , pe un praf de bani !
Cu masina asta , sa ma bata mama , daca am ramas pe undeva impotmolit ! Si am avut si Mitsubishi Pajero ( cu care m-am dat de 3 ori peste cap si era sa mor ! ) si acum am land Rover Discovery , pe care nici nu vreau sa-l bag in teren prea adinc , pentru ca l-am luat de placere . In schimb confortul la Aro ???..... Si de la o virsta .... ![]() Respect
Re: 4x4 pentru vinatoareAsa este!Dar pina acum nu am facut drumuri mai lungi de 150 km (dus) si pentru vanatoare ce nu face omul...
Re: 4x4 pentru vinatoare
Un motor pe benzina turbo daca renunti la turbo sau nu functioneaza nu va avea aceasi putere ca si varianta aspirata ....va fi mult mai slab din cauza compresiei... motoarele turbo fiind mai putin comprimate, diferenta si surplusul de presiune fiind compensate de turbina. Asa ca iti recomand sa iei direct varianta aspirata (sau cea turbo dar sa nu renunti la el). PS: antentie cu motoarele turbo de la Renault ca sunt foarte ''nervoase'' dar total nefiabile. Pi Piron
Re: 4x4 pentru vinatoareSau unul Diesel.Am o cunostinta care pentru vanatoare are tot un Aro 10 dar echipat cu motor Diesel de la un Renault 19 sau 21.
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06. CZ 550 luxus cal 7x64.
Re: 4x4 pentru vinatoareAsociatia Acvila are un aro cu motor de Peugeot. M-a uimit ce face traznaia...
Apropo de rascolit amintiri. Am avut ocazia la un concurs de offroad sa-i vad in actiune pe baietii de la echipa " Aro " . Ca piloti- jos palaria. Utilajul respectiv in schimb- ne starnea rasul mereu. Mai era doar caroseria de Aro, in rest : motor de Toyota, 2 sasiuri sudate unul peste altul - stiau ei de ce ![]() ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoare
Ce face pasiunea asta din oameni. Broavo domnule !
Re: 4x4 pentru vinatoareVa salut pe toti!
Am citit tot subiectul de la un capat la celalalt. Nu stiam nimic despre masinile 4x4, dar datorita postarilor voastre (pe care eu le gasesc foarte folositoare) am ajuns sa imi fac o idee despre ce inseamna 4x4. Mi-a picat cu tronc Jeep Wrangler, iar aici am vazut vreo 4-5 postari referitoare la aceasta masina. Pe mobile.de am vazut Jeep-uri Wrangler cu motor 2,5 benzina. Preturile sunt pe la 4500-6500 de iepuroi, masini a caror prima inmatriculare a fost 1991, 1993 sau 1995. Spatiul in care ma invart este de campie, deci este doar problema noroaielor si araturilor, nicidecum off-road extrem. Imi puteti spune cate ceva despre aceasta masina? Merita sa iau in calcul o astfel de masina sau mi-ar fi mai bine daca m-as indrepta catre un Suzuki Samurai sau Vitara? Va multumesc anticipat. Ben
Re: 4x4 pentru vinatoareefectiv pentru vanatoare..... ca si ptr pescuit de altfel...un 8 X 8 , este ....BELEA !!!
Re: 4x4 pentru vinatoareSi taticutul meu e fericitul posesor al unui Discovery3 HSE, pe care il are deja de 3 ani.
De fiecare data cand am ocazia "i-o fur putin la o plimbare", ma simt mult mai in siguranta, iar de confort numai se pune problema, lui ii plac masinile cat mai mari de teren, nu ca ar merge mult pe drum accidentat, dar are pe ce sa se bazeze oricand, oriunde, Iarna trecuta la cota 1400 (parca) din cauza unei furtuni de zapada nu au mai mers telecabina, teleschi, etc, tata fiind cu sormea si cu un prieten cu fiica lui la schi (tot vanator care i-a cumparat fosta lui masina, mai mult pentru vanatoare, un Mitsubishi Pajero diesel) au urcat cu Roverul, toti cei care aveau masini mici sau neechipate de iarna au ramas blocati, iar taicamiu cum e si putin nebun, dar ii place si sa ajute daca are cum si mai ales cu ce, i-a tras pana au trecut de zona cu problema, dupa au ajuns reporterii si sariti pe nenea cu Discovery3 sa-i luati interviuri ca e un Superman ![]() ![]() ![]() L-am intrebat si eu pe tata cand a cumparat masina de ce tocmai un Land Rover, pt ca mie nu mi se parea ca avea un design exterior dragut (conserva, camila, dromader, cutie de chibrituri ![]() 1. la toate masinile 4X4 cand a deschis oricare usa era foarte usoara, pe langa LR care e grea, solida, bine lucrata, deci in caz de accident protejeaza mai bine. (siguranta) 2. este o masina englezeasca ( el prefera masinile facute de japonezi, englezi sau americani ) 3. la un test drive la Nissan Pathfinder era sa dea peste un om pe trecere (avea un unghi mort chiar in dreptul stalpului de sustinere de la parbriz) plus ca in spate nu prea ai loc la picioare 4. el a vrut ceva pentru o familie mare, cu 7 locuri si destul de performanta, adaptata multor tipuri de teren, inclusiv pe post de limuzina adica sa o poti folosi si in oras sau la nu stiu ce eveniment (fita). Insa am mai observat ca in oras, autostrada, etc, daca te bagi ceilalti te lasa si nu prea se pun la "mintea ta" (adica esti vazut), sistemul de franare e excelent, am ramas de multe ori fara cuvinte e o masina facuta cu cap! Pe teren accidentat am vazut ca o trece pe manuala sau cand se grabeste. Asta vara s-a cam speriat rau, jura ca e controlata de extraterestrii. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() In vara 2008 a reusit sa intre intr-un sant la munte, in padure ca a vrut sa faca loc unei alte masini 4X4 si "uitase" de santul pe unde trecea apa din munte, era destul de adanc. Evident a scoso cu ajutorul sistemelor ![]() Iar in septembrie mi-a dat masina pt ca nu aveam o remorca si trebuia sa salvez un manz, aducandu-l acasa, ce avea sa fie al meu; neavand prea mult timp la dispozitie, ramasese ultima varianta ce il putea salva ![]() ![]() Daca stau sa va povestesc toate aventuriile... ![]() ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoareInteresant mod de a alege un LR.
Re: 4x4 pentru vinatoareMda ! ieftina, buna si devreme acasa ... un ARO de occident
![]() plusuri - scurta, usoara, inalta, arcuri cu foi, putina electronica minusuri - motor mic (benzina), lipsa motor diesel pt cuplu mare, nu se mai fabrica (a aparut predecesorul -Jimny) ![]() ![]() interesant ![]() http://memphis.craigslist.org/rvs/1522574799.html deja punem bani la pungulita pentru unul - de preferat deja inaltat si cu gume de noroi, de preferat si un troliu. pentru cei interesati am vazut foarte multe in zona Tg Secuiesc, preturi de la 1500 la 5000e. catare plina si vreme frumoasa. Bogdan
Re: 4x4 pentru vinatoare
pentru urgente si situatii limita, oricum a meritat pe deplin efortul. Am de asteptat 3 ani pana sa ma plimb pe un cal putere cu pointerul, bracuta si unul din fii ei. ![]() 2 bogdanel, Frumos Aro-ul de occident ![]() Am observat la toate unitatiile militare (cel putin din zona mea), sunt folosite masinile vechi de teren, gen Aro. Oare de ce? Ca sunt ieftine, bune de stricat, consuma putin, sunt rezistente? ![]()
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori |
Publicitate
|