Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
4x4 pentru vinatoareModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP Uite aici pagina in romina, a mea e "edition"( ultimile 3 pagini)
http://www.toyota.ro/e-brochures/slot03 ... ndsID=RORO
M-am uitat la ce dotari are si chiar imi place ![]() Sa te folosesti sanatos de ea si sa te duca peste tot unde vrei tu si mai ales acolo unde te gandesti ca nu poate merge ![]()
Mersi
![]() Prima alegere a fost Navara, dar dupa ce am vazut ca conectarea rotzilor din fatza se face prin actzionarea unui intreruptor (cum se conecta lumina la unele mashini mai vechi)- adica e electric- mi-a cam trecut gusturile de Nissan ![]() In plus, am vorbit cu multzi prieteni care folosesc navara sau L200 - noi..... shi majoritatea m-au sfatuit sa aleg dintre Toyota shi Isuzu, numai nu Navara. La orice autohause stau 2-3 Navara sau L200 semiuzate (2-3ani).... shi cred ca nu mai trebuie nici un fel de explicatzii.... baeitzii ce le-au cumparat nu pot scapa de ele ![]()
Re: 4x4 pentru vinatoare[quote="claudiu"]Sa invioram atmosfera pe aici. Ce atelaje folositi in deplasarile voastre la vinatoare?
CARUTA-cu un cal sau doi ![]() IJ 43 EM 12/70 ,Ejectoare, Dreapta 0.5 shock, Stanga 1.00 shock
Salut !
Nu sunt vanator , dar la masini 4x4 ma pricep . Am ajuns sa le cunosc , reparandu-le si comercializandu-le ( o perioada am fost bisnitar de masini ![]() ![]() Pentru cei care au idee de e un 4x4 si pe dedesupt , nu numai de la volan , diferentierea este clara . O masina cu punti fata-spate , sasiu , si tractiune clasica cu 2-3 diferentiale blocante asigura maximul de aderenta pe orice tip de terenuri . De aici incolo , intervin starea tehnica a masinii , maestrul de la volan , tipul de anvelope , cunoasterea terenului ( sau macar o scurta recunoastere ) , etc . Imi amintesc cum un tip bascalea Land Rover Defender pe un alt site , spunand ca este o gogoasa de masina si el ( marele profesor in off-road ) nu a putut urca pe nu stiu ce munte . Cand l-am intrebat despre anvelopele ce echipau masina mi-a raspuns ca erau unele mixte ![]() Desigur , nu exista masina absolut polivalenta . Pe unde poti trece cu un Vitara , nu incapi cu Hummer H1 sau Nissan Patrol , asa cum pe unde trece un Hummer , se scufunda un Vitara . Important este sa stii ce vrei de la masina . Vrei spatiu mare inchis , cumperi Land Cruiser sau Patrol . Cari greutati peste mia de kile , te orientezi catre o Mazda B2500 , sau un Navara . Vrei sa incapi pe sleauri inalte si pe drumuri inguste , iti cumperi Niva , Vitara , Samurai , etc . Puntile fixe fata-spate sunt de neinlocuit daca folosesti masina preponderent in off-road . Acestea sunt extrem de fiabile . Folosesti masina mai mult pe sosea si mai iesi si pe coclauri de doua ori pe luna , cumperi ceva cu Mc Pherson pe fata . Nu merge noul Pathfinder in off road , deoarece are suspensie independenta fata spate . Ai toate sansele sa iti pierzi rotile la o solicitare extrema . Pentru "pus pe burta " si curse mari ale suspensiei , iti iei Patrol sau Defender . Sigur , multi cred ca orice SUV se incadreaza la off-road . Multi au impresia ca Dacia 4x4 este o masina grozava . In realitate , lucrurile sunt taman pe dos . Se discuta despre noul Land Cruiser . Este o masina exceptionala , dar nu pentru off-road extrem . Desi are unghiuri bune si motor fiabil , tractiune integrala permanenta si sisteme electronice de urcat si coborat dealuri ![]() Deasemenea , lipsa unui sasiu la noul Mitsubishi Pajero ( are caroserie autoportanta facuta pe baza unui sistem main-frame ) il penalizeaza in cazul unor solicitari extreme repetate . Efectiv crapa caroseriile . Sigur ca asta nu se intampla urcand si coborand borduri prin Bucuresti si nici traversand balti cu noroi de 30 cm , dar la utilizarea frecventa " pe piatra " apar fisuri la umeri . Utilitarele gen Nissan Navara , Mitsubishi L200 , Toyota Hilux , Ford Ranger ...si inca cateva , au calitati indiscutabile in materie de traversat terenuri dificile ...dar nici ele nu sunt pentru off-road extrem . Arcurile spate lamelare afecteaza serios aderenta pe suprafete denivelate . Suspensia Mc Pherson fata , afecteaza rezistenta puntii fata . Pentru amatori necunoscatori , cea mai buna alegere este L200 , datorita cutiei destepte . Poti merge 4x4 permanent , existand un diferential central care permite acest lucru . Cutia permite 3 modalitati de 4x4 , ceea ce este grozav pentru " maestri " care nu stiu ce este ala un diferential . Eu as alege noul Hilux cu motorul de 3 litri . E solid , bena inalta , fiabilitate recunoscuta , volum interior generos . Navara este penalizat de ambreiajul subdimensionat si ampatamentul enorm . Ultimul , ii afecteaza capacitatile de trecere in cauza unghiurilor slabe . Culmea , Mazda B2500 , reuseste sa aiba o bena mai mare la un ampatament mai mic . Pacat ca la aceasta din urma sufera mult siguranta la viteze peste 120 km/h din cauza suspensiei spate neinspirate . Rangerul este peste Mazda in ciuda asemamarii - practic sunt identice ca infatisare . Atat la motor , cat isi la suspensie . In schimb , spatiul este identic , bena mare , interior generos . Noua Toyota 100 ...e mareeeee . Este ca si cum ai vrea sa faci rafting cu un trans-atlantic daca vrei sa intri cu ea in off-road . Nu se preteaza . Despre SUV-uri : Touareg si Jeep Grand Cherokee sunt cu mult peste celelalte din gama ca polivalenta . VW are unghiuri excelente si tractiune buna ( cu multa electronica , dar buna ) , iar Jeep , un sistem de tractiune Quadra Drive II excelent , cu trei autoblocante . Q7 , X5 , si alte denumiri interesante , nu au ce cauta pe drumuri neamenajate , decat daca le conduce vreun calau de masini . Primul , unghiuri imposibile , ampatament de neam prost ...celalalt , garda mica tractiune neadecvata pentru drumuri neamenajate . De fapt , nici nu au fost facute pentru asa ceva ( pentru ce au fost ele proiectate sunt grozave ) desi multi posesori sustin ca sunt exceptionale pe teren accidentat . Ei bine , .. nu sunt ! Acum sa specific ceva . Cu majoritatea celor mai sus enumerate m-am si "dat " . Peste 30 % din acestea ... le-am si reparat . Mi-au mancat o gramada de bani ( eram un om mult mai bogat daca ma lipseam de placerea de a avea si conduce masini 4x4 ) . Nu sunt masini pentru oameni cu posibilitati modeste . Sunt scumpe la servisare , toate , fara exceptie , consuma mult majoritatea , iar taxele sunt lipsite de bun simt . La japoneze , servisarea este un calvar . Reprezentantele sunt execrabile , piesele vin greu ( parca le trece oceanul un japonez mic intr-o barca pneumatica) si sunt atat de scumpe , incat ai impresia ca iti cumperi masina de 2-3 ori . Mecanicii sunt necalificati . Multi dintre acestie habar nu au ce fac . Am avut neplacuta experienta sa schimb un inel de cuplare la o masina ( nu vreau sa amintesc producatorul ) si din cauza faptului ca tipul nu stia ce face , s-a rupt in 2 metri dupa pornire ![]() Sper ca nu v-am plictisit cu "saga " mea despre masini 4x4 . Nu am vrut nici sa contrazic antevorbitori si nici sa imi dau aere de atoate-cunoscator . Nici nu sunt . Sper ca unele informatii scrise aici sa fie de folos acelora care nu se pricep foarte mult si care vor sa achizitioneze asa ceva in viitor . Numai bine , Cata Mircea
Niva am condus in multe situatii . Este genul de masina pe care nu te doare sufletul sa o pui pe burta sau sa ii zgarii vopseaua . Desi nu are garda la sol foarte mare , are ampatament mic si unghiurile de atac si degajare foarte sanatoase . De exemplu , un Patrol cu o garda mult mai mare nu poate intra pe unde intra o Niva din cauza ampatamentului . Asta iti permite sa ataci orice teren . Eu am avut una cu motorul de 1.7 benzina . Cam gurmanda cu 4x4 cuplat . Este si normal , deoarece este un motor cam mic , si puterea si cuplul sunt scoase din consumul sporit
![]() Hoverul chinezesc nu l-am condus . Din cate stiu , are rezervorul cam jos si nu se preteaza la " pusul pe burta " . Ca forma este evident copiat . Este drept ca vine cu un pret imbatabil , dar la banii aia mi-as lua oricand un Terrano second-hand de 2,7 TD sau 3.0 DiD . Am avut unul si a ramas masina mea de suflet . Desi avea multi km , nu m-a lasat nicaieri . Mi-ar fi placut sa fie mai lat ( eu sunt un tip destul de mare si cand ma puneam pe scaun ocupam jumatate din latimea masinii ![]() Hoverul l-am studiat pe la interior la un targ auto . Nu mi-au placut miile de culori fluorescente ale bordului si nici culoarea nepotrivita a tapiseriei . Nu mi-as lua unul . Are aer de kitch . O Niva insa , as tine oricand in garaje , mai ales pentru treburi mai "ingrate" pe unde nu se preteaza o masina mai masiva . Este un fel de IMS mai elaborat . Asta pe injectie de 1,7 are chiar un mers placut si o pornire foarte usoara in orice conditii de temperatura . Mecanica e fiabila si bruta in sensul bun al cuvantului .
Mutumesc de raspuns. Daca nu ai intuit, iti fac o confesiune: intrebarea mea s-a vrut un test-capcana. Asa e, Niva cu gume potrivite e imbatabila si stii din capul locului ca e rigida, spartana, dar extraordinar de bine gandita si eficienta in off-road. Mi-as lua fara rezerve una, de fapt o sa-mi si iau, dar buzunarul nu-mi permite sa fac pasul asta imediat (decat daca renunt la masina pe care o am acum, caz in care mi-as putea lua doua-trei Nive
![]() ![]() ![]() „Puşca-i fiară nesătulă, dar celui ce ştie a o struni i se deschid porţile raiului...”
Legat de Niva: are si destule minusuri cel mai mare dintre ele fiind fiabilitatea - submediocra. Ca idee un amic a montat pe o Niva roti de 33'' si in nici 100 km au cedat ambele grupuri !!!
Hoover ??!!! ![]() ![]()
Am ieshit simbata pt prima oara pe un teren un pic mai accidentat... la pescuit in Alentejo- zona de centru a portugaliei.
Baietzii mau cam speriat ca mashina consuma mult, bla...bla...bla... ![]() Am facut 430 km, cam jumate autostrada- jumate drum de tzara, malul lacului.......- a "baut" 40 litri motorina, mereu cu A.Conditzionat conectat ![]() Nu am incercat mari dealuri shi cum se vede era terenul uscat.... nu am pus 4L... A mers SUPER!!! Cred ca o incerc in noroi doar in basarabia, aici n-am unde ![]() [albumimg]5008[/albumimg][albumimg]5007[/albumimg]
Rugaminte : nu mai puneti link-uri asa de lungi !!! Ca ne sucim gatul cu totii sa citim pana la capat!!
Greiere, asta e cel mai eficient vehicul de teren!
![]()
Tractiunea baligaroasa e cea mai cea. Mai nashpa e ca tre' sa te ocupi in permanenta de el, si la bloc...
Weapons don't kill people, people kill people.
www.primejdie.ro
Sterge-mi (nu mai pot sa-i zic pe nume ![]() ![]() ![]()
S-a reparat. ![]()
Sal,
pt. cei interesati, vand si eu o masina de teren pursange: http://vinatorul.ro/forum/viewtopic.php?p=81133#81133 Matteo
Re: 4x4 pentru vinatoareSe poate detalia subiectul "Nissan Pathfinder"? Am vazut o mentiune cum ca ar fi o masina mediocra. Nu ma intereseaza off-road-ul extrem, vreau o masina unica (nu-mi permit masina doar pentru vanatoare) care sa ma duca si pe santiere unde ma poarta serviciul, sa-mi duca si familia la cabane si la ski si sa-mi permita si escapade de vanatoare la munte, pe drumuri forestiere chiar inundate de ploaie, cu noroi etc. Nu se preteaza Pathfinderul la asa ceva ??? Am vazut filmulete pe youtube cu abordari destul de indraznete, si masina parea sa aiba dotare stock. Recunosc cu umilinta si cap plecat superioritatea LC-urilor, Patroalelor, Defenderelor, G-urilor. Dar chiar trebuie sa arunci atitia bani pentru a evada in natura? Vorbim de 4x4 pentru pentru vanatoare nu pentru competitii. Citind postarile referitoare la suspensia nerigida a Pathfinderului m-a strans in spate. Chiar se rupe ca un batz de chibrit daca-l bag in teren? Si cuplarea aia electrica a tractiunii pe fata e de kko? G-ul are diferentialele blocabile electric. Ce-i rau in asta?
Va rog sa ma iluminati, Path-ul are oferta f. buna in perioada asta si e foarte tentant. Totusi nu as vrea sa regret daca ajung sa-l cumpar. Opinii? Apreciez orice raspuns argumentat ...
Re: 4x4 pentru vinatoare
Rand pe rand. ![]() Ca masina unica e ok. Din ce spui tu ca vrei de la ea, nu vei avea probleme. Cel mult cu ambreiajul la varianta cu cutie manuala, aici e in general calcaiul lui Achile al acestei masini.Pe youtube circula o gramada de mizerii, majoritatea campanii publicitare mascate ( virale ). Nu crede tot ce vezi. Tu vei strica masina aia de 2 ori mai repede decat aia care o conduc in filmuletzele pe care le-ai vazut. In natura poti "sa evadezi" si cu dacia- e chiar ok- si cu magarul si pe jos si cu Pathfinder. Cu ultimul - exceptand magarul - vei fi avantajat. Daca nu ai pretentii sa descoperi noi teritorii sau drumul ala forestier cu noroi nu e rupt rau si mai ales, o " incalti cum trebuie- te descurci. Ia in calcul: 1. Cat " evadezi in natura" si cat mergi pe sosea, cu familia etc. 2. Bugetul. 3. Experienta proprie 4. Confortul tau si al familiei - va fi masina universala, nu? 5. Ai idee sau ai folosit vreodata un diff lock ? Electric sau nu ...La ce spui ca vrei sa faci cu masina, nu ai nevoie. 6. Cat de " inundate si cu noroi " sunt drumurile alea? Unele nu le razbesti nici cu G-ul sau TAF-ul. 7. Daca nu exagerezi nu ai nevoie de punti rigide. Alea sunt pentru offroad nu pt vanatoare. Daca mergi la prepelite si majoritatea vanatului din tara...no pb. Daca vrei sa impusti cocos de munte la 10 min de masina - cauta altceva. NU se rupe ca " un batz de chibrit " decat in conditii mult mai nasoale decat ce spui tu ca vrei sa faci. 8. Cuplarea electrica e de " kko" cand se strica. In general dupa multi km. Universal valabil- cu cat mai multa electronica, cu atat mai multe pb. Nu o lua in calcul 50-100.000 Km. Decat daca exagerezi rau cu masina. Sper ca e suficient de argumentat. Ca si concluzie : la ce vrei tu de la ea, cu gume bune, fara sa iti bati joc de ea si mai ales daca reducerea aia si in general masina si bugetul se potrivesc : verde. Mai studiaza si concurenta. Daca tot vrei un SUV, functie si de cat spatiu ai nevoie, ia in calcul si Subaru Forester - my opinion - best buy ca SUV si Toyota RAV 4 . Nissan, de cand sunt Renault, au scazut calitativ.
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori |
Publicitate
|