Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 19 Oct 2025, 07:36

4x4 pentru vinatoare

Membrii nostri sunt rugati sa-si posteze aici experientele legate de pasiunile lor extra vanatoare , legate strict de ceea ce inseamna MOTOARE !

Moderatori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP

Mesajde valpangica pe 19 Dec 2005, 23:11

Corect ce spune Swiby - 174 CP la un 4 x 4 nu poate fi sustinut corespunzator , indiferent de ce spune producatorul , de reale calitati de sosea . Exista un risc mare in a-ti lua un jeep serios la puterea asta . Nu face fata corespunzator nici pe sosea ( din cauza sistemului de punti ) si nici in teren ( in general sunt motoare pe benzina la puetrea asta si astea nu le recomanda in teren )
Cind spun 4x4 clasic - spun o masina cu punti si nu o caroserie autoportanta ! Astea sunt SUV-uri oricit ar vrea producatorii sa le zica 4x4 clasic .
Cind o sa am un pic de timp o sa fac un articol despre masini de teren si clasificarile lor , pentru ca trebuie stiut ca la ORICE masina de teren exista un compromis intre confort si motorizare si adevaratele performante in teren accidentat .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Swiby pe 19 Dec 2005, 23:26

valpangica scrie:Despre Pajero pot spune ca este instabila si nu m-a convins cu calitatile din teren . Am ramas de multe ori in namol si in mlastina cu ea !


Ce amortizoare? in ce mod de 4x4 ? Si....ce anvelope ? (la 2100kg sa nu imi spui ca ai intrat in noroi sau mlastina cu...A/T-uri....:))
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde gxg pe 20 Dec 2005, 08:15

Razvy,spune-ne si un pret daca tot ne-ai facut curiosi.Cred totusi,ca in teren nu se compara cu Defender-ul sau cu toyota Land Cruiser.
gxg
Membru important
 
Mesaje: 121
Membru din: 20 Dec 2004, 09:11
Locaţie: alexandria

Mesajde the_mav pe 20 Dec 2005, 08:42

corect gxg... nu se compara la off road cu cele mentionate de tine

si erau doua bucati de ram (cu motorizarea de viper) de vanzare la timisoara... unul chiar facuse senzatie la doua curse de legal racing organizate pe aeroport.... fuge binishor... si e mare mashinutza.
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3351
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde Marius pe 20 Dec 2005, 14:21

valpangica scrie:@Marius - sa stii ca puterea conteaza mai putin la un 4 x 4 . Masinile astea sunt clasificate dupa momentul motor - care trebuie sa fie peste 300 Nm ca sa fie o masina cel putin viabila in teren .


Perfect adevarat Val.
Totusi, puterea si cuplul, din cate stiu eu, merg mana-n mana, adica, in general, masinile cu putere mare, au si cuplu mare. Diesel-urile au cuplul maxim la turatii mai mici decat benzinarele, motiv pt. a fi folosite pe teren greu.
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3246
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 20 Dec 2005, 14:27

Swiby scrie:Atentie la motorizari. 174 de cai e putin prea "tare".


Cu 100-110 cp
-sunt condamnat sa merg cu 120 pe autostrada soarelui;
-nu pot pleca cu ea in vacante in strainatate ca stau in sirul de tir-uri;
-daca ai de tractat ceva semnificativ (barca, remorca) e cam greu;
-in oras gafaie la demaraje.

parerea mea... :wink:
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3246
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Un vanator pe 20 Dec 2005, 14:38

Cu scuze, dar nici una din situatiile enumerate nu se regaseste in definitia thread-ului "4x4 de vanatoare". Daca vrei:
-sa mergi cu peste 120 pe autostrada soarelui;
-sa pleci cu ea in vacante in strainatate si sa nu stai in sirul de tir-uri;
-daca vrei sa tractezi ceva semnificativ (barca, remorca);
-in oras sa nu gafaie la demaraje.
in mod clar nu vrei o masina de vanatoare. Vrei un SUV. Cu o masina de Vanatoare probabil ca iti vei dori sa nu pleci in al doilea concediu cu ea.
Avatar utilizator
Un vanator
Membru activ
 
Mesaje: 90
Membru din: 11 Aug 2005, 22:03
Locaţie: Bucureşti

Mesajde valpangica pe 20 Dec 2005, 15:40

Capacitatea cilindrica a motorului si felul acestuia furnizeaza curba de putere si cea de moment .
In general si foarte simplist , puterea unei masini ii da viteza maxima iar momentul ii ofera capacitatea de trecere si de raspuns . Curbele astea sunt diferite - la turatii mai mici se obtine momentul maxim si la turatii mari se obtine puterea maxima a unui motor .
Motoarele diesel - la aceeasi capacitate cilindrica au moment motor mai mare - datorita inertiei motorului - piese mai "grosiere" , etc .
Tocmai datorita usoarei supradimensionari a pieselor - pentru a rezista la "detonarea" ( autoaprinderea ) motorinei , motoarele diesel nu ating turatii inalte ( rareori 5.000 ture ). La turatii mai mari motoarele se sparg . Aceste motoare se simt bine la turatii mici - turatii cre ofera moment mare la roti si lipsa tendintei de patinare a rotilor in teren .
O masina de teren are citeva deficiente constructive , din proiectare . Sistemul de sasiu cu punte rigida este excelent pentru teren acidentat si total lipsit de respuns in cazul unor curse pe autostrada . De aceea a pune motoare "puternice" ( cu peste 150 CP ) la masini de teren este total lipsit de logica comerciala . Aceste masini oricum nu mai merg in siguranta la viteze de peste 130-140 km / h ! Inaltimea lor si balansul datorat vintului accelereaza fenomenul de dezechilibru iar raspunsul masinii poate fii de multe ori nedorit - derapaje , rasturnari , etc .
Masini care se mai fabrica cu sasiu si punti - Mitsubishi Pajero , Land Rover Defender si Discovery , Mercedes G , Nissan Patrol , Nissan Terano , samd . Cind discutam de masini 4x4 adevarate aici trebuie sa ne concentram atentia . Restul sunt SUV-uri !
Ideea principala a acestei scurte expuneri este ca TEHNIC si PRACTIC aceste 2 deziderate - confort si medie orara buna la drum de asfalt si capacitate de trecere mare in teren accidentat - nu pot fi puse niciodata de acord . SUV-urile sunt surogate pentru ambele categorii .
Ultima oară modificat de valpangica pe 20 Dec 2005, 15:43, modificat 1 dată în total.
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 20 Dec 2005, 15:42

un vanator,
Aproape adevarat!
Daca am avea posibilitatea sa avem cate o masina pt. oras, concediu etc. si alta pt. vanatoare, n-ar conta deloc. Totusi, in viata reala nu prea e asa, de aceea eu am descris situatia care cred ca i-ar avantaja pe cei mai multi dintre noi.

PS
- Cand merg la vanatoare, de obicei ies pe autostrada soarelui (de cand e in functiune, desigur).
- Barca am luat-o anul asta, si speram sa ies cu ea la rate pe dunare, etc.
- Desi iubesc campul si balta, locuiesc in oras, si vrand-nevrand trebuie sa merg in oras cu masina, la vanatoare sau nu.
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3246
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Marius pe 20 Dec 2005, 15:56

Eu am avut norocul sa pot merge la vanatoare din 94 sau 95 numai cu masini 4x4, si am iesit mult la vanatoare, mult mai mult decat media vanatorilor.

Pot sa va spun, ca 95-98%% din drumuri, nu am avut nevoie de 4x4, pt. ca sunt fie de acasa pana la fond, fie in fond pe teren uscat sau inghetat, fie era un pic de noroi, dar insignifiant.

1-4% din drumuri (ca timp, nu ca si km) au fost pe teren greu sau mediu-greu, unde a fost nevoie de 4x4.

Mult sub 1% din cazuri/timp/km s-a simtit nevoia unui 4x4 foarte performant, si n-am eshuat grav niciodata, pt. ca sunt precaut (poate fricos) si unde mi s-a parut ca nu pot intra, nu m-am bagat.

Am vrut sa spun cu cele de mai sus ca este bine atunci cand alegem masina de vanatoare, criteriile sa fie multiple, nu doar "care e cea mai buna offroad". Ea este bine sa fie si comoda, si puternica, si accesorizata, sa aibe si tinuta buna la drum de asfalt, sa fie si la un pret rezonabil, etc.

PS Sper ca mi-au iesit corect procentele de mai sus. Daca le adunati si da 102%, inseamna ca mai trebuie sa mai umblu la artimetica... :cry: :oops: :lol: :lol:
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3246
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 20 Dec 2005, 15:59

@Cristi Pindichi

Recomandari nu pot face pentru ca depind foarte mult de buzunarul fiecaruia si asa cum spunea si Marius , nu cred ca putem lua cite o masina pentru fiecare eveniment din viata noastra .
Eventual pot , prin cele scrise , sa fac sa inteleaga fiecare ce isi cumpara de fapt si care vor fi avantajele si dezavantajele fiecarui tip de 4x4 , fara a putea preciza nici in acest mod o anumita marca auto .
De exemplu intre Mercedes G ( vreo 100.000 EUR ) si ARO 244 , motor Toyota ( 16.000 USD ) sunt diferente uriase de pret - totusi in primii 2 ani de viata cred ca pot trece amindoua prin aceleasi terenuri . Dupa asta - prespuneti si voi ce se intimpla ........
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 20 Dec 2005, 16:12

Apropo de ce spune Marius

In februarie 2001 am fost in Delta - la vanatoare - zona Stipoc - stateam la Tatanir la dl. Zombori . Eram un grup de vreo 14 vanatori cu 6 masini de teren .
Eu aveam un ARO 10 ( cu prelata - model decapotabil - motor Dacia 1400 - cu carburator ) restul aveau de 2 Mitsubishi Pajero , 1 Nissan Patrol si 2 Land Rover ( modelul vechi ) .
Ce am patit eu - dimineata pina porneam masina - ma trezeam cu 1/2 ora inainte de ceilalti
- m-am uscat de frig toate cele 4 zile cit am stat acolo
- era sa ramin fara benzina pina la Tulcea
- nimeni nu s-a miscat asa usor in terenul inghetat ( ningea si erau constant noaptea -20 grade )
- nu am fost tractat , nu am cerut ajutor nimanui , m-am descurcat si in cele mai grele conditii , singur , numai bazat pe masina ( cine stie "drumul" Tulcea - Tatanir vara sa si-l imagineze iarna pe gheata )
Concluzie - in teren m-am descurcat , dar de banii pe care i-am avut . Mai aveam un pic si faceam pneumonie , mi-a sarit tartrul de pe dinti fara stomatolog , eram permanent plin de vaselina pe maini , etc .
Fiecare avem prioritatile noastre in viata si sacrificii pe care suntem dispusi sau nu sa le facem . Aici e problema ! Cea mai buna masina e aia pe care ti-o poti permite .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Swiby pe 20 Dec 2005, 16:14

Pai hai sa vedem:
-in mod curent trec de 180 km/h
-pe autostrada merge pe tempomat cu 170 km/h
-plec in vacante cu ea cu doi copii + o tona de bagaje
-tracteaza orice pe orice distanta
-la demaraje nu gafaie deloc
Fata de SWB-ul pe care l-am avut inainte, LWB-ul prezinta cateva dezavantaje, pe care le-am acceptat incercand sa impac si capra si varza: iesitul in teren si plecatul cu familia. Pe cand cu cea scurta nu stateam la discutii in teren cu nimeni, cu cea lunga trebuie sa fiu putin mai temperat. Asta nu inseamna ca de trei saptamani nu e neagra-neagra de noroi, de la un mistret la Oltenita si de la altul in Dej sambata care tocmai a trecut. Ca sa trag o concluzie: cea scurta: ideala pentru vanatoare, doi oameni +echipament, in orice conditii imaginabile- mai putin ok comportamentul si confortul pe bancheta din spate on-road; cea lunga: ideala pentru vanatoare, 4 oameni + echipament, chiar si doi caini in custi- comportamentul on-road mai mult decat satisfacator.
Nu as schimba marca/modelul pentru altul. Este masina care mi se potriveste si pe care mi-o permit- deocamdata. Mentionez ca masina a suferit cateva mici modificari pentru a servi ambelor scopuri, in definitie standard nefiind indicat sa iesiti cu respectivul model nici in teren si nici sa goniti in viteza pe autostrazi. In ambele cazuri finalul nu este foarte fericit.
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 20 Dec 2005, 16:16

Swiby scrie:Pai hai sa vedem:
Mentionez ca masina a suferit cateva mici modificari pentru a servi ambelor scopuri, in definitie standard nefiind indicat sa iesiti cu respectivul model nici in teren si nici sa goniti in viteza pe autostrazi. In ambele cazuri finalul nu este foarte fericit.


Bravo Swiby aici ai pus degetul pe rana !
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde the_mav pe 20 Dec 2005, 16:22

asta vroiam sa spun si eu... "custom made" conform solicitarilor si nevoilor tale, atunci cu siguranta te vei apropia exact de ceea ce ai cu adevarat nevoie :P :wink:
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3351
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde Marius pe 20 Dec 2005, 16:49

Swiby scrie: Mentionez ca masina a suferit cateva mici modificari pentru a servi ambelor scopuri,



Ce modificari?
Marius
Veteran
 
Mesaje: 3246
Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
Locaţie: Bucuresti

Mesajde the_mav pe 20 Dec 2005, 16:53

Marius, le are trecute in semnatura... frumoasse modificari...
mai detaliaza-0le totusai ... aaa... si pune si nioste poze cu mashina, daca ai. :wink: :P
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3351
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde Swiby pe 20 Dec 2005, 22:30

Imagine
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde the_mav pe 22 Dec 2005, 08:40

deja intram in discutii tehnice.. care sunt si ele frumoase...

sunt mai multe tipuri de diferentiale... autoblocante sau nu, care folosesc uleiul sau presiunea de aer pt blocare, cu blocare totala sau limitata.
majoritatea au 4x4 permanent (vorbim de cele de teren adevarate), chiar si de unele SUV-uri.
-------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Avatar utilizator
the_mav
Veteran
 
Mesaje: 3351
Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova

Mesajde Swiby pe 22 Dec 2005, 09:45

La a mea:
- Super Select II system featuring:
* 2H mode - vacuum disconnected front front axle. The driveshaft does not rotate. Switching from 2H to 4H is allowed at speeds up to 100 kph (65 mph). From 4H to 2H at any speed.
* 4H mode - 33/67% distributed power front/rear, up to 100% to either axle if slippage occurs. Shifting from 4H to 4HLc is allowed at speeds up to 100 kph (65 mph). From 4HLc to 4H at any speed.
* 4HLc mode - fixed 50/50 torque distribution (locked center differential). Full stop required to switch to 4LLc and back
* 4LLc mode - fixed 50/50 torque distribution (locked center differential) with 1.9:1 low gear. (Pinin - 1,548:1)

Toate info despre 4x4
http://www.williamtoll.com/quattro_info.htm
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 22 Dec 2005, 12:05

Citeva caracteristici pe care trebuie sa le aiba un auto de teren , in mod obligatoriu :

1. grupul reductor - permite schimbarea rapoartelor de transmisie - prin intermediul unui mecanism de transfer cu roti dintate . Masina isi mareste momentul motor , folosind turatii mai ridicate ale motorului .

2. diferentialele blocabile - diferentialele sunt mecanisme cu roti dintate si sateliti care permit rotilor sa aiba viteze unghiulare diferite , la viraje . Rotile se invirt independent una fata de alta - dar suma vitezelor lor unghiulara este constanta . In cazul patinarii - atunci cind o roata este blocata , celalalta isi mareste mult viteza si apare patinajul .
Blocarea difentialului rigidizeaza axul rotilor si transforma axa intr-o axa rigida . Acest lucru permite ca daca numai o singura roata are aderenta , la debreiere , se va antrena automat si roata blocata .
Exista 4 x 4 care au diferentiale blocabile numai pe o punte sau pe ambele punti .

Transmisia normala la un 4 x 4 se face prin intermediul unui arbore cardan - diferential spate plus 2 planetare si diferential fata . Prin intermediul unui mecanism din cutiei de viteze se alege modul de tractiune - simplu ( numai spate ) sau 4 x 4 ( intra si fata ) . Distributia tractiunii este fixa , functie de rapoartele stabilite de fabricat ( gen 50 - 50 % ; 40 - 60 % , etc )
Repet - acest gen de transmisie , este cel clasic , cu rapoarte fixe de distributie a tractiunii intre puntile motoare

La SUV-uri se folosesc sisteme elastice de distributie a momentului motor intre punti . De regula pe drum normal masina trage fie numai cu fata , fie numai cu spatele . In momentul in care o roata incepe sa patineze , senzorii percep acest lucru si incep sa transfere momentul catre cealalta punte . Cit de mult si cit timp tine acest transfer este functie numai de gravitatea patinarii . Sistemul "limited slip / transfer slip all wheel drive" este un astfel de sistem de transfer continuu a tractiunii intre punti . Transferul se realizeaza electric , hidraulic , etc - in general prin marirea frictiunii dintre 2 discuri de transfer .

Hai ca am obosit - mai vorbim :lol:
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde Un vanator pe 22 Dec 2005, 14:13

Cel mai bine, inainte de achizitionarea unui agregat pentru vanatoare- de facut cati mai multi km cu diferitemasini si in diferite conditii. Din pacate nu intotdeauna se poate face asta, asa ca ...nu mai raman decat specificatiile tehnice de pe net sau reviste....de obicei tzeapa.
Avatar utilizator
Un vanator
Membru activ
 
Mesaje: 90
Membru din: 11 Aug 2005, 22:03
Locaţie: Bucureşti

Mesajde florin.t pe 22 Dec 2005, 19:09

Trebuie sa te uiti in cartea tehnica a masinii si astfel o sa vezi exact. Pe langa cele spuse de Val mai e si un alt tip de diferential blocabil, care se blocheaza automat (autoblocheaza) in mod mecanic. Are la sateliti un "butuc" cu placi de ambreiaj ca si la motocicleta (nu stiu daca ati vazut un ambreiaj de motocicleta care are mai multe placi - discuri de ambreiaj- tocmai pentru a mari suprafata de frecare castigand la diametrul carcasei in care sunt montate ) si care in momentul cand un satelit se invarte cu o anumita turatie fata de celalalt blocheaza.

@ John2004
Cred ca masina care sa se comporte perfect in oras si in teren accidentat nu exista. Ca sa impac si capra si varza as cumpara o masina ieftina dar fiabila chiar daca e lipsita de confort pt. vanatoare si as pastra masina de oras pt. deplasari cu familia. Cred ca o Lada Niva noua ar fi buna de vanatoare si cu 20.000 de euroi cat mai ramane pana la pretul DDP al unei Hilux mai ramane si de un Passat nou nout pt oras. Parerea mea, tu faci cum vrei.
florin.t
Veteran
 
Mesaje: 1227
Membru din: 10 Oct 2005, 09:06
Locaţie: malu' Crisului

Mesajde jon2004 pe 22 Dec 2005, 19:48

florin.t scrie: @ John2004
Cred ca masina care sa se comporte perfect in oras si in teren accidentat nu exista. Ca sa impac si capra si varza as cumpara o masina ieftina dar fiabila chiar daca e lipsita de confort pt. vanatoare si as pastra masina de oras pt. deplasari cu familia. Cred ca o Lada Niva noua ar fi buna de vanatoare si cu 20.000 de euroi cat mai ramane pana la pretul DDP al unei Hilux mai ramane si de un Passat nou nout pt oras. Parerea mea, tu faci cum vrei.


Nu caut masina universala!Am doua masini pentru asfalt,dintre care una are si 4x4 pentru drumuri un pic mai accidentate.Eu vreau sa-mi iau o masina ,special pt vanatoare, cu toate accesoriile.Cred ca o sa aleg Toyota Hilux.
jon2004
Veteran
 
Mesaje: 1743
Membru din: 19 Aug 2004, 12:04
Locaţie: BARLAD,VASLUI

Mesajde Un vanator pe 23 Dec 2005, 11:45

razvy scrie:Eu nu inteleg la mine cind o pun in 4 low toate rotile trag la fel si stiu asta ca daca incerc sa iau o curba masina incepe si tremura , dar nu am nici un cablu sau conducta la diferentiale , nu inteleg cum se blocheaza 100 %acest diferential ?

Dupa descriere in situatia respectiva ai diferentialele blocate.
Avatar utilizator
Un vanator
Membru activ
 
Mesaje: 90
Membru din: 11 Aug 2005, 22:03
Locaţie: Bucureşti

Mesajde Swiby pe 24 Dec 2005, 22:25

razvy scrie:Sint blocate numai in 4 Low

Pai e rau daca sunt blocate. In low ar trebui sa poti bloca diferentialul central si in caz de necesitate spatele si/sau fata. Daca ai un diferential blocat (spatele de exemplu) si iei o curba, rotile se vor ivarti identic, atat cea din exterior cat si cea din interior. roata din interior miscandu-se pe un cerc de circumferinta mai mica scapa de tensiuni prin rotire (patineaza )
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde florin.t pe 25 Dec 2005, 11:05

Zic sa trimiti un mail la producator sau sa suni la tel. verde (fara taxe daca au asa ceva) sau la cineva care repara. Daca as fi facut un jeep motor cu 400CP si eu as fi conceput 4x4 low doar ca sa iesi din zapada sau nustiu din ce inamolire adica pt. 10-20m de functionare (eventual si cu blocarea automata a diferentialelor daca satelitii mai decupleaza la asemenea cupluri), dupa care sa treci pe normal pt. ca la o asemenea putere nu cred ca exista pante care sa nu fie depasite pe 4x4 normal.
florin.t
Veteran
 
Mesaje: 1227
Membru din: 10 Oct 2005, 09:06
Locaţie: malu' Crisului

Mesajde Swiby pe 26 Dec 2005, 20:42

Repet: nu este normal ca diferentialele sa fie blocate by default in low. Ele trebuie blocate numai in caz de nevoie.Eu de aproape 5 ani numai de 4x4 NU am avut nevoie niciodata sa blochez vreun diferential, mai putin cel central care are un alt rol.
Beretta Silver Hawk 12 Ga.
Browning EuroBolt 7mm.RM
http://www.garajul.ro
Avatar utilizator
Swiby
Nou membru
 
Mesaje: 28
Membru din: 04 Noi 2004, 17:33
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 27 Dec 2005, 16:09

@Razvy

e destul de vag ce prezinti tu despre 4 LOW . Daca iti fuge fundul in curbe si masina se tureaza dar nu prinde viteza - este in functiune reductorul de putere si diferentialul spate e blocat . Asta e sigur ! Este posibil ca asa sa fie masina construita si acest 4 LOW sa fie recomandat numai pentru situatii de urgenta .

Diferentialul central ( la masinile care au asa ceva ) se foloseste pentru a garanta repartitia 50 - 50 % intre punti . Am mai zis-o dar o repet - sunt masini care constructiv ( chestie de repartitie a maselor ) isi impart cuplul motor diferit intre punti ( cel mai frecvent 40-60 % ) .
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

Mesajde valpangica pe 27 Dec 2005, 16:13

razvy scrie:Eu nu inteleg la mine cind o pun in 4 low toate rotile trag la fel si stiu asta ca daca incerc sa iau o curba masina incepe si tremura , dar nu am nici un cablu sau conducta la diferentiale , nu inteleg cum se blocheaza 100 %acest diferential ?


Se blocheaza electric prin intermediul unui contact de sub fusta manetei de schimbare a treptelor 2 W - 4 High - 4 Low . Se inchide contactul se primeste o comanda si diferentialul se blocheaza fie magnetic , fie prin frictiune , fie prin bolturi actionate electric .
Nu trebuie sa vezi tu tot ! :lol: :lol: :lol:
valpangica
Site Admin
 
Mesaje: 1203
Membru din: 03 Ian 2004, 14:45
Locaţie: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Publicitate