Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 03 Oct 2025, 11:20

4x4 pentru vinatoare

Membrii nostri sunt rugati sa-si posteze aici experientele legate de pasiunile lor extra vanatoare , legate strict de ceea ce inseamna MOTOARE !

Moderatori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Ghinda pe 09 Mar 2009, 15:13

Pana nu dai cu capul nu te lecuiesti. Pai daca ala japonez a dotat tinicheaua cu 4x4 pentru la teren, atunci cand iesi in teren il pui pe 4x4. Daca nu te duci cu Matizul si in el 4 gealati sa il ia pe sus la o adica! :lol:
Nu te certa niciodata cu un prost. S-ar putea cei din jur sa nu vada diferenta...
Ghinda
Veteran
 
Mesaje: 7938
Membru din: 14 Dec 2006, 22:35
Locaţie: Bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 10 Mar 2009, 00:14

Marius scrie:In urma cu vreo 10 zile am fost la vanatoare cu Hilux-ul.
De la iesirea de pe asfalt, am cuplat 4x4 si am mers astfel cativa km unde drumul era cam nasol. Apoi drumul s-a imbunatatit, a devenit pietruit si am scos 4x4, ramanand cu tractiune spate. Drumul s-a nasolit din nou, dar eu am uitat ca n-am tractiune integrala si astfel, m-am impotmolit ca boul intr-un loc destul de lejer de depasit. :oops:
Colegul meu Bogdan, s-a dat jos din masina si a observat ca la incercarile mele de a iesi, trage doar spatele, asa ca am cuplat 4x4. Dupa chestia asta, n-am mai scos 4x4 decat dupa 3 zile cand am ajuns din nou la asfalt. :)


Ca idee : cu reductorul cuplat se poate merge de la 1 km/ h in viteza a doua pana la 50-60 km/ h in viteza a 5-a. Acel 4x4 folosit de majoritatea pe drum accidentat - ma refer la 4x4 high - in general nu ajuta cu mare lucru, mai precis nu mareste cuplul ci doar imbunatateste aderenta. Inca un " tip " : de foarte multe ori cand ramai impotmolit si incerci sa iesi cu spatele in 4x4 si pe reductor nu reusesti. Incercati - numai la mers in spate, sa decuplati reductorul. :wink: de multe ori functioneaza, si ce nu face 4x4 si reductorul face puntea spate singura.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Flyer pe 10 Mar 2009, 07:46

Aici Alin are dreptate... sunt situatii in care redutorul nu te scoate si te scoate 4x4 la mare :shock:
Incerc sa imi explic si eu fenomenul si cred ca ii vorba de o reducere a puterii la roata ... implicit o crestere a aderentei de unde rezulta acea deblocare a situatiei. Nu stiu daca asta ii raspunsul la problema dar de multe ori pe iarba incerc sa merg cu 4x4 mare in treapta 1 cat mai aproape de relantiu (la marea arta :lol: ), masina fiind diesel poate ... acuma la benzinare nu stiu daca se poate face asa ceva.
Pi Piron
Avatar utilizator
Flyer
Membru important
 
Mesaje: 128
Membru din: 04 Mai 2008, 16:43

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Adrian S pe 10 Mar 2009, 13:48

Acu un an cand a nins mult in Bucuresti am incercat sa scot masina din parcare . Era zapada pana la faruri (intre timp mai trecusera pentru divertisment si niste pluguri). Zic - nu ma apuc sa dau acu la lopata ca de, acu am 4 x 4 :oops: La mormanu asta de zapada trebuie sa cuplez programu de zapada, pitris, iarba plus sa bag reductoru pe greu (Low). Zis si facut. Ma fratilor, de nu a inceput sa patineze, dai in fata dai in spate (un fel de a spune ca nu prea se misca din loc), s-au aprins in bord o groaza de indicatoare :shock: . Ce mai, n-am reusit sa o scot. Pun mana pe telefon si sun la Land Rover suparat - bai, ce masina mi-ati vandut ( o aveam de 2 luni)?
Le explic ce si cum si mi-au zis sa scot reductoru pe High, sa decuplez programu de zapada si ....sa-i sun dupa ce scot masina :wink: .
A iesit de acolo de parca nu ar fi avut nimic. De bucurie am bagat-o prin toate mormanele de zapada. Ce mai, eram fericit :lol:. Cam asta e cu reductoru.
Adrian S
Veteran
 
Mesaje: 1210
Membru din: 02 Aug 2007, 10:08
Locaţie: Bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 15 Mar 2009, 01:53

Flyer scrie:Aici Alin are dreptate... sunt situatii in care redutorul nu te scoate si te scoate 4x4 la mare :shock:
Incerc sa imi explic si eu fenomenul si cred ca ii vorba de o reducere a puterii la roata ... implicit o crestere a aderentei de unde rezulta acea deblocare a situatiei. Nu stiu daca asta ii raspunsul la problema dar de multe ori pe iarba incerc sa merg cu 4x4 mare in treapta 1 cat mai aproape de relantiu (la marea arta :lol: ), masina fiind diesel poate ... acuma la benzinare nu stiu daca se poate face asa ceva.


Merge si la benzina acel relanti, mai exact la orice motor reglat cum trebuie. Sigur, genul asta de trick - ma refer la iesitul cu spatele pe doar o punte- nu e necesar cand ai difflock pe masina.
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 15 Mar 2009, 01:59

Adrian S scrie:Acu un an cand a nins mult in Bucuresti am incercat sa scot masina din parcare . Era zapada pana la faruri (intre timp mai trecusera pentru divertisment si niste pluguri). Zic - nu ma apuc sa dau acu la lopata ca de, acu am 4 x 4 :oops: La mormanu asta de zapada trebuie sa cuplez programu de zapada, pitris, iarba plus sa bag reductoru pe greu (Low). Zis si facut. Ma fratilor, de nu a inceput sa patineze, dai in fata dai in spate (un fel de a spune ca nu prea se misca din loc), s-au aprins in bord o groaza de indicatoare :shock: . Ce mai, n-am reusit sa o scot. Pun mana pe telefon si sun la Land Rover suparat - bai, ce masina mi-ati vandut ( o aveam de 2 luni)?
Le explic ce si cum si mi-au zis sa scot reductoru pe High, sa decuplez programu de zapada si ....sa-i sun dupa ce scot masina :wink: .
A iesit de acolo de parca nu ar fi avut nimic. De bucurie am bagat-o prin toate mormanele de zapada. Ce mai, eram fericit :lol:. Cam asta e cu reductoru.


Cam asta e cu soferul!! :lol: :lol: :lol: Pai mai omule, cu cutie automata, in zapada, pe reductor- nici nu trebuia sa atingi acceleratia. O puneai in " drive ' sau " R' si iesea singura. Daca o ambaleezi de-o iau dracii, normal ca patineaza. Reductorul iti multiplica cuplul, roata patineaza, se face pelicula de gheata si acolo ai ramas. In plus, programul ala al tau de zapada e gandit sa MERGI pe zapada, nu sa IESI din zapada. De aia n-a functionat cu reductor, ai omorat masina degeaba. Trebuia sa folosesti ORI UNA ORI ALTA. Nu sunt gandite sa functioneze impreuna. Si inca ceva : tu ATUNCI aveai roti de vara. Stiu sigur asta. :wink:
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 15 Mar 2009, 19:09

Acum 5 ani am cumparat un Aro 10 cu 500 euro special pentru pescuit(inca nu eram vinator)tocmai in ideea sa nu ma intereseze noroiul,zgarieturile etc.Imediat am facut cunostinta(din nou)cu toate neajunsurile unei masini romanesti vechi.Incet am incercat sa-i reduc din probleme.Acum 2 ani i-am prins pe baietii de la Campulung in lichidare si am cumparat o caroserie completa,un sasiu,toata legatura fata sol(arcuri,telescoape,caseta semicaseta,fuzete pivoti)tamburii cu 6 prezoane,toate geamurile,5 genti pe 15,si o gramada de alte maruntisuri toete noi noute cu incredibila suma de 40 milioane lei vechi.Asa ca m-am pus pe treaba(am un mic service auto)si am pregatit viitoarea masina temeinic.Ceara 3M in caroserie,izolat sasiu si caroserie cu vreo 3 straturi.Scaune fata de Ford Fiesta,cuplaje braziliene pe fata,arcurile foi springuite,cutie,motor,reductor desfacute bucati,planetare noi etc.Am ridicat caroseria cu 6 cm fata de sasiu cu bucse,problema incalzirii am rezolvat-o etansand perfect radiatorul de incalzire si blocand clapeta de acces a aerului pe pozitia doar de afara,am dat jos elicea de pe pompa de apa si am pus ventilator electric comandat de sonda si evident interrupator din bord,am primit de la un coleg de la Elba toata optica(faruri,stopuri,semnalizatoare)noi asa ca masina a iesit beton.Bineinteles ca nu se compara cu un Land Cruser dar nu trebuie uitat ca totul m-a costat 2000 de euro(manopera nu se pune ca am facut-o la mine in pauzele dintre alte lucrari)si sunt foarte multumit cum se comporta in teren.Bineinteles ca am incaltat-o cu niste gume cramponate care fac toti banii interen.Am sa incerc sa postez si niste poze dar intai trebuie sa le fac.Stima.
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde ADRIAN BURCEA pe 15 Mar 2009, 20:14

coaja scrie:Acum 5 ani am cumparat un Aro 10 cu 500 euro special pentru pescuit(inca nu eram vinator)tocmai in ideea sa nu ma intereseze noroiul,zgarieturile etc.Imediat am facut cunostinta(din nou)cu toate neajunsurile unei masini romanesti vechi.Incet am incercat sa-i reduc din probleme.Acum 2 ani i-am prins pe baietii de la Campulung in lichidare si am cumparat o caroserie completa,un sasiu,toata legatura fata sol(arcuri,telescoape,caseta semicaseta,fuzete pivoti)tamburii cu 6 prezoane,toate geamurile,5 genti pe 15,si o gramada de alte maruntisuri toete noi noute cu incredibila suma de 40 milioane lei vechi.Asa ca m-am pus pe treaba(am un mic service auto)si am pregatit viitoarea masina temeinic.Ceara 3M in caroserie,izolat sasiu si caroserie cu vreo 3 straturi.Scaune fata de Ford Fiesta,cuplaje braziliene pe fata,arcurile foi springuite,cutie,motor,reductor desfacute bucati,planetare noi etc.Am ridicat caroseria cu 6 cm fata de sasiu cu bucse,problema incalzirii am rezolvat-o etansand perfect radiatorul de incalzire si blocand clapeta de acces a aerului pe pozitia doar de afara,am dat jos elicea de pe pompa de apa si am pus ventilator electric comandat de sonda si evident interrupator din bord,am primit de la un coleg de la Elba toata optica(faruri,stopuri,semnalizatoare)noi asa ca masina a iesit beton.Bineinteles ca nu se compara cu un Land Cruser dar nu trebuie uitat ca totul m-a costat 2000 de euro(manopera nu se pune ca am facut-o la mine in pauzele dintre alte lucrari)si sunt foarte multumit cum se comporta in teren.Bineinteles ca am incaltat-o cu niste gume cramponate care fac toti banii interen.Am sa incerc sa postez si niste poze dar intai trebuie sa le fac.Stima.
Un sistem de blocare a diferentialului spate ar mai trebui mai ales ca prin anii 95 ARO echipa modelele trimise la export cu asa ceva si ca, in comparatie cu sistemele pentru alte masini, cel pentru ARO ar fi mai iefin.Asteptam cu nerabdare poze.Adi.
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06.
CZ 550 luxus cal 7x64.
Avatar utilizator
ADRIAN BURCEA
Veteran
 
Mesaje: 580
Membru din: 18 Mar 2007, 15:47
Locaţie: Constanta

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 15 Mar 2009, 20:51

Voi sapa pe la baietii de la Campulung,nu am stiut ca Aro a fabricat asa ceva.
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Flyer pe 15 Mar 2009, 21:50

si eu sunt curios de acel blocant pt dif. spate la Aro. Daca a existat asa ceva atunci ARO avea 75% din ingrediantele unei masini adevarate de off-road
Pi Piron
Avatar utilizator
Flyer
Membru important
 
Mesaje: 128
Membru din: 04 Mai 2008, 16:43

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 16 Mar 2009, 00:58

Coaja, baga poze prietene. M-ai facut curios, arata-ne si noua " utilajul".
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde ADRIAN BURCEA pe 16 Mar 2009, 14:45

Flyer scrie:si eu sunt curios de acel blocant pt dif. spate la Aro. Daca a existat asa ceva atunci ARO avea 75% din ingrediantele unei masini adevarate de off-road

Cu siguranta exista acest sistem pentru ca eu, personal, am citit si pastrat pana nu de mult, acele coali format A4 pe care pe ambele fete erau imprimate datele tehnice si dotarile de serie, cate un tabel pentru modelele seriilor 10 si 24 in care, la capitolul optionale era mentionat si sistemul de blocare a diferentialului spate.
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06.
CZ 550 luxus cal 7x64.
Avatar utilizator
ADRIAN BURCEA
Veteran
 
Mesaje: 580
Membru din: 18 Mar 2007, 15:47
Locaţie: Constanta

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 16 Mar 2009, 19:43

M-am interesat si exista.Problema e ca trebuie schimbata toata puntea spate(aprox 2500ron) plus dispozitivul de vacuum,etc,etc.Daca voi gasi pe la Campulung o punte second la un pret bun atunci sigur voi demara actiunea,celelalte componente sunt cu mult mai ieftine.Am gasit ceva poze cu utilajul in calculator dar au peste 1 Mb si nu ma lasa sa le atasez.Am sa mai incerc,daca nu am sa fac altele la o rezolutie mai mica dar doar pe miercuri ca astazi si maine am mult de lucru(Doamne ajuta,cu criza asta...)
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 18 Mar 2009, 12:12

După cum am promis,azi e miercuri şi am reuşit să fac nişte poze.E cam murdar utilajul dar asta e starea lui naturală.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 18 Mar 2009, 12:15

Mai pun câteva..
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde ADRIAN BURCEA pe 18 Mar 2009, 15:23

Frumoasa masina.S-o stapanesti sanatos. Motorul este cel original, pe benzina ? Anvelopele ce marca sunt ?
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06.
CZ 550 luxus cal 7x64.
Avatar utilizator
ADRIAN BURCEA
Veteran
 
Mesaje: 580
Membru din: 18 Mar 2007, 15:47
Locaţie: Constanta

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Flyer pe 18 Mar 2009, 15:33

sa-ti traiasca acaretu' si tu alaturi de el si sa te duca pe unde nici nu te gandesti .... 8)
Pi Piron
Avatar utilizator
Flyer
Membru important
 
Mesaje: 128
Membru din: 04 Mai 2008, 16:43

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 18 Mar 2009, 18:32

Motorul este cel original 1.4 Dacia.Singurele modificari care le-am adus:aprindere electronica,pompa ulei cu debit marit,radiator racire mai mare si un artist mi-a "lucrat un pic chiulasa".Evident,schimbat set,cuzineti etc.
Anvelopele habar n-am ce marca sunt,le-a adus un prieten cu 80 euro bucata.(am dat pe ele cit pe sasiu)
Alte imbunatatiri:daca tot aveam faruri noi le-am pus un bi-xenon(ca sa nu mai pun proiectoare)si vad excelent, mai am doar un proiector lateral cu prindere pe geam(prietenii stiu de ce),geamuri electrice(de coborit coboara perfect si asta e important,de urcat mai greu dar asta e)inchidere centrala cu alarma.Astea toate le-am facut la mine la firma,preturi de achizitie de dealer etc...ca altfel...
Initial am vrut sa schimb motorul(inca nu am renuntat)astept un motor Renault de 1.4 turbo tot benzina dar pe la 110 cp(va ramine cu 85 ca vreau sa dau jos turbina)dar am fost placut surprins de cum s-a comportat in teren si iarna aceasta.Daca primesc motorul la un pret bun si in stare buna mai vedem.
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde val pangica pe 18 Mar 2009, 18:45

Mi-ai rascolit amintiri ! Acum 6 ani aveam un Aro 10 , tractiune integrala , cu prelata - il puteam face decapotabil . Culoare galben - l-am cumparat de la Cimpulung - la reduceri , era lot de Turcia care nu se vindea - l-am folosit vreo 3 ani , fara probleme - l-am bricolat tot la Cimpulung si l-am vindut la un chinez din Craiova , pe un praf de bani !
Cu masina asta , sa ma bata mama , daca am ramas pe undeva impotmolit ! Si am avut si Mitsubishi Pajero ( cu care m-am dat de 3 ori peste cap si era sa mor ! ) si acum am land Rover Discovery , pe care nici nu vreau sa-l bag in teren prea adinc , pentru ca l-am luat de placere .
In schimb confortul la Aro ???..... Si de la o virsta .... :lol:
Respect
Avatar utilizator
val pangica
Veteran
 
Mesaje: 863
Membru din: 05 Mai 2008, 16:15
Locaţie: Bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde coaja pe 18 Mar 2009, 18:51

Asa este!Dar pina acum nu am facut drumuri mai lungi de 150 km (dus) si pentru vanatoare ce nu face omul...
coaja
Nou membru
 
Mesaje: 21
Membru din: 02 Ian 2009, 17:50

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Flyer pe 18 Mar 2009, 20:06

coaja scrie:Initial am vrut sa schimb motorul(inca nu am renuntat)astept un motor Renault de 1.4 turbo tot benzina dar pe la 110 cp(va ramine cu 85 ca vreau sa dau jos turbina)dar am fost placut surprins de cum s-a comportat in teren si iarna aceasta.Daca primesc motorul la un pret bun si in stare buna mai vedem.


Un motor pe benzina turbo daca renunti la turbo sau nu functioneaza nu va avea aceasi putere ca si varianta aspirata ....va fi mult mai slab din cauza compresiei... motoarele turbo fiind mai putin comprimate, diferenta si surplusul de presiune fiind compensate de turbina.
Asa ca iti recomand sa iei direct varianta aspirata (sau cea turbo dar sa nu renunti la el).

PS: antentie cu motoarele turbo de la Renault ca sunt foarte ''nervoase'' dar total nefiabile.
Pi Piron
Avatar utilizator
Flyer
Membru important
 
Mesaje: 128
Membru din: 04 Mai 2008, 16:43

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde ADRIAN BURCEA pe 18 Mar 2009, 21:36

Sau unul Diesel.Am o cunostinta care pentru vanatoare are tot un Aro 10 dar echipat cu motor Diesel de la un Renault 19 sau 21.
IJ 54 cal.12/70.
WINCHESTER SXR VULCAN cal.30.06.
CZ 550 luxus cal 7x64.
Avatar utilizator
ADRIAN BURCEA
Veteran
 
Mesaje: 580
Membru din: 18 Mar 2007, 15:47
Locaţie: Constanta

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 24 Mar 2009, 00:38

Asociatia Acvila are un aro cu motor de Peugeot. M-a uimit ce face traznaia...
Apropo de rascolit amintiri. Am avut ocazia la un concurs de offroad sa-i vad in actiune pe baietii de la echipa " Aro " . Ca piloti- jos palaria. Utilajul respectiv in schimb- ne starnea rasul mereu. Mai era doar caroseria de Aro, in rest : motor de Toyota, 2 sasiuri sudate unul peste altul - stiau ei de ce :D - si un troliu urias, de lift , de 15.000 lbs. Cred ca puteau sa urce cu masina in balcon cu troliul ala. De altfel era si modul in care abordau majoritatea pantelor urate. Ar fi fost in stare sa demonteze masina la baza pantei si s-o reasambleze sus... :D
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Alin3006 pe 24 Mar 2009, 00:41

coaja scrie:Motorul este cel original 1.4 Dacia.Singurele modificari care le-am adus:aprindere electronica,pompa ulei cu debit marit,radiator racire mai mare si un artist mi-a "lucrat un pic chiulasa".Evident,schimbat set,cuzineti etc.
Anvelopele habar n-am ce marca sunt,le-a adus un prieten cu 80 euro bucata.(am dat pe ele cit pe sasiu)
Alte imbunatatiri:daca tot aveam faruri noi le-am pus un bi-xenon(ca sa nu mai pun proiectoare)si vad excelent, mai am doar un proiector lateral cu prindere pe geam(prietenii stiu de ce),geamuri electrice(de coborit coboara perfect si asta e important,de urcat mai greu dar asta e)inchidere centrala cu alarma.Astea toate le-am facut la mine la firma,preturi de achizitie de dealer etc...ca altfel...
Initial am vrut sa schimb motorul(inca nu am renuntat)astept un motor Renault de 1.4 turbo tot benzina dar pe la 110 cp(va ramine cu 85 ca vreau sa dau jos turbina)dar am fost placut surprins de cum s-a comportat in teren si iarna aceasta.Daca primesc motorul la un pret bun si in stare buna mai vedem.


Ce face pasiunea asta din oameni. Broavo domnule !
Alin3006
Veteran
 
Mesaje: 6445
Membru din: 26 Sep 2007, 12:35
Locaţie: bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde CTC pe 26 Aug 2009, 13:09

Va salut pe toti!

Am citit tot subiectul de la un capat la celalalt. Nu stiam nimic despre masinile 4x4, dar datorita postarilor voastre (pe care eu le gasesc foarte folositoare) am ajuns sa imi fac o idee despre ce inseamna 4x4. Mi-a picat cu tronc Jeep Wrangler, iar aici am vazut vreo 4-5 postari referitoare la aceasta masina.
Pe mobile.de am vazut Jeep-uri Wrangler cu motor 2,5 benzina. Preturile sunt pe la 4500-6500 de iepuroi, masini a caror prima inmatriculare a fost 1991, 1993 sau 1995. Spatiul in care ma invart este de campie, deci este doar problema noroaielor si araturilor, nicidecum off-road extrem.
Imi puteti spune cate ceva despre aceasta masina? Merita sa iau in calcul o astfel de masina sau mi-ar fi mai bine daca m-as indrepta catre un Suzuki Samurai sau Vitara?

Va multumesc anticipat.

Ben
CTC
Nou membru
 
Mesaje: 20
Membru din: 19 Dec 2008, 14:00
Locaţie: Timisoara

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde tony_ctza pe 09 Dec 2009, 12:58

efectiv pentru vanatoare..... ca si ptr pescuit de altfel...un 8 X 8 , este ....BELEA !!!
tony_ctza
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Dec 2009, 12:39

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde pongo pe 10 Dec 2009, 22:49

Si taticutul meu e fericitul posesor al unui Discovery3 HSE, pe care il are deja de 3 ani.
De fiecare data cand am ocazia "i-o fur putin la o plimbare", ma simt mult mai in siguranta, iar de confort numai se pune problema, lui ii plac masinile cat mai mari de teren, nu ca ar merge mult pe drum accidentat, dar are pe ce sa se bazeze oricand, oriunde,
Iarna trecuta la cota 1400 (parca) din cauza unei furtuni de zapada nu au mai mers telecabina, teleschi, etc, tata fiind cu sormea si cu un prieten cu fiica lui la schi (tot vanator care i-a cumparat fosta lui masina, mai mult pentru vanatoare, un Mitsubishi Pajero diesel) au urcat cu Roverul, toti cei care aveau masini mici sau neechipate de iarna au ramas blocati, iar taicamiu cum e si putin nebun, dar ii place si sa ajute daca are cum si mai ales cu ce, i-a tras pana au trecut de zona cu problema, dupa au ajuns reporterii si sariti pe nenea cu Discovery3 sa-i luati interviuri ca e un Superman :lol: :lol: :lol: .
L-am intrebat si eu pe tata cand a cumparat masina de ce tocmai un Land Rover, pt ca mie nu mi se parea ca avea un design exterior dragut (conserva, camila, dromader, cutie de chibrituri :lol: ), dar mi-a raspuns cu destule motive:
1. la toate masinile 4X4 cand a deschis oricare usa era foarte usoara, pe langa LR care e grea, solida, bine lucrata, deci in caz de accident protejeaza mai bine. (siguranta)
2. este o masina englezeasca ( el prefera masinile facute de japonezi, englezi sau americani )
3. la un test drive la Nissan Pathfinder era sa dea peste un om pe trecere (avea un unghi mort chiar in dreptul stalpului de sustinere de la parbriz) plus ca in spate nu prea ai loc la picioare
4. el a vrut ceva pentru o familie mare, cu 7 locuri si destul de performanta, adaptata multor tipuri de teren, inclusiv pe post de limuzina adica sa o poti folosi si in oras sau la nu stiu ce eveniment (fita).

Insa am mai observat ca in oras, autostrada, etc, daca te bagi ceilalti te lasa si nu prea se pun la "mintea ta" (adica esti vazut), sistemul de franare e excelent, am ramas de multe ori fara cuvinte e o masina facuta cu cap!

Pe teren accidentat am vazut ca o trece pe manuala sau cand se grabeste.

Asta vara s-a cam speriat rau, jura ca e controlata de extraterestrii. :lol: Era pe Dn1 si dintr-o data isi regla singura viteza mergea doar cu 40 km/h pe avarii, computerul de bord ii arata mesaje de genul: airbag-urile se vor activa, ATENTIE! ACCIDENT! sistem de auto-franare activat, etc :lol: :lol: parca era cu hidraulice, se aprindeau farurile, claxona, se frana singura, noroc ca era aproape de reprezentanta lor si a mers cam asa pana acolo (va dati seama ca daca se intampla sa bage singurica viteza si nu se mai oprea....era cam grava treaba) , era taicamiu nervos si dezamagit rau! Pana si mecanicii erau uimiti, o saptamana a stat la ei si au descoperit ca se rupsese unul din firele care faceau legatura cu computerul de bord, ce era situat undeva la pedale si din cauza uzurii.... :lol: . <ma intreb ceilalti soferi care l-au vazut ce fata aveau sau ce injurau.. :mrgreen: >

In vara 2008 a reusit sa intre intr-un sant la munte, in padure ca a vrut sa faca loc unei alte masini 4X4 si "uitase" de santul pe unde trecea apa din munte, era destul de adanc. Evident a scoso cu ajutorul sistemelor
Imagine


Iar in septembrie mi-a dat masina pt ca nu aveam o remorca si trebuia sa salvez un manz, aducandu-l acasa, ce avea sa fie al meu; neavand prea mult timp la dispozitie, ramasese ultima varianta ce il putea salva :lol: bineinteles era sedat....

Imagine

Daca stau sa va povestesc toate aventuriile... :lol: imbatranesc si nu ma mai marit. :D In orice caz e o masina superba si dotata, isi merita fiecare banut!
Of Lovin' Phantoms Kennel (FCI)
www.weimaraner.ro
Lovin' Phantoms - via FaceBook
pongo
Membru activ
 
Mesaje: 95
Membru din: 30 Noi 2009, 19:25
Locaţie: Ilfov, Romania

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde Adrian S pe 14 Ian 2010, 12:24

Interesant mod de a alege un LR.
Adrian S
Veteran
 
Mesaje: 1210
Membru din: 02 Aug 2007, 10:08
Locaţie: Bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde bogdanel pe 18 Ian 2010, 10:31

Mda ! ieftina, buna si devreme acasa ... un ARO de occident :)
plusuri - scurta, usoara, inalta, arcuri cu foi, putina electronica
minusuri - motor mic (benzina), lipsa motor diesel pt cuplu mare, nu se mai fabrica (a aparut predecesorul -Jimny)

Imagine

Imagine

interesant :) cu filtru de aer-snorkalul in carlinga
http://memphis.craigslist.org/rvs/1522574799.html

deja punem bani la pungulita pentru unul - de preferat deja inaltat si cu gume de noroi, de preferat si un troliu.
pentru cei interesati am vazut foarte multe in zona Tg Secuiesc, preturi de la 1500 la 5000e.

catare plina si vreme frumoasa.
Bogdan
Avatar utilizator
bogdanel
Membru important
 
Mesaje: 288
Membru din: 13 Oct 2009, 20:29
Locaţie: Bucuresti

Re: 4x4 pentru vinatoare

Mesajde pongo pe 18 Ian 2010, 12:13

Adrian S scrie:Interesant mod de a alege un LR.


pentru urgente si situatii limita, oricum a meritat pe deplin efortul. Am de asteptat 3 ani pana sa ma plimb pe un cal putere cu pointerul, bracuta si unul din fii ei. 8)

2 bogdanel,
Frumos Aro-ul de occident :lol: chiar mi-ar placea unul, sa nu stau sa ma gandesc cu frica ca se zgarie sau cine stie ce piesa scumpa trebuie schimbata, iar la o asa masina nu cred ca sunt scumpe piesele, poate mai greu de gasit. Asta e o parere de a mea, de nestiutoare.

Am observat la toate unitatiile militare (cel putin din zona mea), sunt folosite masinile vechi de teren, gen Aro. Oare de ce? Ca sunt ieftine, bune de stricat, consuma putin, sunt rezistente? :roll:
Of Lovin' Phantoms Kennel (FCI)
www.weimaraner.ro
Lovin' Phantoms - via FaceBook
pongo
Membru activ
 
Mesaje: 95
Membru din: 30 Noi 2009, 19:25
Locaţie: Ilfov, Romania

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Publicitate