Jurnal de vânătoare
|
|
Acum este 03 Oct 2025, 01:10
|
|
|
Membrii nostri sunt rugati sa-si posteze aici experientele legate de pasiunile lor extra vanatoare , legate strict de ceea ce inseamna MOTOARE !
Moderatori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP
de George08 pe 11 Dec 2008, 08:08
Multumesc mult pentru raspuns. Diferential blocant al folosit doar acum vreo 15 ani la un G pe care l-a bagat proprietarul prin padure pana a ajuns in albia secata a unui parau. Ca sa iasa oblic din albia in care se afundase in noroi pana la praguri, a blocat toate cele 3 diferentiale. Nu sunt sigur insa daca avea chiar nevoie de asa ceva, masina nu putea iesi deoarece luneca lateral in clipa in care incerca sa urce malul. Situatii ca astea insa poti intalni oricand, in cazul ala deviasem destul de putin de la drumul forestier. E drept, bull barul era masiv dar gumele cred ca erau de asfalt  M-am gandit si la Subaru si la RAV si la multe altele (Hyundai SF  ) dar nu ma coafeaza de nici o culoare. Ma refer la aspect, adica ceea ce va conta pentru un amator in proportie de peste 50% in perioada de utilizare. Nissanurile, chiar daca am inteles ca sunt mai putin fiabile, au un look ceva mai masiv, mai barbatesc. Cu niste gume din acelea care-ti plac tie (BFG -uri), macar pe puntea spate  , cred ca-si face onorabil datoria. Repet, nu ma dau in offroad (de fapt ce intelegi voi prin offroad, ca eu daca ies de pe asfalt traduc ca sunt offroad  Care-i de fapt definitia ?) cu toate ca tare mult as vrea. Dar nu am cu ce, nu am cu cine si in ultima instanta nu prea am nici cand. La Path ma gandisem la cutia automata, avand in vedere viata in Bucuresti. Inteleg de la tine ca ar fi o alegere si mai solida dpdv tehnic. Acuma ramane insa de vazut cat de tare vom fi afectati de criza din primavara. Cu stima P.S. ofertele sunt pentru Path-uri produse in 2007. Nu prea am inteles cum e treaba cu ele, nu le-au vandut nici pe cele din 2007 si deja aveau si stoc produs in 2008??? Sau o fi vreun stoc din alta parte a lumii redirectionat catre noi? Daca stie cineva ceva mai din spatele cortinei poate imi spune si mie, eventual pe PM. In rest, am inteles ca modelele sunt identice. Trebuie doar sa ma uit la cel care are cea mai putina rugina pe la discurile de frana 
-

George08
- Membru important
-
- Mesaje: 242
- Membru din: 20 Feb 2008, 19:03
- Locaţie: Bucuresti
de Alin3006 pe 11 Dec 2008, 11:40
Cutia e bine sa fie hidramata din 1000 de motive. Legat de modelul 2007 : nu doar Nissan face asa, toti au stocuri de care vor sa scape. Cu criza - rezulta discount!  Cu cat mai spre primavara- probalil mai mare! Ia masina aia si fii multumit!
-
Alin3006
- Veteran
-
- Mesaje: 6445
- Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
- Locaţie: bucuresti
-
de the_mav pe 11 Dec 2008, 12:00
George08 scrie:........Ca sa iasa oblic din albia in care se afundase in noroi pana la praguri, a blocat toate cele 3 diferentiale...........
si a iesit OBLIC cu cele trei diferentiale blocate FARA SA RUPA NIMIC LA MASINA ?
------------------------------------- Holland and Holland - pure art...
-

the_mav
- Veteran
-
- Mesaje: 3351
- Membru din: 27 Sep 2005, 10:19
- Locaţie: Oltenia, Muntenia si partial Moldova
-
de George08 pe 11 Dec 2008, 12:02
Pai cel putin in momentul ala nu am auzit nimic trosnind.
-

George08
- Membru important
-
- Mesaje: 242
- Membru din: 20 Feb 2008, 19:03
- Locaţie: Bucuresti
de George08 pe 11 Dec 2008, 12:07
Alin3006 scrie:Cutia e bine sa fie hidramata din 1000 de motive.
Ar prinde tare bine un pic de detalierea avantajelor, pentru mine si alti incepatori. Eu o vad in clipa asta buna doar pentru comoditatea in traficul aglomerat.
-

George08
- Membru important
-
- Mesaje: 242
- Membru din: 20 Feb 2008, 19:03
- Locaţie: Bucuresti
de Adrian S pe 11 Dec 2008, 13:15
George08 scrie:Alin3006 scrie:Cutia e bine sa fie hidramata din 1000 de motive.
Ar prinde tare bine un pic de detalierea avantajelor, pentru mine si alti incepatori. Eu o vad in clipa asta buna doar pentru comoditatea in traficul aglomerat.
In teren accidentat poti sa "parlesti" discul de ambreaj cu o cutie manuala, pe cand cu hidramata asa ceva nu se intampla.
-
Adrian S
- Veteran
-
- Mesaje: 1210
- Membru din: 02 Aug 2007, 10:08
- Locaţie: Bucuresti
de George08 pe 11 Dec 2008, 14:10
Corect, asa am ajuns sa-mi schimb kitul de ambreiaj la BMW. Dupa ce am intrat pana la praguri in noroi.
-

George08
- Membru important
-
- Mesaje: 242
- Membru din: 20 Feb 2008, 19:03
- Locaţie: Bucuresti
de Old Surehand pe 17 Ian 2009, 19:37
Folosesc pentru vinatoare un Wrangler din '99, cutie automata, 4.000 cmc benzina, roti de 33", inaltata, troliu in nas, un Warn termometric... Ma duce unde vreau eu, nu unde duce drumul...
-

Old Surehand
- Membru activ
-
- Mesaje: 95
- Membru din: 29 Noi 2008, 16:10
- Locaţie: Iasi/Bucuresti
-
de Marius pe 01 Mar 2009, 16:06
Scriu aici pentru ca nu stiu unde altundeva...
Am iesit azi din teren dupa o vanatoare cu drumuri grele (mult noroi). Cand am iesit la asfalt, datorita depunerilor masive de noroi de pe jenti, rotile erau total dezechilibrate. De la 70km/h in sus vibrau atat de tare incat practic, nu se putea merge asa. A trebuit sa bag masina la spalat. Noroc ca spalatoria avea o scula din aceea cu mare presiune. Stiu ca pentru cine e familiarizat cu noroaiele nu e o noutate, dar m-am gandit ca e bine de mentionat pentru cei care in viitor vor fi pusi pentru prima oara in aceasta situatie.
-
Marius
- Veteran
-
- Mesaje: 3246
- Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
- Locaţie: Bucuresti
de adrian_ppp pe 01 Mar 2009, 21:46
La fel am patit si eu, jante de 17 , am spalat bine nororiul in Braila, am dat jos din mastile de la aripi o roaba de noroi, m-am rugat la vreo 4 spalatorii sa mi o faca si nimeni nu vroia, pana cand cu un mic premiu cineva s-a apucat de treaba, cand a vazut cat noroi iese zicea ala ca l da sefu afara daca il vede. Plec din spalatorie, la 70 mergeam bine, la 100 trepida masina de ziceai ca sar de pe sosea. Am oprit, putin speriat ca spalasem tot si nu mai avea de ce trepida si am luat fiecare janta la curarat pana cand pe janta din fata mai ramasese o palma de noroi lipita. Am curatat tot si am dat bice la Bucuresti fara probleme. Oricum inca doua sapt dupa patanie imi tot cadea cate o bulgar de pamant .
-

adrian_ppp
- Veteran
-
- Mesaje: 2271
- Membru din: 04 Oct 2006, 11:47
- Locaţie: Bucuresti
-
de Alin3006 pe 02 Mar 2009, 18:53
Fenomenul e absolut firesc. E ca si cand ai duce masina la o vulcanizare si ai monta o cutie de plumb pe jante, fara nici o noima. Mai exista un fenomen de care e bine sa tineti cont cand iesiti din noroi pe asfalt : franele ude! Incercati sa va obisnuiti ca, odata iesiti din noroi sa faceti cateva accelerari, urmate brusc de frane - la viteza mica. In felul asta eliminati apa si noroiul de pe discuri fara urmari neplacute. S-au intamplat multe accidente grave din cauza unor discuri si placute " muiate" . Asa ca, atentie!
-
Alin3006
- Veteran
-
- Mesaje: 6445
- Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
- Locaţie: bucuresti
-
de adrian_ppp pe 02 Mar 2009, 19:11
Old Surehand scrie:Folosesc pentru vinatoare un Wrangler din '99, cutie automata, 4.000 cmc benzina, roti de 33", inaltata, troliu in nas, un Warn termometric... Ma duce unde vreau eu, nu unde duce drumul...
eu nu cred
-

adrian_ppp
- Veteran
-
- Mesaje: 2271
- Membru din: 04 Oct 2006, 11:47
- Locaţie: Bucuresti
-
de val pangica pe 02 Mar 2009, 19:41
O patanie de-a mea de la Pajero - este crunta . Acum vreo 8 ani , pe o zapada de 10-15 cm nebatuta - am intrat in teren , 3 masini . La un moment dat masina mea a facut pleosc si a intrat intr-o baltoaca , din motive de spart gheata ! Gheata care bineinteles ca nu o vedeam cit timp drumul era ca in palma , cu zapada . M-au scos baietii de acolo , dar din cauza frigului mi-am imbracat puntile in gheata , plus pe roti , mi s-au aprins senzorii de ABS , samd . La o spalatorie , cu apa fierbinte am scos gheata de pe punti ( si la mine tremura volanul ca dracu ) dar senzorii ABS nu i-am putut reseta decit la service .
Respect
-

val pangica
- Veteran
-
- Mesaje: 863
- Membru din: 05 Mai 2008, 16:15
- Locaţie: Bucuresti
-
de adrian_ppp pe 02 Mar 2009, 20:52
imi place acest topic, a luat o aliura constrructiva
care ce a mai patit ?
-

adrian_ppp
- Veteran
-
- Mesaje: 2271
- Membru din: 04 Oct 2006, 11:47
- Locaţie: Bucuresti
-
de Flyer pe 04 Mar 2009, 09:14
Am patit si eu una mica Nu sunt pe principiul sa ies in teren singur dar cand mergi la vanatoare individuala nu prea ai ce sa faci si uite asa m-am trezit intr-o cariera unde eram numai eu si colegul meu de vanatoare ca mergeam asa linistiti cu masina ''la vedere'' pe pamant si noroi ''accesibil'' masini si cauciucurilor pana la un moment dat masina pur si simplu s-a afundat. In secunda doi cuplez reductor cu central blocat, blochez spatele si dau incet la manivela in marsarier.... vezi sa nu.... masina se afunda. Am incercat de 2 ori. Nu avea rost sa o fortez pt ca ori rupeam ceva la ea ori o afundam mai mult. Scot telefonul sa imi sun colegii de off-road sa vad care ii disponibil sa vina sa ma scoata afara. Problema cea mai mare era cu datul directiilor prin telefon ca nu aveam GPS-ul cu mine. La un moment dat vad in departare in buldozer  care lucra (restul toate erau Out Of Order) .... direct la el am fost. Dupa o negociere cu el si seful lui au binevoit sa vina sa ma ''escaveze'' si pe mine afara. Rezultatul tractari a fost bara spate rupta (CASCO!!!) Cam asa arata masina in noroi  _  Vreau sa va spun ca dupa ce am scos-o afara ca mergeam drept, ca viram toata masina suna din toate incheieturile. Adunase noroi peste tot. Ajuns in oras direct la spalatorie unde am spalat-o eu personal(ce-i in mana nu-i miniciuna). A 2-a zi am dus masina la service si am ridicat-o pe elevator pt. o mica inspectie. Am urmarit in pricipal burdufele de la planetara si tot ce insemana furtune de plastic sau cuciu si garnituri. Totul frumos si in regula. PS: Intotdeauna daca mergi de unu singur in off-road ii bine sa ai un GPS cu tine sa chemi mai usor ajutoarele . Dai 2 coordonate si stai mai linistit ca stiu si celilalti unde esti si nu te chinui sa le explici prin telefon ca trebuie treca 2 dealuri, sa vada un tei mare vopsit cu roz si apoi sa faca la stanga printre 2 plopi .... sa treaca prin 2 balti, mai fac 5 viraje la stanga si 2 la drepta si ajung intr-o padure unde vin dupa urmele tale.
Pi Piron
-

Flyer
- Membru important
-
- Mesaje: 128
- Membru din: 04 Mai 2008, 16:43
de adrian_ppp pe 05 Mar 2009, 10:14
Flyer scrie:Am patit si eu una mica .
ai pe ea gumele de fabrica ?
-

adrian_ppp
- Veteran
-
- Mesaje: 2271
- Membru din: 04 Oct 2006, 11:47
- Locaţie: Bucuresti
-
de Old Surehand pe 05 Mar 2009, 11:22
Frumoasa masinutza dar nu prea este de offroad... Este o utilitara cu care trebuie sa ai grija pe unde mergi si unde opresti...  ... Nu trebuie scoasa de pe drum... Macar niste cauciucuri MT i-ar trebui sa joace un rol offroad si un pic de inaltare...
-

Old Surehand
- Membru activ
-
- Mesaje: 95
- Membru din: 29 Noi 2008, 16:10
- Locaţie: Iasi/Bucuresti
-
de adrian_ppp pe 05 Mar 2009, 12:06
Old Surehand scrie:Frumoasa masinutza dar nu prea este de offroad... Este o utilitara cu care trebuie sa ai grija pe unde mergi si unde opresti...  ... Nu trebuie scoasa de pe drum... Macar niste cauciucuri MT i-ar trebui sa joace un rol offroad si un pic de inaltare...
Buna asta cu ai grija unde te opresti ! 
-

adrian_ppp
- Veteran
-
- Mesaje: 2271
- Membru din: 04 Oct 2006, 11:47
- Locaţie: Bucuresti
-
de Flyer pe 05 Mar 2009, 16:33
adrian_ppp scrie:Flyer scrie:Am patit si eu una mica .
ai pe ea gumele de fabrica ?
Sunt gume MT instalate pe masina 235/75/16
Pi Piron
-

Flyer
- Membru important
-
- Mesaje: 128
- Membru din: 04 Mai 2008, 16:43
de Flyer pe 05 Mar 2009, 16:37
Old Surehand scrie:Frumoasa masinutza dar nu prea este de offroad... Este o utilitara cu care trebuie sa ai grija pe unde mergi si unde opresti...  ... Nu trebuie scoasa de pe drum... Macar niste cauciucuri MT i-ar trebui sa joace un rol offroad si un pic de inaltare...
Serios ca zici tu ceva de scosul de pe strada ... adica cand o scot de pe strada sa fiu atent pana trec bordura ca de acolo in colo isi face treaba . Nu va faceti voi griji de Pick-up-uri (mai ales de L200 sau Hillux) ca nu pot in teren. Oricum nu pt asta au fost create dar merg si ele acolo unde merg alte masini de teren si nu ajung SUV-urile. De MT-uri am scris De inaltat nu o inalt pt ca merg cu ea si pe asfalt si vreau sa am confort si acolo si ricum cat ii de ridicata ii ok la cat o stresez eu.
Pi Piron
-

Flyer
- Membru important
-
- Mesaje: 128
- Membru din: 04 Mai 2008, 16:43
de Madalin pe 08 Mar 2009, 18:01
Foloseam acum 7 ani la vanatoare cu un jeep wrangler cu motor de 4,000 cmc,putin modificata,decapotabila...nu ii ramanea loc pe unde sa nu intre.
-
Madalin
- Membru activ
-
- Mesaje: 113
- Membru din: 22 Feb 2008, 11:41
- Locaţie: Ploiesti
-
de Marius pe 08 Mar 2009, 18:15
Flyer scrie:Nu va faceti voi griji de Pick-up-uri (mai ales de L200 sau Hillux) ca nu pot in teren. Oricum nu pt asta au fost create dar merg si ele acolo unde merg alte masini de teren si nu ajung SUV-urile.
Esti de-al meu! Bravo! Daca o da Dumnezeu sa imi pot permite in continuare, tot cu pick-up voi merge pana ma las de vanatoare.
-
Marius
- Veteran
-
- Mesaje: 3246
- Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
- Locaţie: Bucuresti
de ventura pe 08 Mar 2009, 20:37
SY innamolit 2.jpg SY innamolit.jpg Nu am iesit decat tractati...
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj. Nu fi victimă. Nu fi nici criminal. Dar mai cu seamă nu fi spectator.
-

ventura
- Veteran
-
- Mesaje: 1272
- Membru din: 01 Mai 2008, 20:12
- Locaţie: Focsani
de jon2004 pe 08 Mar 2009, 23:05
@ventura am mai vazut masina asta pe undeva !  Si arata ceva mai bine ! 
20 16 12 22LR 222RemMag 6,5x57 6,5x65 8x57 9,3x62
-
jon2004
- Veteran
-
- Mesaje: 1743
- Membru din: 19 Aug 2004, 12:04
- Locaţie: BARLAD,VASLUI
-
de ventura pe 08 Mar 2009, 23:15
jon2004 scrie:@ventura am mai vazut masina asta pe undeva !  Si arata ceva mai bine ! 
Ce memorie buna ai... Da, ai mai vazut-o... Si daca gasim autorizatii la tap la Barlad, o sa o mai vezi... dar cred ca o sa mai discutam despre asta(poate ne indrumi unde trebuie)
Nu fi victimă. Nu fi nici criminal. Dar mai cu seamă nu fi spectator.
-

ventura
- Veteran
-
- Mesaje: 1272
- Membru din: 01 Mai 2008, 20:12
- Locaţie: Focsani
de Alin3006 pe 09 Mar 2009, 11:30
Una dintre situatiile cele mai frecvente de impotmolire se intampla exact cum a descris Flyer : soferul cupleaza reductorul si diferentialele masinii DUPA ce simte ca se impotmoleste. Eu nu inteleg un lucru : de ce nu cuplati fratilor reductorul la iesirea de pe asfalt ? Sau macar cand vedeti ca terenul incepe da devina dificil ? Rolul lui este sa te ajute SA NU TE IMPOTMULESTI, NU DUPA CE TE-AI IMPOTMOLIT DEJA. La fel si diferentialele de orice tip. DUPA ce te-ai infipt, poti sa cuplezi ce-oi cupla, degeaba. Doar un troliu te mai ajuta. Sau alta masina.
-
Alin3006
- Veteran
-
- Mesaje: 6445
- Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
- Locaţie: bucuresti
-
de Flyer pe 09 Mar 2009, 11:57
Alin este foarte corect ce spui tu si anume cand ai iesit de pe asfalt reductor cuplat si da-i inainte pt ca asa procedez si eu. Blocarea diferentialului spate nu ai cum sa o faci pt. ca masina nu mai vireaza sau daca insisti sa vireze ori ii rupi planetarele ori diferentialul blocat. Situatia respectiva a fost una mai ''aparte'' pt ca putea sa fiu cu reductorul cuplat si tot acolo ajungeam. Daca te uiti pe poze nu se vad urme care sa se adanceasca... pur si simplu masina a cazut in umplutura aia de acolo. Puteam sa fiu super pragatit cu reductor, dif. central si spate blocat, ca tot nu rezolvam nimic. Am ales sa merg pt 4x4 la mare doarece se vedea totul in fata si era campul curat (la o adica mergea si numai tractiune spate). Problema a fost acea mica bucata de cariera care a durat 5 m in care m-am si impotmolit. Au fost situatii in care am intrat in noroi cu reductorul cuplat si m-am impotmolit si am blocat spatele si cumva am iesit dar m-am impotmolit dupa alti 10 m de nu am iesit numai tras afara. Treaba in off-road necunoscut ii cum ai noroc si cata experienta aia.... in acelasi loc s-au impotmolit masini pregatite de off-road extrem si soferi cu experienta in domeniu. ------------aici ma repet-------------------- Nici odata sa nu mergi singur off-road extrem mai ales in zone in care nu le sti si fara semnal la telefon. Sa ai masina echipata cu cauciucuri adecvate, sufe si chingi sa reziste odata si jumatate la greutatea masini (asta ii minimul de bun simt), lopata, troliu manual sau electric, topor. Daca indeplinesti aceste conditii atunci poti sa incepi sa experimentezi. Atasez si o poza haioase legata de off-road 
Pi Piron
-

Flyer
- Membru important
-
- Mesaje: 128
- Membru din: 04 Mai 2008, 16:43
de Alin3006 pe 09 Mar 2009, 14:14
Nu m-am referit strict la cazul tau, unde pozele sunt evidente, ci la situatia in care lumea se incapataneaza sa foloseasca reductorul doar in momentul in care e prea tarziu, pe principiul ca " nu e inca nevoie, trec si asa ". Sigur, treci, dar inseamna o fortare permanenta a ambreiajului in situatii in care - folosind reductorul- ai avea cuplul dublu si control total asupra masinii. De echipare nici nu mai vorbesc, la fel si iesitul singur e intr-adevar riscant.
-
Alin3006
- Veteran
-
- Mesaje: 6445
- Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
- Locaţie: bucuresti
-
de Ghinda pe 09 Mar 2009, 14:17
 Si eu am invatat de la altii, mai demult, dar ce muschiul meu, stai ca merge. Si dupa cateva experiente cu tractorul, m-am lecuit. Reductor, merg ca boierul sau 4x4, daca chiar este prea plat terenul!
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
-
Ghinda
- Veteran
-
- Mesaje: 7938
- Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
- Locaţie: Bucuresti
de Marius pe 09 Mar 2009, 15:04
In urma cu vreo 10 zile am fost la vanatoare cu Hilux-ul. De la iesirea de pe asfalt, am cuplat 4x4 si am mers astfel cativa km unde drumul era cam nasol. Apoi drumul s-a imbunatatit, a devenit pietruit si am scos 4x4, ramanand cu tractiune spate. Drumul s-a nasolit din nou, dar eu am uitat ca n-am tractiune integrala si astfel, m-am impotmolit ca boul intr-un loc destul de lejer de depasit. Colegul meu Bogdan, s-a dat jos din masina si a observat ca la incercarile mele de a iesi, trage doar spatele, asa ca am cuplat 4x4. Dupa chestia asta, n-am mai scos 4x4 decat dupa 3 zile cand am ajuns din nou la asfalt. 
-
Marius
- Veteran
-
- Mesaje: 3246
- Membru din: 03 Aug 2004, 21:09
- Locaţie: Bucuresti
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
|
|